Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ناصر جوکار در جمع رؤسای آموزش و پرورش سراسر فارس، گفت: در راستای نهضت علمی ارتقای سواد رسانه‌ای معلم و دانش‌آموز، بسیج فرهنگیان با همکاری مرکز فضای مجازی سپاه فجر و مرکز ضمن خدمت آموزش‌وپرورش استان، اقدام به برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه‌ای برای هشتاد هزار نفر از فرهنگیان در سراسر فارس می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، بیان کرد: معلم نقطه ثقل پرگار و مرکز کادر سازی نظام و احیاگر محیط فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

جوکار تصریح کرد: رسالت معلم توسعه منطقه اخلاق بوده، به‌طوری‌که رهاورد آن این نکته که جامعه تابع اخلاق گردد و نه اخلاق تابع جامعه باشد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس ، نیاز امروز معلم را دو پدیده توأمان شور شریعتی و شعور مطهری دانست و ادامه داد: معلم کسی است که از آسایش خویش برای کسب آرامش شاگردانش هزینه می‌کند و بهای این هزینه عمر او است که چون شمع ذوب می‌شود تا روشنی‌بخش دل‌های تاریک شود.

او، بابیان اینکه تربیت امری حاکمیتی بوده و نه دولتی، افزود: خطا است اگر کامیابی‌های تربیتی را در سبد حاکمیت و ناکامی‌ها و اعوجاجات تربیتی را در سبد معلم جاسازی  کنیم  همه باید سهم خود را از تربیت و تولید علم نافع ادا کنند تا آموزش‌وپرورش در ریل تولید انسان در تراز بیانیه  گام دوم انقلاب حرکت کنند.

جوکار اضافه کرد:کسانی که ساحت معلمی را مرجع انتقال برخی مفاهیم از منبع کتاب به حافظه دانش‌آموز معنا می‌کنند یا صدای فطرت را نشنیده‌اند یا صدای عقلانیت را؛ معلمان باید بر این نکته واقف باشند که تنها با شهید دادن نمی‌توان از آموزه‌های نظام اسلامی پاسداری کرد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس راه تحقق حقیقت به واقعیت، بلند کردن عَلَم عِلم دانست و اضافه کرد: راه استعمال جمهوریت و اسلامیت نظام، امروزه از تولید علم نافع می‌گذرد و به تعبیر امام خامنه‌ای، ملتی که تولید علم نداشته باشد، نباید توقع عزت هم داشته باشد.

او، گفت: کار معلم امروز آن است که همه ساحت‌های سند تحول را هم‌زمان و متوازن تدریس و بر روی محوری‌ترین نقطه سند تحول که هویت است، متمرکز شود؛ در این حوزه نیز باید بر تمامی ابعاد هویت اسلامی، ایرانی، جهانی و محلی، توأمان تأکید و با رعایت اصل تدریج، خودآگاهی و خودباوری را به دانش‌آموز بباوراند.

جوکار بیان کرد: هر مسئولی که به این بازوی ستبر تکیه کند پشت او خالی نخواهد شد، چراکه این بازو جزئی از اندام ولایت بوده و تنها این سفینه سکان هدایت است که از آبشخور حضرت خورشید بی‌واسطه ارتزاق می‌کند و فارغ از هر سلیقه سیاسی جز برای خدا کار نکنید و بدانید که مأجور درگاه آن ایزد بی‌آغاز است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس خطاب به رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش استان تصریح کرد: در عصر ورود رسمی عرصه تعلیم و تربیت به باشگاه فضای مجازی، در دوران پس از شیوع کرونا، راهی جز ارتقای سواد رسانه‌ای معلم و دانش‌آموز نیست و توصیه این است که ادب حضور در فضای مجازی را به دانش آموزان خود بیاموزید.

او، ادامه داد: بسیج فرهنگیان فارس نیز در همین راستا با همکاری مرکز فضای مجازی سپاه فجر و مرکز ضمن خدمت اداره کل آموزش‌وپرورش استان، اقدام به برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه‌ای برای هشتاد هزار نفر از فرهنگیان استان می کند.

جوکار افزود: بیش از ۳ هزار نفر از فرهنگیان استان نیز تحت آموزش مبارزه با تهدیدات اجتماعی دانش‌آموز محور قرا می گیرند.

انتهای پیام/ت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فرهنگیان دوره آموزشی سواد رسانه اموزش و پرورش بسیج فرهنگیان فارس سواد رسانه ای آموزش وپرورش فضای مجازی دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ محمدرضا بهرامی گفت: کارگاه آموزشی یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در روز‌های سخت) به منظور برگزاری المپیاد آماده مرحله استانی تیم‌های برتر هر شهرستان، در پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد.

وی افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت تیم‌های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی در میان دانش آموزان، ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده و توانمند و برخوردار از مهارت‌های گروهی را از اهداف اصلی برگزاری این کارگاه بیان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به آیتم‌های عمومی و سرفصل‌های تخصصی المپیاد آماده گفت: پناه‌گیری و خروج ایمن، اطفاء حریق، حمل مصدوم (گروهی)، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و احیاء قلبی ریوی، خونریزی، پانسمان بانداژ، شکستگی و آتل بندی و اسکان اضطراری، بررسی و تحلیل فرم‌های داوری و نحوه آزمون کتبی از مباحث آموزشی عمومی و تخصصی المپیاد آماده با تدریس ۲۵ مربی است که فراگیران به صورت گروهی در این کارگاه تمرین کردند.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس
  • برگزاری دوره آموزشی برای ۴۰۰ نفر از مربیان و داوران دادرس
  • برگزاری دوره آموزشی زیست عفیفانه در مشهد
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • برگزاری دوره آموزشی خبرنویسی و سواد رسانه به میزبانی صومعه سرا
  • برگزاری دوره آموزشی معلمان جدید تربیت بدنی
  • ارائه آموزش‌های امدادی به ۲۵ هزار البرزی
  • آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران
  • دوره یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم