Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@23:53:29 GMT

چاه باعث نم‌زدگی مسجد «باغخواص» ورامین

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۶۹۵۰

چاه باعث نم‌زدگی مسجد «باغخواص» ورامین

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین گفت: در چند روز گذشته متولیان مسجد «باغخواص» از نفوذ رطوبت به آب‌انبار تاریخی این مسجد نگران بودند که موضوع آن در جلسه‌ای بین دستگاهی با حضور نماینده مردم ورامین، پیشوا، قرچک، بخشدار مرکزی، دهیار و اعضای شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران، ژیلا خدادادی با بیان این‌که این مسجد تاریخی در پنج سال گذشته، دوبار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است تا این بنا به بهترین شکل ممکن حفاظت شود، افزود: اقدامات ارائه شده از سوی دهیاری و اداره میراث فرهنگی در راستای حفاظت از این آثار به صورت مستند ارائه شده و تلاش می‌شود تا در یک ‌ماه آینده، مشکل این مسجد تاریخی با همکاری تمام اعضا جلسه پیگیری و برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس بازدید کارشناسان چاه "جذبی" در ملک مسکونی در مجاورت این مسجد تاریخی، دلیل نفوذ رطوبت به آب انبار این مسجد تاریخی است، بنابراین قرار شد تا مالک اقدام به پر کردن آن چاه کند. همچنین مرمت بنا با مشارکت دهیاری و زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی انجام شود.

خدادای تاکید کرد: مسجد تاریخی روستای باغخواص یکی از ۷۸ اثر ملی ورامین است که به دلیل برخورداری از آب ‌انبار و بادگیر تاریخی از اهمیت ویژه‌ در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان تهران برخوردار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسجد تاریخی ورامین مسجد تاریخی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رستگاری در بازدید از بافت‌های تاریخی شهر بفروئیه شهرستان میبد با قدردانی از مشارکت شورا و شهرداری بفروئیه در پروژه‌های میراث فرهنگی و مرمت بافت تاریخی این شهر گفت: اهتمام شورا و شهرداری بفروئیه در مرمت بافت تاریخی کارارزشمندی است که می‌تواند برای نقاط دیگر استان الگو باشد.


وی با بیان اینکه درسال گذشته اقدامات خوبی در شهر بفروئیه ازسوی شورا و شهرداری و میراث فرهنگی انجام شده است گفت: مسیر‌های گردشگری خوبی در بفروئیه تعریف شده است که امیدواریم با همت و مساعدت اهالی بافت تاریخی و مدیریت شهری، به مرمت بنا‌های تاریخی سرعت داده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با توجه به آمادگی شورا و شهرداری، میراث فرهنگی هم وظیفه دارد در این راستا مشارکت جدی تری داشته باشد.


رستگاری تصریح کرد: با اقدامات خوبی که شورا و شهرداری بفروئیه در مرمت بافت تاریخی انجام داده است؛ با تفاهم نامه ایی که بین شهرداری و میراث فرهنگی امضاء خواهد شد تخصیص اعتبار را افزایش خواهیم داد تا مجموعه بازار جعفرخان امسال تکمیل شود.


طباطبایی شهرداربفروئیه هم گفت: بازار جعفرخان یکی از پروژه‌های شاخص درحوزه میراث فرهنگی و گردشگری است که ۲۵۰ متر طول دارد.


طباطبایی افزود: شهرداری مرمت این بازار را از سال گذشته آغاز و افتتاح آن را در دهه فجر داشته است که امیدواریم با مساعدتی که میراث فرهنگی خواهند داشت بتوانیم فاز دوم این پروژه را آغاز و تا پایان امسال به اتمام برسانیم

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب