Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:51:05 GMT

اهالی قلم و هنر کرمانشاه باید در کنار هم باشند

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۶۹۵۳

اهالی قلم و هنر کرمانشاه باید در کنار هم باشند

۱۴ تیر به نام روز قلم نام‌گذاری شده است و به همین مناسبت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با دیگر همکاران خود به دیدن اسماعیل زرعی نویستند برجسته کرمانشاهی رفتند.

درباره استاد اسماعیل زرعی

اسماعیل زرعی داستان‌نویس، شاعر و پژوهشگر ادبی سال ۱۳۳۷ در کرمانشاه متولد شد؛ وی در سال ۱۳۹۳ موفق به دریافت جایزه ادبی صادق هدایت برای داستان کوتاه «جهنم به انتخاب خودم» شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه داستان‌های «سفر در غبار، کمی از کابوس‌های من، نوشته‌هایی که هرگز خوانده نشد، شوهر ایرانی خانم لیزا، فصل‌ها نمی‌خواهند بروند، نفرین شده، رویای برزخی، خواب‌های غمگین، جنگ‌افزاهای معیوب و پیامک‌های تاریک» از اسماعیل زرعی منتشر شده است.

رمان‌های«راز معبد آفتاب، روزشمار اموات و شادی‌های شوم» و مجموعه شعر «چه می‌پرسی از سوگواران مجنون» بخش دیگری از آثار این نویسنده برجسته کرمانشاهی است.

مشکلات را خود اهالی فرهنگ و هنر باید رفع کنند

استاد زرعی در این دیدار اظهارداشت: بیشتر استانها در زمینه‌های شعر، داستان ، ورزش ، خط و حتی سینما به موفقیت‌های خوبی رسیدند اما در کرمانشاه که ظرفیت‌های بسیاری از نظر هنری دارد، این استعدادها به دلیل کمک‌کاری خود اهالی هنر تا یک حد مشخصی نمی‌توانند پیشرفت کنند.

نویسنده رمان «شادی‌های شوم» برگزاری نشست‌های ادبی را پایگاهی برای ارتباط با یکدیگر دانست و افزود: جلسات داستان‌خوانی یکشنبه‌ها را با جدیت بیشتری برگزار می‌کنیم و با توجه به اینکه در این جلسات از سراسر کشور شرکت‌کننده داریم، این جلسات مانند پلی بین ادبیات کرمانشاه و کشور ایجاد کرده و به یک حرکت ملی تبدیل شده است.
زرعی درخصوص حل مشکلات اهالی فرهنگ و هنر هم گفت: هر مشکلی که وجود داشته باشد خود اهالی فرهنگ و هنر باید آن را حل کنند متاسفانه ما خودمان را قبول نداریم و این باعث می‌شود رشد نکنیم و این در حالی است که ما نویسنده‌های خوبی در کرمانشاه داریم.

این داستان‌نویس کرمانشاهی، کتاب «بوف کور» صادق هدایت را از نظر ساختار و محتوی آغاز یک سبک جدید دانست و گفت: تنها داستان‌نویسی که در همه زمینه‌های رئال، فرهنگ عامه، سورئال و مدرن کار کرده و موفق هم بوده بدون شک صادق هدایت است.

خدمت به بزرگانی چون شما افتخار ماست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم در این دیدار اختلاف بین اهالی هنر را طبیعی و لازم دانست و گفت: اصحاب هنر را اصحاب افتراق هم می‌گویند و این اختلاف گاهی اوقات منجر به تولید می‌شود و مضر نیست هرچند حرف و سخن اصحاب فرهنگ و هنر در نهایت یکی است.

بهرام فاضلی‌زاد در خصوص استعدادهای فرهنگی و ادبی کرمانشاه هم گفت: مرحوم یدالله بهزاد قابلیت و ظرفیت تبدیل شدن به یک شهریار و حتی بیشتر را هم داشت اما متاسفانه یک بخش خود ایشان مقصر بود و در بخش دیگری هم ما کرمانشاهی‌ها خودمان را نمی‌بینیم و خیلی قائل به تعریف از مشاهیر و مفاخر خود نیستیم.

وی «علی محمد افغانی» را یکی دیگر از بزرگان و مفاخر کرمانشاه دانست و گفت: برای من جالب بود که در نمایشگاهی در تهران مقام معظم رهبری در جواب خبرنگاری گفتند که من تا الان ۲ بار کتاب «شوهر آهو خانم» را خوانده‌ام.

فاضلی‌زاد در پایان این دیدار از برگزاری نشست‌های فرهنگی هنری استاد زرعی استقبال کرد و خطاب به وی گفت: خدمت به مردان بزرگی چون شما افتخار ماست و برای برگزاری نشست‌های خود تالارهای انتظار، وحدت و شهید آوینی در اختیار شما قرار دارد.

دیدار و تجلیل مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از استاد اسماعیل زرعی نویسنده برجسته کرمانشاهی

از حوزه چاپ و نشر کرمانشاه چه خبر ؟

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه درخصوص آمار حوزه نشر کتاب هم به خبرنگار ایرنا گفت: در سال گذشته ۲۰۵ عنوان کتاب با تیراژ ۱۷۳ هزار و ۸۵۰ جلد چاپ شد و این در حالی است که در سه ماهه اول سال ۹۹ هم ۱۱ عنوان کتاب با تیراژ ۸ هزار و ۸۰۰ جلد منتشر شده است.

فاضلی‌زاد از رونمایی ۱۷ عنوان کتاب در سال ۹۸ یاد کرد و افزود: در همین سال ۲۱ هزار جلد کتاب به نهادها، مدارس، مساجد و مجموعه‌های متقاضی اهدا شد.

تجلیل از فعالین حوزه نشر، سرکشی و دیدار از نویسندگان و پیشکسوتان عرصه شعر و ادب، برگزاری جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که آقای فاضلی‌زاد به آنها اشاره کرد.

برچسب‌ها رمان نویس کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رمان نویس کرمانشاه رمان نویس کرمانشاه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و هنر فاضلی زاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز «طرح نور» از بیست‌وپنجم فروردین در سراسر کشور، گفت: کرمانشاه در این طرح که مربوط به موضوع عفاف و حجاب است، جزو بهترین استان‌های کشور به حساب می‌آید، چرا که عفت و پاکدامنی جزو فرهنگ‌های اصیل مردم این دیار محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان، امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، با تشکر و قدردانی از همراهی شهروندان کرمانشاه و به‌خصوص بانوان شریف با پلیس در اجرای طرح نور، اظهار کرد: کرمانشاه جزو استان‌های ممتاز و نمونه کشور در طرح نور است.

وی افزود: بانوان این دیار خود را مقید و ملزم به رعایت حجاب می‌دانند، چرا که از دیرباز فرهنگ پوشیدگی، عفت و پاکدامنی در میان مردم اصیل و نجیب کرمانشاه وجود داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه در فرهنگ اصیل کردی حجاب، عفاف، پوشیدگی و پاکدامنی اجزای لاینفک و جدایی‌ناپذیر آن را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: برهنگی و کشف حجاب در این فرهنگ اصیل که مملو از غیرت و جوانمردی است، جایی ندارد.

وی در ادامه به تلاش رسانه‌های معاند برای عادی‌انگاری موضوع کشف حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: این تلاش مذبوحانه به جایی نرسید و اکثریت قریب به اتفاق مردم و بانوان ارجمند ایران اسلامی و استان کرمانشاه با حفظ پوشش مناسب دشمنان را در دستیابی به اهدافشان بازداشتند.

حاجیان همچنین با بیان اینکه کشف حجاب در قانون جمهوری اسلامی جرم و فعلی حرام محسوب می‌شود، گفت: پلیس مجری قانون است و اجازه نخواهد داد عده‌ای بسیار قلیل، این قانون را نادیده گرفته و هنجارشکنی کنند.

وی در پایان از برخورد قانونی پلیس با افراد هنجارشکن و بدحجاب خبر داد و گفت: همکاران ما ابتدا تلاش می‌کنند با امر به معروف و نهی از منکر، معدود افراد بدحجاب را راهنمایی کنند و در صورت بی‌توجهی، اقدامات قانونی بعدی برای برخورد با آن‌ها انجام خواهد شد.

کد خبر 747290

دیگر خبرها

  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • روایتی از پیشتازی نصف‌جهان و اهالی آن در عرصه شعر و ادبیات
  • اجری موفق طرح نور در کرمانشاه
  • اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • بازشدن «پرونده قتل مرموز یک یا دو خفاش جوان» در بازار نشر
  • صاعقه جان یک نفر را در کرمانشاه گرفت