Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم مقاومت، فرهاد قائمیان دو یادداشت از زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور از مجموعه شخصی یادگاری‌های سینمایی‌اش را در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار داد. یکی از این یادداشت‌ها پس از پایان نگارش فیلمنامه «قارچ سمی» خطاب به قائمیان، بازیگر نقش سلیمان و دیگری قبل از نمایش فیلم در جشنواره فجر درباره شخصیت دومان نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمشید هاشم‌پور نقش دومان را در این فیلم بازی کرد.

قائمیان درباره این یادداشت به ستاد خبری جشنواره فیلم مقاومت گفت: من و آقای ملاقلی‌پور جدا از سینما و روابط کاری، رفاقت و صمیمت داشتیم. گاهی با هم کوه می‌رفتیم. زمان نگارش فیلمنامه «قارچ سمی» از ابتدا در جریان قصه و مضمون فیلمنامه بودم و ساعت‌ها با آقا رسول درباره شخصیت‌ها صحبت کردیم. «قارچ سمی» یکی از فیلم‌های خوب آقای ملاقلی‌پور است که ارزش‌های محتوایی و جنبه‌های بصری‌اش درک نشد. این فیلم در جشنواره فجر نادیده گرفته شد، موضوعی که برای من و آقا رسول تازگی نداشت اما ناراحتمان کرد.

یکی از روزهای قرارمان برای کوه رفتن که پر از حرف و خنده و درد دل بود، آقا رسول با خودش فیلمنامه تمام‌شده «قارچ سمی» را آورد. ابتدای فیلمنامه روی آن نسخه یادداشتی برایم نوشته بود که بسیار باارزش و به‌یادماندنی است. او نوشته بود: «به نام آفریدگار هستی. برای فرهاد. برای تو که ماه‌ها صبوری کردی با سلیمان و دومان. حالم خوب بود زنگ می‌زدم. حالم بد بود، زنگ می‌زدی. حال دادی در طول این مدتی که بدترین دوران زندگی‌ام را گذراندم. در بهترین لحظات سلیمان و دومان زندگی کردیم مثل هر دو آنها. شیشه‌ها شکستیم مثل آنها. اما بیش از هر زمان دیگری در این ماه‌ها شکستم. اما کمک کردی تا خرده‌هایم از هم نپاشد. امیدوارم در زندگی به قله‌های کمال که مستحق آن هستی برسی و همیشه بامعرفت بمانی.»

مراسم اهدای جایزه «نشان رسول» (یادمان زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور) قرار بود اسفندماه سال گذشته برگزار شود اما شیوع ویروس کرونا این رویداد را به تاخیر انداخت. این مراسم امسال همزمان با شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شهریورماه برگزار و «نشان رسول» به هنرمند خلاق اهدا می‌شود.

کد خبر 527948 برچسب‌ها سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای ایران ملاقلی پور قارچ سمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

ایسنا/یزد مراسم احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد یزد پس از چند سده با استقبال قریب به پنج هزار یزدی عصر امروز در این موقوفه برگزار شد.

«علیرضا باقری» مدیر موقوفه دولت‌آباد یزد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این سنت که مربوط به چند سده قبل بوده، مجدداً در قالب جشنواره‌ای دو روزه از امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه احیا شد.

وی با اشاره به استقبال قریب به پنج هزار شهروند یزدی از این مراسم در روز نخست، گفت: طی دو روز برگزاری جشنواره ۱۶۰ لیتر گلاب ناب و خالص تهیه می‌شود که نیمی از آن جهت آستان مقدس حرم امام رضا(ع) و نیمی نیز جهت عتبات عالیات، پس از بسته بندی، طی مراسمی خاص تحویل خواهد شد.

باقری به حضور خدام رضوی با پرچم آستان مقدس رضوی در این برنامه، گفت: علاوه بر  برپایی چایخانه رضوی، گل دیگهای گلابگیری این مراسم نیز توسط خدام ریخته شد. 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در حاشیه این جشنواره، گفت: قریب به ۴۰ غرفه در این نمایشگاه، محصولات صنایع دستی و تولیدات سایر بخشها را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند.

به گفته مدیر موقوفه دولت آباد، گل مورد نیاز این جشنواره از ۱۷۰۰ مترمربع اراضی کاشته شده در این موقوفه تامین می‌شود که قرار است به شش هزار مترمربع افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، مجموعه موقوفات دولت آباد یزد توسط «محمدتقی خان بافقی» سرسلسله خوانین یزد و حاکم یزد در اواخر دوره افشار، تمام طول دوره زند و اوایل قاجار به ثبت رسیده که باغ دولت‌آباد شهر یزد از این مجموعه یکی از باغ‌های ایرانی ثبت شده در میراث جهانی توسط یونسکو است. عمارت بادگیر این باغ با ارتفاع ۳۳.۸ متر بلندترین بادگیر خشتی شناخته شده در جهان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد
  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • عکس| تصویر دیده نشده از رضا داوودنژاد در روز دامادی‌اش
  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی
  • آیین رونمایی از موتور شش سیلندر بنزینی
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • ۵۰ اثر گرافیکی در آیین گرامیداشت واقعه طبس رونمایی شد
  • همبازی شدن آل پاچینو و دن استیونز در یک فیلم ترسناک