Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست ستاداستانی مدیریت و مقابله با کرونا با بحث و تبادل نظر پیرامون شرایط موجود برگزار و بر نظارت و کنترل رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدجواد فدایی، شنبه(۱۴ تیر) در نشست ستاداستانی مدیریت و مقابله با کرونا با بیان اینکه مهم ترین نکته در نظارت، تنظیم درست چک لیست ها است؛ تأکید کرد: اینکه چه نکاتی باید کنترل و رعایت شود و نکاتی که تخلف محسوب می شود، در آن باید منظور شود و اکنون در شرایطی هستیم که با تعطیلی مشکل حل نمی شود به ویژه با فرض اینکه این بیماری برای مدتی ادامه خواهد داشت و ممکن است تا پایان سال و یا اوایل سال آینده این بیماری ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

استاندار کرمان کنترل و نظارت را راه حل موضوع خواند و ادامه داد: هرچه در این زمینه وقت بگذاریم و پروتکل ها و چک لیست های نظارتی دقیق تر باشد، مؤثر و مفید است و ناظران دلسوزتر و پای کار باشند، و هرچه هزینه صورت بگیرد، هدر نمی رود.

 

 

محمدصادق بصیری، هم با تصریح به اینکه محدودیت و تعطیلی نمی تواند مشکل را حل کند؛ افزود: اما برای آرام کردن جو روانی یکسری محدودیت هایی در جوب استان به صورت موقت اعلام کردیم.

 

 

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه تعطیلی صنوف باز هم گرفتاری، چک های برگشتی و ... دارد و کلاً با تعطیلی مخالف هستیم؛ گفت: به مدیران اجازه داده شده درباره فعالیت کارکنان خود تصمیم گیری کنند.

 

 

وی ادامه داد: ابتدا پنج گروه نظارتی در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی داشتیم که به 10 گروه افزایش یافت و شامل اماکن ورزشی، پمپ های بنزین، دفاتر پستی، مهدهای کودک و حمل و نقل درن شهری، پارک ها، ترمینال های مسافربری و میادین میوه و تره بار، مراکز اقامتی، تفریحی و گردشگری، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خصوصی و دولتی و ... است.

 

 

بصیری با تأکید بر اینکه چرخه کار باید تا آخر پیش برود و در شیوع کرونا مردم و مسؤلان به خوبی پای کار بودند و اکنون در پیک بعدی فقط کادر درمانی کار خود را به خوبی انجام می دهند و دو ضلع دیگر مثلث کارشان می لنگد؛ در خصوص دستگاه های نظارتی درخواست کرد: کار جدی گرفته شود و اگر لازم باشد باید پلمب مکان های متخلف صورت بگیرد.

 

 

وی اظهار داشت: وضعیت برخی ادارات دولتی که زرد بود، در حال سبز شدن است و دلیل آن فعالیت های نظارتی بوده و هر هفته یک دوره نظارتی باید توسط گروه های مختلف صورت بگیرد.

 


حمیدرضا رشیدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با بیان اینکه تعطیلی یا نیمه تعطیلی در برخی ادارات و صنوف برخی استان ها اعمال شده و از طرف دیگر مسئله جنوب استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ گفت: مهم ترین مسئله رعایت پروتکل های بهداشتی است و درخواست دارم محدودیت ها همچنان تا پایان هفته یا پایان تیرماه اعمال شود تا بار مراجعه و شیوع بیماری کمتر شود که تأثیرگذار خواهد بود.

 

 

وی با افزودن این مطلب که نحوه کنترل مراجعه به ادارات باید اطلاع رسانی عمومی و نوبت دهی شود؛ افزود: بهترین ناظران مردم هستند و تماس می گیرند و شماره تلفن 190 فعال است.

 

 

رشیدی نژاد ادامه داد: بعضاً در مکان های خصوصی و مکان های بدون مجوز مراسمی برگزار می شود که درخواست داریم با اعلام مراکز بهداشت، با این مراکز برخورد جدی صورت بگیرد؛ تالارها باز است و می شود کنترل کرد و اگر رعایت نکنند، باید برخورد جدی صورت بگیرد.

 

 

وی درباره پیشنهاد آموزش و پرورش مبنی بر برگزاری کلاس حضوری برای پایه دوازدهم؛ با این توضیح که بازگشائی مدارس به صورت کلاس رسمی به هیچ نحو امکانپذیر نیست؛ خاطرنشان کرد: حداقل تا پایان تیر این بحران و شیوع را داریم و پیش بینی این است از دو سه هفته دیگر سیر نزولی در شیوع بیماری کرونا پیدا کنیم.

 

 

 

         
 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: تعطیلی محدودیت کرونا صورت بگیرد پروتکل ها تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت‌های ترافیکی ویژه روز ارتش در ساری

سرهنگ بیگلری رئیس پلیس راهور مازندران گفت: به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین و به دلیل برگزاری رژه نیرو‌های مسلح بلوار آزادی ساری حد فاصل میدان امام تا چهار راه ابن شهر آشوب ساروی از ساعت ۶ صبح تا پایان مراسم برای تردد وسایل نقلیه بسته است.

او افزود: رانندگان مسیر‌های جام جم، نهضت، بلوار عسگری محمدیان، کمربندی شمالی و شهبند را برای تردد انتخاب کنند.

رئیس پلیس راهور مازندران از رانندگان درخواست کرد با همکاران پلیس در مسیر مستقر هستند داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اعمال تدریجی محدودیت دریافت خدمات برای اصناف بدون شناسه یکتا
  • محدودیت های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می شود
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می‌شود
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی ویژه روز ارتش در ساری
  • برای مهار تورم نباید تمرکز بر محدودیت افزایش حقوق باشد
  • چه کسی ضد چین‌تر است؟ بایدن یا ترامپ؟
  • بلومبرگ: بایدن بیشتر از ترامپ مخالف چین است