Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان ‌اینکه شیب بیماری کرونا طی دو هفته اخیر تند بوده است، بیان کرد: پیش بینی می‌شود که تعداد بستری‌ها افزایش یابد.

حسین کریم ظهر روز شنبه ۱۴ تیرماه در نشست خبری که در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه شاهد آغاز موج دوم کرونا در کشور هستیم ، اظهار کرد: این موج جدید باعث افزایش مرگ و میر و آمار بستری ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: موج دوم کرونا غافلگیرانه بوده  امیدواریم بدون تلفات سنگین آن را پشت سر بگذاریم.

وی  با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در البرز گفت: از ابتدای شیوع این ویروس ۹۴۱۹ نفر مورد مثبت و مشکوک در استان البرز بستری شدند.

کریم تعداد موارد مثبت بستری شده در استان را ۵۸۴۸ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۸۵۰۲ نفر از مراکز درمانی استان ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در استان را ۴۴۳ نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب موارد مشکوک به این بیماری آمار فوتی‌ها در استان البرز تاکنون ۶۳۹ نفر است.

کریم تعداد افراد بستری که مثبت و مشکوک هستند را ۴۵۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۴۲ مورد قطعی مثبت هستند.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۱۱ نفر به صورت سرپایی و با علائم بیماری حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان البرز مراجعه کره‌اند، گفت: هفته گذشته نیز در یک روز ۹۰۰ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی  البرز گفت:  طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

وی افزود: تعداد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه اکنون ۹۱ نفر است و در این میان بیمارانی که زیر دستگاه «ونتیالتور» هستند ۵۳ نفر است.

وی تعداد موارد فوتی قطعی در اثر ابتلاء به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را یک نفر اعلام کرد و گفت: با فوتی‌های محتمل و مشکوک به کرونا تعداد آن در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان ‌اینکه شیب بیماری کرونا طی دو هفته اخیر تند بوده است، بیان کرد: پیش بینی می‌شود که تعداد بستری ها افزایش یابد.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت تخت‌های بیمارستانی در استان  توضیح داد: به حداقل رساندن تعداد مرگ و میرها را با داروهای ویروسی و ضد التهابی مدیریت کرده‌ایم، اما با زیاد شدن تعداد موارد ابتلاء در بحث دارو، امکانات و تجهیزات ممکن است با مشکل مواجه شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه وضعیت استان البرز به مرز قرمز شدن نزدیک است، افزود: در وضعیت زرد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بین یک تا سه مورد بستری داریم و اگر در این مورد از سه نفر فراتر رویم، وضعیت استان قرمز می‌شود.

کریم در بخش دیگری تعداد پرستاران درگیر کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی را ۱۵۸ مورد اعلام کرد و اضافه کرد: ۱۲۵ مورد نیز مشکوک به این بیماری هستند.

وی تعداد پزشکان البرزی مبتلا و مشکوک به کرونا را به ترتیب ۲۴ و ۱۹ مورد اعلام کرد و افزود: در کادر اداری نیز تعداد موارد مبتلا و مشکوک به ترتیب ۴۱ و ۱۸ مورد و در میان منشی‌ها و خدمه سیستم دانشگاه نیز ۳۳ مورد مشکوک و ۲۶ نفر مثبت مشکوک به کرونا تاکنون وجود داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: در کل تاکنون ۱۹۳ مورد مشکوک و ۲۴۶ مورد مبتلا به کرونا در کادر درمان استان البرز گزارش شده است که از این تعداد در حال حاضر ۲۵ مورد بستری هستند که حال پنج نفر مساعد نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی البرز البرز کروناویروس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نفر اعلام کرد و گفت ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • همیشه بازی اول در تورنمنت‌های رسمی سخت است
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • سارقان ۱۰ میلیاردی تجهیزات بانک های دولتی در دام پلیس البرز
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • قول مساعد هادی ساعی برای تجهیز خانه تکواندو استان یزد
  • قول مساعد هادی ساعی برای تجهیز خانه تکواندو استان یزد 
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟