Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ممانعت از ورود افراد به اماکن پرازدحام در صورت عدم استفاده از ماسک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ دکتر نوید دانایی در حاشیه برگزاری نشست ستاد مقابله با کرونا در استانداری سمنان اظهار کرد: از فردا 15 تیرماه استفاده از ماسک در مکان‌های پرتجمع الزامی می‌شود و انتظار می‌رود که هم‌استانی‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی را با جدیت تمام مدنظر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه هم‌استانی‌هایی که در مکان‌های پرتجمع از ماسک استفاده نکنند، از ورودشان به این اماکن ممانعت خواهد شد.

وی با اشاره به روند صعودی ابتلا در کشور و استان خاطرنشان کرد: از روزهای گذشته میزان حضور بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا ویروس به صورت بستری و درمانی به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزایش یافته است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان گفت: از زمان شیوع کرونا ویروس تاکنون، ۷۰۸ نفر از مجموع مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، تست ابتلا به کرونا ویروس آنان مثبت اعلام شد که ۵۶۹ نفر از این افراد مداوا و مرخص شدند و مابقی در حال گذراندن مراحل درمانی هستند.

دکتر دانایی با بیان اینکه شرایط شیوع کرونا ویروس در استان سمنان بسیار شکننده است ادامه داد: در هفته‌های گذشته در مرحله مدیریت این بیماری قرار گرفته بودیم اما متاسفانه به دلیل شدت درگیر شدن استان‌های همجوار به این ویروس در روزهای گذشته ، شرایط استان سمنان نیز از نظر تست مثبت ابتلا افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهدیشهر تنها شهرستان استان است که در وضعیت قرمز قرار دارد افزود: در ساعت‌ها یا روزهای آینده احتمال تغییر شرایط ( سفید، زرد، نارنجی و قرمز ) شهرستان‌های استان وجود دارد.


وی با بیان اینکه امکان تغییر رنگ در شهرستان‌ها وجود دارد از عموم هم‌استانی‌ها خواست با رعایت پرتکل‌های بهداشتی مدیران استان را در مهر و مدیریت این بیماری یاری کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی و ششمین سالگردشهادت سردار املاکی

این مراسم باحضور قشر‌های مختلف و مسوولان برگزار شده و سخنران این مراسم سردار شکارچی سخنگوی ستادکل نیرو‌های مسلح است.
سردار شهید حسین املاکی قائم مقام لشکر ۱۶ قدس گیلان در دوران دفاع مقدس بود.
این شهید مفقودالاثر نهم فروردین سال ۱۳۶۷ به دلیل حمله‌ی شیمایی دشمن بعثی در ارتفاعات بانی بنوک در سن ۲۷ سالگی به شهادت رسید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فداکاری ایشان در جبهه را ستودند در وصف وی فرمودند: «شهید املاکیِ شما جانشین فرمانده لشکر گیلان وقتی در میدان جنگ در معرض بمباران شیمیایی بود و بسیجیِ بغل دستش ماسک نداشت؛ او ماسک خودش را برداشت و به صورت بسیجیِ همراهش بست! قهرمان یعنی این.»
از سردار شهید املاکی دو فرزند دختر و یک پسر به یادگار مانده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • فوتبال ایران ۵۱ هزار دلار جریمه شد/ از سرمربی گرفته تا سه ملی پوش
  • سی و ششمین سالگردشهادت سردار املاکی
  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • ممانعت از انتشار ۸ میلیون تن آلاینده با تولید برق هسته‌ای
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!