Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که دولت افغانستان در آستانه مذاکرات بین‌الافغانی قرار دارد، مقامات پاکستانی در ایالت سند فشارها برای اخراج اجباری پناهندگان افغان را افزایش داده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دولت ایالت سند از اسلام‌آباد خواست تا هماهنگی‌های نهایی برای اخراج اجباری پناهندگان افغان از این ایالت را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد اسماعلی راهو» وزیر ایالتی کشاورزی در سند که از وزاری «حزب مردم» است از حزب «تحریک انصاف» دولت حاکم پاکستان خواست تا اقدامات فوری را برای اخراج این پناهندگان انجام دهد اما دلیل مشخصی را برای این درخواستش عنوان نکرد.

وی ضمن متهم کردن پناهندگان افغان به عنوان «منبع خشونت و جنایت» با توهین به اتباع افغانستانی گفت که ایالت سند «یتیم خانه نیست».

به گزارش «داون نیوز» دولت فدرال پاکستان تصمیم گرفته تا زمان اقامت پناهندگان افغان ثبت شده در این کشور را تا ژوئن 2020 تمدید کند.

این مقام پاکستانی بدون اعلام دلیلی برای درخواست تازه‌اش با وارد کردن اتهاماتی جدی علیه پناهندگان افغان مدعی شد: اکثریت مهاجرین مشغول فعالیت‌های جنایتکارانه هستند، آن‌ها باید به کشورشان بازگردانده شوند، مهاجرین غیرقانونی دلیل اصلی ناآرامی و بیکاری در کراچی هستند.

وی از اسلام‌آباد نیز خواست تا مدت اقامت پناهندگان افغان را تمدید نکند و آن‌ها را به کشورشان اخراج کند.

مقامات پاکستانی در حالی فشارها برای اخراج اجباری پناهجویان افغان را تشدید کرده که پاکستان پیش از این نیز با همکاری سازمان ملل بطور غیرقانونی و دسته‌جمعی بیش از 600 هزار پناهجوی افغان را از این کشور اخراج کرد.

سازمان عفو بین‌الملل نیز می‌گوید که دولت پاکستان اغلب از حضور پناهجویان افغان به عنوان اهرم فشار و ابراز سیاسی برای منازعات با دولت افغانستان استفاده می‌کند.

قحطی در اردوگاه‌های پناهجویان افغان در پاکستانعفو بین‌الملل: پاکستان از پناهجویان افغان به عنوان ابزار سیاسی در منازعات استفاده می‌کنداخراج اجباری 600 هزار پناهجوی افغان از پاکستان با همکاری سازمان ملل

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان دو سال پیش اعلام کرده بود که به پناهجویان افغان قانونی پس از چند دهه زندگی در وضعیت نامشخص در نهایت شهروندی داده می‌شود اما تاکنون اقدامی برای تحقق این وعده عملی نشده است.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 بیشتر بخوانید... دولت افغانستان: موضوع پناهندگان افغان در پاکستان قربانی بحث‌های سیاسی نشود پناهندگان افغان در پاکستان قربانی تنش‌های دیپلماتیک کابل-اسلام‌آباد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای اخراج اجباری پناهندگان افغان پناهجویان افغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۹ درصد خانواده‌های اخراج شده از پاکستان غذای کافی برای خوردن ندارند

سازمان بین‌المللی نجات کودکان اعلام کرد حدود 250 هزار کودک افغانستانی پس از بازگشت اجباری از پاکستان با کمبود سرپناه، غذا و دسترسی به آموزش مواجه‌ هستند.

نظرسنجی این سازمان نشان می‌دهد که 99 درصد خانواده‌های اخراج شده از پاکستان، غذای کافی برای خوردن ندارند.

این سازمان در گزارشی اظهار داشت از اردیبهشت سال گذشته که دولت اسلام‌آباد روند اخراج اجباری افغان‌ها را آغاز کرد تاکنون 520 هزار شهروند افغانستان به کشورشان اخراج شده‌اند.

این سازمان مدافع حقوق کودکان تاکید کرد تقریبا نیمی از بازگشت‌کنندگان، کودکان هستند که از گرسنگی رنج می‌برند.

بر اساس این گزارش، حدود سه چهارم بازگشت‌کنندگان و خانواده‌های جوامع میزبان، برای اینکه کودکان خردسال بتوانند حداقل در دو روز هفته گذشته غذا بخورند، حجم وعده‌های غذایی بزرگسالان را کاهش داده‌اند.

حدود چهل درصد از بازگشت‌کنندگان و خانواده‌های جوامع میزبان، مجبور بوده‌اند حداقل در سه روز از هفته غذا قرض بگیرند یا به دوستان و اقوام خود تکیه کنند.

طبق این نظرسنجی، نزدیک به یک ششم از خانواده‌های اخراج شده در خیمه زندگی می‌کنند و لوازم خانگی بسیار محدودی برای تأمین معیشت خود دارند یا اصلاً وسایلی ندارند.

نظر سنجی نشان می‌دهد که تنها یک سوم از پناهجویان اخراج شده توانسته‌اند دارایی‌های خود را از پاکستان به افغانستان بیاورند.

در همین حال، تقریبا نیمی از بازگشت‌کنندگان می‌گویند که در افغانستان شغلی وجود ندارد و 81 درصد نیز هیچ مهارتی برای اشتغال ندارند.

سازمان نجات کودکان می‌گوید که تقریباً دو سوم (65 درصد) از کودکانی که به افغانستان بازگشته‌اند، در مدارس ثبت‌نام نشده‌اند.

ارشاد ملک رئیس سازمان نجات کودکان در افغانستان گفت: خانواده‌ها تقریبا بدون هیچ چیز به افغانستان بازمی‌گردند. اکثر آن‌ها برای حمایت از خود به اقوام یا دوستان متکی هستند و این جوامع از قبل منابع کمی برای حمایت از خود دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مخالفتی با ادامه حضور مهاجران قانونی در این ایالت نداریم
  • ۹۹ درصد خانواده‌های اخراج شده از پاکستان غذای کافی برای خوردن ندارند
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد