Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت گوشت در بازار به رغم مؤلفه‌های معمول اقتصادی که باید در شرایط عرضه بالا روند کاهشی داشته باشد اما همچنان میل به افزایش دارد. برخی مسئولان قاچاق دام از مرزهای غربی را مطرح می‌کنند و آن را توجیهی برای این افزایش قیمت‌ها عنوان می‌کنند.

علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی به تازگی گفته است قیمت گوسفند زنده در بازار تهران 40 هزار تومان و در بازار عراق 90 هزار تومان است و این افزایش قیمت باعث شده که دام‌ها در کشور عراق به فروش برود و همین عاملی برای پایین بودن عرضه در داخل کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکی در حالی قاچاق دام را به عنوان عامل افزایش قیمت این محصول مطرح می‌کند که در ماه‌های گذشته هم قیمت‌ها مناسب نبوده و اینکه تولیدکنندگان استان‌ها از افزایش شدید عرضه گلایه داشتند اما قیمت‌ها قصد پایین آمدن نداشت و سوال این است که چطور در طول یک هفته قاچاق گسترده موجب کاهش عرضه دام در داخل کشور شده است؟

همچنین موضوع قاچاق دام از سوی تأمین‌کنندگان دام کشور تأیید نمی‌شود به طوری که منصور پوریان رئیس شورای تأمین کنندگان دام کشور با بیان اینکه قاچاق گوشت و دام از کشور صحت ندارد گفته است: «اگر قاچاقی هم انجام بشود میزان آن در حد قابل طرح کردن نیست و نمی‌تواند بر بازار داخل تأثیر بگذارد».

سال گذشته دولت برنامه‌های محدودیت انتقال دام از استانی به استان دیگر و طرح پلاک‌گذاری را برای جلوگیری از قاچاق تصویب کرد و سال گذشته هم اجرایی شد و این طرح توانست تا حدود زیادی جلوی قاچاق را بگیرد.

افزایش قیمت گوشت در داخل ناشی از بالا بودن قیمت خوراک دام، دلالی و واسطه‌گری و مهمتر از همه نبودن مدیریت مناسب در بخش بازار این محصول است و مسئولانبه جای قبول مشکلات آدرس غلط به مردم می‌دهند.

فارس

انتهای پیام/

20 / 20 گوشت قاچاق دام قیمت گوشت در بازار افزایش قیمت گوشت سرپوش برای گرانی گوشت علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت گوسفند زنده در بازار تهران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: گوشت قاچاق دام قیمت گوشت در بازار افزایش قیمت گوشت رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی افزایش قیمت قاچاق دام قیمت گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود

 اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • قیمت طلا و سکه کاهشی می‌شود
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو