Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسفندیار نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر افزود: فراهم نبودن زیر ساخت های هنرستان های مازندران نظیر تجهیزات و فضای استاندارد باعث شده تا در ورود دانش اموزان پایه نهم به پایه دهم شاخه فنی و حرفه دچار مشکل شویم.

وی با اشاره به در نظر گرفتن ۸ میلیارد تومان اعتبار ملی برای خرید تجهیزات استاندارد هنرستان های استان تصریح کرد: تاکنون ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از این اعتبار اختصاص یافته است ولی حداقل به ۲۲ میلیارد تومان دیگر برای خرید تجهیزات استاندارد هنرستان های مازندران نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر از تعداد ۳۵۴ هنرستان دولتی و غیر دولتی مازندران تنها ۴۰ درصد ان استاندارد هستند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به آغاز اجرای هدایت تحصیلی از امروز در مازندران گفت: از ۴ هزار و ۳۷۵ دانش آموز پایه نهم امسال که به پایه دهم خواهند رفت باید ۴۵ درصد به شاخه های فنی و حرفه ای و کار و دانش  و بقیه به شاخه نظری هدایت شوند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۱ و نیم درصددانش آموزان پایه نهم در شاخه های فنی و حرفه ای و کار و دانش و ۵۸ و نیم درصد نیز به شاخه نظری هدایت شدند و  این درحالی است که براساس برنامه ششم توسعه این رقم باید به ۵۰ درصد در شاخه های کار و دانش و فنی و حرفه ای و نظری برسد.

نظری با اشاره به نحوه اولویت بندی شاخه‌ها و رشته‌ها در نمونه برگ شماره ۷ هدایت تحصیلی اظهار داشت: هدایت تحصیلی بر اساس ظرفیت و عملکرد تحصیلی صورت می پذیرد و  ملاک انتخاب رشته و ثبت‌نام نمونه برگ های شماره ۶و ۷می باشد.

وی تصریح کرد: برای هدایت تحصیلی در مجموع ۱۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده که ۳۵ نمره آن مربوط به آزمون عملکرد تحصیلی دانش آموزان در سه پایه ۹، هشت و هفت است و ۶۵ نمره آن مربوط به نظرات دانش آموزان، اولیاء، معلمان، مشاور و مدیر مدرسه است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران بهترین و امین‌ترین راهنمایان هدایت شغلی و تحصیلی دانش‌آموزان را مدیران و مشاوران مدارس بر شمرد و گفت: با هدایت تحصیلی از بیکاری بیشتر دانش‌آموختگان دانشگاهی در رشته های مختلف کاسته شده و به تبع ان شاهد انطباق بازار کار استان با رشته تحصیلی خواهیم بود.

برچسب‌ها نوشهر مازندران هدایت تحصیلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر مازندران هدایت تحصیلی نوشهر مازندران هدایت تحصیلی هدایت تحصیلی دانش آموزان فنی و حرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از ۵ اردیبهشت

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده قرار بود از 28 فروردین آغاز شود اما به دلیل درجریان بودن هماهنگی‌های نهایی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه وبودجه، زمان آغاز ثبت سفارش به تعویق افتاد.

هم‌اکنون ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی 2 (استثنایی)، اول 2 (استثنایی)، اول 3 (استثنایی) و اول تکمیلی(استثنایی) از روز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 آغاز خواهد شد.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده به تعویق افتاد

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی 1 (استثنایی)، اول 1 (استثنایی) و اول مقدماتی(استثنایی) از 10 تیرماه آغاز شده و تا 9 شهریور 1403 ادامه دارد.

دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم نیز از 10 تیرماه باید برای ثبت سفارش کتابهای درسی اقدام کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • ۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • برگزاری مرحله دوم آزمون سنجش شایستگی های حرفه ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۵ اردیبهشت
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۵ اردیبهشت
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از ۵ اردیبهشت
  • آغاز به کار نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان تربیت زرین شهر
  • کاشت ۲۵۰۰۰۰ شاخه گل لاله در باغ ایرانی