Web Analytics Made Easy - Statcounter

یه گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، صنعت راهداری یکی از حوزه‌هایی است که برای استفاده از خدمات دانش‌بنیانی پیش‌قدم شده است. صنعتی که قرار است با کمک طرح‌های دانش‌بنیانی و کسب‌وکارهای نوین و خلاق متحول شود. این اتفاق با برگزاری «نخستین رویداد نوآوری حوزه راهداری» سرعت می‌گیرد.

رویدادی فناورانه که با مشارکت و همکاری ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، معاونت پژوهشی دانشگاه تهران، پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران و شبکه شتابدهنده‌های تخصصی حوزه حمل‌ونقل پیشرفته و هوشمند مستقر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویداد نوآورانه با هدف توسعه زیست‌بوم کارآفرینی فناورانه به‌ویژه توسعه کسب‌وکارهای نوپای فناور مورد نیاز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار می‌شود. همچنین طراحی، توسعه و تجاری‌سازی محصولات جدید فناورانه برای حل چالش‌ها و مشکلات این حوزه هم دیگر هدفی است که برای این رویداد تعریف شده است.

در این رویداد، طرح‌های برگزیده همه اساتید، فناوران، محققان، صنعتگران و دانشجویان فعال این حوزه مورد حمایت قرار می‌گیرند تا با این کار گامی برای حل مسائل و مشکلات حوزه راهداری، با تکیه بر توان ملی و متخصصان و نخبگان داخلی برداشته شود.

فعالان این حوزه می‌توانند طرح‌های فناورانه خود را تا ۲۰ تیرماه در موضوعاتی مانند «روش‌های نوین نگهداری و حفاظت از راه‌های کشور»، «استفاده از فناوری‌های نوین با رویکرد اقتصادی برای پایش هوشمند شبکه راه‌ها» و «افزایش دوام و کیفیت خط کشی راه‌ها» به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

«بهینه‌سازی فنی و اقتصادی انواع حفاظ‌های راه‌های کشور»، «طراحی وتوسعه انواع پل‌های مقاوم و سبک با نصب سریع در مواقع بحران» و «ارائه طرح‌های جدید برای روسازی اقتصادی برای راه‌های فرعی و روستایی» هم محورهای دیگر این رویداد است.

کد خبر 4965630 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کسب و کار راهداری ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان نوآوری فناوری فضایی امنیت اطلاعات فیس بوک فناوری نانو ماهواره ناسا شبکه اجتماعی گوشی هوشمند هوش مصنوعی حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی بعد از ظهر چهارشنبه با انتشار پستی در فضای مجازی اعلام کرد استان قزوین در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه نخست کشور را به دست آورده است.

اعلایی در این پست خود آورده است:

کسب رتبه اول کشور در سال ۱۴۰۲، در توسعه اقتصاد دانش بنیان را به فعالین این عرصه در استان قزوین تبریک میگویم. از دانشگاهیان، نخبگان، کارآفرینان و مدیران اجرایی دخیل در کسب این موفقیت به سهم خودم سپاسگزارم.

کد خبر 6088052

دیگر خبرها

  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • بررسی «ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال» در نخستین پنجشنبه فناور ۱۴۰۳
  • ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری همزمان با رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • پرورش نسل زد برای ورود به دنیای کسب‌وکارهای نوآور بررسی می‌شود
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت