Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - اخبار متعددی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و شهری از گوشه و کنار استان خراسان جنوبی به چشم می‌خورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، از گوشه و کنار استان خراسان جنوبی اخبار متعددی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و شهری به چشم می‌خورد که بخشی از آن‌ها به شرح زیر است:

اهدای 30 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند

30 سری جهیزیه به مناسبت میلاد باسعات امام رضا (ع) به نوعروسان نیازمند خراسان جنوبی اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌های استان، ارزش این تعداد جهیزیه را 120 میلیون تومان اعلام کرد.

 اجاق گاز، کولر، ظروف و وسایل آشپزخانه از جمله اقلام اهدا شده به نوعروسان است.

وجود 11 وقف به نیت امام رضا (ع) در خراسان جنوبی

11 موقوفه با نیت امام رضا (ع) در خراسان جنوبی ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: این موقوفات با نیات مختلف از جمله زائران مشهد الرضا، زیارت مشهد، کمک به زائران امام رضا و وقف آستان حضرت رضا (ع) ثبت شده است.

پاسخ دادستان کل به ابهامات درباره سرنوشت موقوفه 1500 میلیاردی دکتر افشیناستفاده از موقوفه حاج عبدالوهاب تهرانی برای آزادسازی زندانیاناز گوشه‌ و کنار کردستان| از کشف محموله بزرگ و میلیاردی قاچاق در مرز تا انتخاب 5 «امین» موقوفه

حجت الاسلام بخشی پور افزود: از این تعداد 4 وقف در فردوس، 3 وقف در طبس و در نهبندان، سرایان، قاین و خضری هر کدام یک موقوفه وجود دارد.

کمک 220 میلیون تومانی خیر بیرجندی به دانشگاه بیرجند

غلامرضا بیرجندی، خیر این شهر 220 میلیون تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی دانشگاه بیرجند کمک کرد.

این کمک طبق تفاهم نامه‌ای برای تأمین بخشی از هزینه‌های احداث سالن اجتماعات و کلاس‌های پردیس علوم رفتاری دانشگاه بیرجندهزینه می‌شود.

خیر بیرجندی هدف از این اقدام خود را کمک به گسترش علم و فرهنگ در خراسان جنوبی و تقویت زیرساخت‌های دانشگاه بیرجند عنوان کرد.

درختان مزار شهدای بیرجند در آتش سوخت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: درختان مزار شهدای بیرجند به دلیل بی‌احتیاطی افراد و به احتمال زیاد انداختن ته سیگار روشن در آتش سوخت.

علی حسینی بیان کرد: با اعلام آتش سوزی در قطعه یک مزار شهدای بیرجند، بلافاصله دو تیم از ایستگاه شماره یک و دو تیم از ایستگاه شماره چهار به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با بیان اینکه این حادثه خسارت جانی نداشت گفت: در این آتش‌سوزی حدود 35 درخت آتش گرفته و 30 درخت دیگر نیز به صورت جزئی آسیب دیدند.

وی یادآور شد: دلیل این حادثه بی‌احتیاطی افراد و به احتمال زیاد انداختن ته سیگار روشن در منطقه درختچه‌ها بود که با توجه به اینکه در آن روز باد وجود داشت به دیگر درخت‌ها رسیده بود و موجب آتش‌سوزی شده بود که با حضور آتش‌نشانان از گسترده شدن آتش جلوگیری شد.

دمای هوای استان کاهش می‌یابد

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به همدیدی و آینده‌نگری نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و فردا دمای هوا در استان از چهار تا شش درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و از شدت گرما در منطقه کاسته می‌شود.

فاطمه زارعی افزود: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش‌یابی و گرادیان فشاری حاکم بر منطقه شرق کشور تا روز دوشنبه در بعضی ساعات وزش باد شدید، گرد و خاک و در مرز شرقی کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با افزایش موقت ابر در برخی نقاط مستعد و ارتفاعات استان بارش خفیف باران برای امروز دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته دمای مرکز استان به 22 و 38 درجه سلسیوس رسید تصریح کرد: در این مدت قاین با دمای 16 و دهسلم نهبندان با 46 درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند.

سنجش بیش از 12 هزار نوآموز در استان

طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان استان در 16 پایگاه سنجش از امروز آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبیدر آیین افتتاح طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان که در مدرسه استثنایی پویای بیرجند برگزار شد اظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 12 هزار و 500 نوآموز بدو ورود به دبستان توسط 120 نفر از مجرب ترین فرهنگیان استان در این پایگاه‌ها سنجش شوند.

محمدعلی واقعی افزود: ارزیابی‌های مراقب سلامت شامل؛ قد، وزن، مشکلات جسمی حرکتی، پوست، مو، دهان و دندان، ارزیابی بینایی، ارزیابی شنوایی و ارزیابی آمادگی تحصیلی در پایگاه‌های اولیه انجام و در صورت مشکوک بودن، نوآموز برای ارزیابی تخصصی ارجاع داده می‌شود.

وی یادآور شد: امسال به دلیل شرایط کرونا این طرح از امروز تا آخر شهریورماه برای نوآموزان بدو ورود به دبستان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/252/س

R41348/P/S6,56/CT11 بیشتر بخوانید... ‌مرکز درمانی موقوفه قائم(عج) پس از ۱۴ سال در نسیم‌شهر به بهره‌برداری رسید ‌بهره‌برداری از بخش موقوفه «نظام مافی» بیمارستان روانپزشکی رازی ‌با حضور وزیر بهداشت‌ دادستان قزوین: تعرض به اراضی موقوفه رشتقون رفع تصرف می‌شود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بدو ورود به دبستان دانشگاه بیرجند خراسان جنوبی امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند

حسینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: هزار و ۲۶۴ سری جهیزیه شامل یخچال ، تلویزیون ، اجاق گاز ، لباسشویی و جاروبرقی بوده و ارزش ریالی هر سری جهیزیه با قیمت کارخانه بیش از  ۳۲۰ میلیون ریال است. 

وی با بیان اینکه ازدواج به عنوان محبوب‌ترین بنا و اقدام در دین اسلام است و به دنبال خود نوعی مصونیت از گناه و آلودگی روح را به همراه خواهد داشت افزود : کمک هزینه ازدواج به شکل نقدی به نوعروسان مساعدت  می شود.

حسینی ادامه داد: در کمک هزینه ازدواج که به شکل کالا اهدا می شود سعی شده کالاهای اساسی سبد جهیزیه تهیه شود که به علت خرید بدون واسطه از مراکز تولید، این کالاها با قیمت مناسب تهیه و اهدا می شود. 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اهداف اين نهاد در زمينه ترويج ازدواج و گسترش فرهنگ اصيل اسلامي در بر پائي ازدواجهاي آسان ، كم هزينه و پايدار و تسهیل و ترویج ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار دانست تصریح کرد:  ارزش ریالی کل جهیزیه توزیع شده بیش  ۳۹۸ میلیارد ریال است.  

 وی با اشاره به طرح‌های مختلف کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمينه توانمندسازي مددجويان ابراز داشت: این نهاد با اجرای طرح های مختلف زمینه کمک رسانی هر چه بهتر خیران و نیکوکاران به خانواده های نیازمند را فراهم کرده است که  امیدواریم با همكاري و مشاركت حامیان در امر ازدواج ، بتوانیم چنين فضايي را براي خانواده‌ هاي تحت حمايت توسعه و فراهم کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس
  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • تظاهرات مردمی در حمایت از عملیات وعده صادق، فردا در بیرجند
  • اعزام ۱۱ کاروان حج تمتع از خراسان جنوبی
  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • نمایش شکوه اقتدار نیروهای مسلح در بیرجند + تصویر
  • برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی