Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@18:57:17 GMT

رشد 15 درصدی واردات کالاهای ضروری واسطه‌ای + جدول

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۶۴۷۵

رشد 15 درصدی واردات کالاهای ضروری واسطه‌ای + جدول

واردات کالاهای ضروری واسطه ای در سال 98 نسبت به 97 به لحاظ ارزشی 15 و به لحاظ وزنی 24 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، در سال 1398 در مجموع 35 هزار و 364 هزار تن کالا به ارزش 43 میلیارد و 735 میلیون دلار به کشور وارد شده است.

گفتنی است ارزش کالاهای وارداتی سرمایه‌ای 4 میلیارد و 620 میلیون دلار و سرمایه‌ای ضروری یک میلیارد و 319  میلیون دلار، مصرفی 3 میلیارد و 534 میلیون دلار، مصرفی ضروری 4 میلیارد و 67 میلیون دلار، واسطه‌ای  8 میلیارد و 517 میلیون دلار و واسطه‌ای ضروری 20 میلیارد و 923 میلیون دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می‌افزاید در سال 1397 در مجموع 32 هزار و 356 تن کالا به ارزش 43 میلیارد و 169 میلیون دلار کالا به کشور وارد شده است.

بر این اساس، میزان واردات کالا در سال 98 از نظر ارزشی نسبت به سال 97 در مجموع 1.0 درصد و از نظر وزنی 9 درصد رشد داشته است.

گفتنی است واردات کالاهای واسطه ای ضروری در سال 98 نسبت به 97 به لحاظ ارزشی 15 درصد و به لحاظ وزنی 24 درصد رشد داشته است.


انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: واردات صادرات واردات کالا میلیون دلار واسطه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

بنا بر اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است.  

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • بانک مرکزی: تأمین ارز واردات کالا‌های اساسی ادامه دارد
  • تخصیص ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو