Web Analytics Made Easy - Statcounter

حادثه بامداد پنج شنبه ۱۲ تیرماه در نطنز، فارغ از دلایل وقوع آن، بار دیگر توجه شدید جامعه بین الملل را به موضوع وظیفه جهانی برای صیانت از امنیت تاسیسات هسته‌ای جلب کرد.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، حادثه بامداد پنج شنبه ۱۲ تیرماه در مجتمع هسته‌ای شهید احمدی روشن (نطنز) که موجب وارد شدن خسارت محدود به سوله در حال تکمیل در بخش باز سایت شد، فارغ از دلایل وقوع آن، بار دیگر توجه شدید جامعه بین الملل را به موضوع وظیفه جهانی برای صیانت از امنیت تاسیسات هسته‌ای جلب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام مقامات مسئول کشورمان و تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی، حادثه روز پنج شنبه هیچگونه انتشار مواد هسته‌ای را به دنبال نداشته لیکن بروز هرگونه رخداد غیرمترقبه در تاسیسات هسته‌ای در سراسر جهان بلافاصله موجب شکل‌گیری نگرانی جدی در جامعه بین المللی نسبت به احتمال انتشار مواد رادیو اکتیو می‌شود.

پس از وقوع حادثه در سایت هسته‌ای نطنز، شبکه رسانه‌های غربی، عبری، عربی تلاش کردند که این رخداد را به توانمندی‌های سایبری و عملیاتی رژیم صهیونیستی مرتبط سازند و آن را نمادی از تحقق وعده‌های داده شده مسئولین این رژیم در زمینه بهره‌گیری از همه گزینه‌ها برای متوقف نمودن برنامه هسته‌ای ایران معرفی کنند.

اگرچه مسئولین و مراجع رسمی رژیم صهیونیستی از ابتدای این حادثه با اتخاذ سیاست سکوت سعی کردند که موضع فعالی در خصوص این حادثه نگیرند، اما به صورت طبیعی فضاسازی رسانه‌هایی که بخش زیادی از آنها نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این رژیم مرتبط هستند، تبعاتی را متوجه رژیم اسرائیل خواهد کرد.

حساسیت و اهمیت این موضوع زمانی هویدا می‌شود که مسئله هسته‌ای بودن رژیم صهیونیستی و آسیب پذیری‌های اثبات شده اسرائیل در برابر واکنش‌های متقابل مورد توجه و دقت قرار بگیرد.

به صورت طبیعی در صورتی که عرصه‌های تقابل از خطوط قرمز عبور کرده و وارد حوزه‌هایی شود که به صورت بالقوه امکان به خطر انداختن امنیت و سلامت منطقه‌ای و جهانی را دارد، آن وقت نمی‌شود مدل‌های تخیلی چون «سریال تهران» را به خورد جامعه جهانی داد.

شاید به کارگیری ابزارهای رسانه‌ای برای قدرتمند نشان دادن رژیمی که با مشکلات سیاسی، امنیتی و اجتماعی شکننده در داخل و بحران مشروعیت و مقبولیت در جامعه جهانی روبروست بتواند منافع کوتاه مدتی را برای عبور سردمداران آن به دنبال داشته باشد اما عبور از هنجارهای پذیرفته شده جهانی و مفهوم سازی و تولید ادبیات در موضوع ضربه زدن به مراکز هسته‌ای قطعا می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را برای صلح و امنیت بین المللی به دنبال داشته باشد.

متاسفانه شکل‌گیری تصوری باطل و منفعت گرایانه در برخی تصمیم‌گیران افراط گرا در آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص پیگیری سیاست فشار حداکثری با استفاده از ابزارهای سیاسی ـ رسانه‌ای علیه ایران و سوء استفاده از ظرفیت برخی سازمان‌های بین المللی در این مسیر، موجب شده که تبعات غیرقابل پیش‌بینی این اقدامات برای صلح و امنیت بین‌المللی و احتمال ایجاد شکاف در هنجارهای پذیرفته شده در مورد مراقبت و حفاظت جهانی از تاسیسات هسته‌ای مورد خدشه قرار بگیرد.

به صورت طبیعی اگر جامعه جهانی به مسئولیت خود برای برخورد سریع و قاطع در قبال فضاسازی‌ها و هنجارشکنی‌های خطرناک ذکر شده عمل ننماید و رویکردهای سیاسی بر الزامات حقوقی و امنیتی تفوق پیدا کند نمی‌توان انتظار داشت که این اقدامات در دایره سبک مغزی‌های رژیم صهیونیستی و ترامپ باقی بماند و تبدیل به رویه‌ای نگران کننده در سطح جهان تبدیل نشود.

منبع: نورنیوز

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی هسته ای امنیت اسرائیل نطنز تاسیسات هسته ای رژیم صهیونیستی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی : بازرسان ما در ایران روز گذشته مطلع شدند تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است / این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه مدرکی درباره ساخت سلاح‌ هسته‌ای در ایران وجود ندارد، گفت که تنش‌های اخیر نیز خللی بر روند فعالیت‌های نظارتی این سازمان از برنامه هسته‌ای ایران ایجاد نکرده است.   به گزارش ایرنا، رافائل گروسی که به نیویورک سفر کرده است در جمع خبرنگاران، توضیح داد: بازرسان ما در ایران روز گذشته از سوی دولت این کشور مطلع شدند که تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است. این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند اما من تصمیم گرفتم که بازرسان ما تا زمانی که اوضاع آرام نشود بازنگردند؛ بنابراین ما کار خود را از فردا از سر می‌گیریم.   وی با بیان اینکه تنش‌های اخیر تاثیری بر فعالیت‌های آژانس نداشته است، افزود:‌ ما در ایران هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم.   مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به پرسشی درباره تحولات جدید در برنامه هسته‌ای ایران، برخی ادعاهای سیاسی را تکرار کرد و گفت: ایران از ذخایر اورانیوم غنی‌شده در سطح بسیار بالایی برخوردار است. این به‌ خودی‌خود بدین معنا نیست که ایران دارای سلاح اتمی است.   وی افزود: تا جایی که به آژانس مربوط است - البته باید هنگام اظهار نظرهای عمومی محتاط باشیم - ما هیچگونه اطلاعات یا نشانه‌ای مبنی بر اینکه ایران از برنامه ساخت سلاح اتمی برخوردار است، نداریم. در عین حال ما به طرف ایرانی گفته‌ایم که این سطح از ذخایر مواد اتمی که به لحاظ فنی نزدیک به ساخت سلاح هسته‌ای است، در سطح جهانی پرسش برانگیز است و به همین خاطر از آنها خواسته‌ایم که به طور کامل با ما همکاری کنند.   گروسی ابراز امیدواری کرد که ظرف چند هفته آینده راهی تهران شود و اوضاع را روی ریل قرار دهد.   گفتنی است که ایران ۲ سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش برداشت تا توازن در اجرای این توافق را برقرار کند.   جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که تدابیر صورت گرفته برگشت پذیر بوده و هرزمان که سایر طرف‌ها به طور کامل به تعهدات‌خود عمل کنند، ایران نیز متقابلا رفتار خواهد کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نتانیاهو هرگز پاسخ ایران را پیش بینی نمی‌کرد/ ادبیات مقامات رژیم صهیونیستی پس از حمله ایران تغییر کرد/ عملیات ایران معادله بازی میان تهران و تل آویو را تغییر داد/ نگرانی و ترس در جامعه صهیونیستی همچنان ادامه دارد
  • تهدید اسرائیل از سوی نماینده مجلس /آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکردیم
  • هشدار گروسی درباره بروز یک حادثه هسته‌ای در نیروگاه زاپروژیا
  • گروسی : بازرسان ما در ایران روز گذشته مطلع شدند تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است / این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند
  • نخست وزیر رژیم اشغالگر علیه ایران بیانیه داد
  • جنایت وسط خیابان گاندی بعد از مشاجره؛ قتل یک زن با ۲۰ ضربه چاقو
  • جنایت در خیابان گاندی | قتل زن جوان با ۲۰ ضربه چاقو
  • ضربه ایران به رژیم صهیونیستی حیثیت استکبار جهانی را خدشه‌دار کرد
  • استرالیا پاسخ ایران را تهدید بزرگ برای امنیت اسرائیل خواند
  • ناو آمریکایی عازم مدیترانه می‌شود/ سپاه پاسداران: ضربه به منافع ایران پاسخ قاطع در پی دارد