Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: تفرجگاه‌های بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری تعطیل و قابل ارائه خدمات نیست و ولی درب آستان مقدس امامزادگان و اماکن متبرکه به روی مردم باز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین حسن امیری امروز در جمع خبرنگاران شهرکرد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح استان، کلیه تفرجگاه‌های بقاع متبرکه تعطیل و قابل ارائه خدمات به زائرین و مردم نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ضمن ابراز گله مندی از اینکه مراکز عمومی از جمله برپایی نمایشگاه‌ها و سایر مراکز مشابه باز بوده و صرفا نگاه‌های مسئولین به سمت و سوی امامزادگان و بقاع متبرکه است، ادامه داد: اداره اوقاف استان از ابتدای شیوع این ویروس در حال خدمت‌رسانی به نیازمندان بوده و جز اولین اداراتی است که بنا به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا نسبت به بستن درب آستان مقدس امامزادگان مبادرت ورزید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری توضیح داد: زائران با رعایت تمام مسائل بهداشتی به صحن امامزادگان وارد شده و اکنون شیوه خدمت‌رسانی به زائرین صرفا یک زیارت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و از برپایی نماز و برنامه‌های مذهبی در این اماکن جلوگیری بعمل می‌آید.

امیری تصریح کرد: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به دستگاه ضدعفونی کننده هوشمند مجهز شده تا زائرین موقع ورود و خروج نسبت به ضدعفونی دست‌های خود اقدام کنند. 

وی افزود: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی، گردشگری بقاع متبرکه تعطیل بوده و هیچ‌گونه خدمت‌رسانی به مردم و زائرین انجام نمی‌گیرد و در صورت عدم رعایت این مهم تذکر داده خواهد شد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از مردم درخواست کرد با حضور در منزل، یاری‌رسان خدمت‌گذاران و مدافعان عرصه سلامت باشند و مسیر رسیدن جامعه به شرایط عادی را هموار کنند.

انتهای پیام/٦٨٠٣١

منبع: فارس

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری بقاع متبرکه امور خیریه ویروس کرونا چهارمحال و بختیاری بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ هزار نفر از خدمات نوروزی هلال احمر چهارمحال و بختیاری بهره‌مند شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال‌وبختیاری گفت: از ۲۴ اسفند تا ۵ فرودین بیش از ۱۵ هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر استان چهار محال‌وبختیاری بهرمند شدند.

مسعود مثنوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری، با بیان این‌که ۱۵ هزار نفر از خدمات جمعیت هلال احمر استان بهرمند شدند، اظهار کرد: همزمان با اجرای بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان به مسافرین نوروزی در مجموع از ۲۴ اسفند الی ۵ فروردین ۱۴۰۳ اعضای جوان داوطلب به تعداد ۹۵۹ نفر روز در راستای خدمت‌رسانی به مردم پای کار آمدند.

وی افزود: تاکنون ۳ هزار و ۹۷۶ مورد اطلاع‌رسانی در زمینه نقاط حادثه‌خیز و آسیب‌پذیر و راهنمایی مسافرین به نقاط ایمن صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: همچنین سه هزار و ۳۰ نفر نیز به پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیک) پیوستند و دو هزار و ۳۵۲ کودک از فضای دوستدار کودک بهره‌مند شدند.

مثنوی بیان کرد: هزار و ۲۶۵ نفر به خیمه نماز و غرفه فرهنگی، ۱۳۶ نفر به غرفه طرح یاس، مراجعه کردند.

وی ادامه داد: سنجش و کنترل میزان فشار و قند خون برای ۲ هزار و ۷۱ نفر انجام و ۲۲ بسته موادغذایی جهت افطار در بین مراجعه‌کنندگان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین در راستای اجرای پویش سبز (حفظ محیط زیست و منابع طبیعی) ۴۲۰ اصله نهال توزیع و غرس شد.

مثنوی با اشاره به خدمات تیم سحاب هلال احمر عنوان کرد: ایمن سازی ۳۹۷ منطقه و اماکن تفریحی، پیشگیری از بروز ۲۴۰ حادثه، ارائه ۳۷۳ خدمت امدادی و کمک‌های اولیه، ۸۷۴ مورد آموزش مهارت‌های ایمنی امدادی و نحوه سنجش فشار خون به مسافران و گردشگران ارائه شد.

وی ادامه داد: در مجموع برای اجرای طرح‌های مختلف سازمان جوانان در استان چهارمحال و بختیاری، تاکنون به ۱۵ هزار و ۱۵۶ نفر خدمت ارائه شده است.

خدمت‌رسانی به ۴۶۷ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در ایام نوروز تاکنون ۲۴ حادثه در چهارمحال و بختیاری به وقوع پیوست است که در این حوادث ۱۳۱ خانوار و ۴۶۷ نفر دچار حادثه شدند.

وی افزود: در این مدت به ۴۰۷ نفر امدادرسانی شد و ۵۰ نفر نیز مصدوم و ۱۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند همچنین ۴ نفر در صحنه حادثه جان باختند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آستان گفت: در بارندگی‌های اخیر ۴۰۰ نفر گرفتار در برف و کولاک رهاسازی شدند و ۷ نفر به مناطق امن منتقل شدند، همچنین ۴۸ نفر اقلام غذایی و ۱۶ نفر اقلام زیستی هم دریافت کردند.

مثنوی ادامه داد: ۷۵ نیروی امدادی در قالب ۲۶ تیم عملیاتی در این عملیات‌ها حضور داشتند.

کد خبر 739105

دیگر خبرها

  • بازدید و زیارت بیش از ۵۰ هزار نفر از امامزادگان و بقاع متبرکه زنجان
  • اجرای طرح ضیافت الهی برای بیش از ۲ هزار زائر چهارمحال و بختیاری
  • اسکان ۳۵۰۰ مسافر نوروزی در زائرسراها و کمپ‌های موقت یزد
  • اجرای طرح‌های «ضیافت الهی» و «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه آمل
  • اجرای طرح ضیافت الهی در چهارمحال و بختیاری
  • بهار با آرامش بهاری
  • رونق گردشگری مذهبی مازندران در بهار قرآن و طبیعت
  • اجرای طرح ضیافت الهی برای ۲ هزارو ۳۰۰ زائر چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از رانندگان فعال اربعین در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۵ هزار نفر از خدمات نوروزی هلال احمر چهارمحال و بختیاری بهره‌مند شدند