Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز رسانه‌های عبری زبان رژیم صهیونیستی مملو از گزارش‌ها و تحلیل‌های هشدار دهنده‌ای درباره فروپاشی داخلی این رژیم به دلیل ناهمگونی و تضاد و تبعیض حاکم بر روابط فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی و درمانی این رژیم است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،می توان آرشیو بزرگی از انتقادها و هشدارهای اعلام شده توسط رسانه های صهیونیستی را درباره تبدیل شدن نژادپرستی و تبعیض در جامعه صهیونیستی به پاشنه آشیل و عاملی برای فروپاشی این رژیم فهرست کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه یهودیان فلاشا با تظاهرات و اعتراضات یک سال گذشته خود به نماد تبعیض نژادی در رژیم صهیونیستی تبدیل شده اند اما نگاهی به ساختار جامعه صهیونیستی شاهد نوعی جنگ داخلی فرهنگی بین جوامع مختلف و نا متجانس آن هستیم که نه تنها باعث شکل‌گیری یک تصویر خوب از جامعه ای مهاجر نشده بلکه چهره قبیح تقابل ، تنش و درگیری متقابل را بین آنها به وجود آورده است.

با نگاهی کلی تر به جامعه صهیونیستی شاهد نهادینه شدن رفتارهای تبعیض آمیز غربی تبارها علیه شرقی تبارهای مهاجر به فلسطین اشغالی هستیم که از دوران کودکی و دوره مدرسه گرفته تا بالاترین سطوح سنی و اجتماعی قابل لمس است.

عناصر اضمحلال و فروپاشی اسرائیل2-| یهودیان فلاشا و کابوس نژادپرستی به جای سرزمین شیر و عسل

جامعه یهودیان مهاجر به سرزمین های اشغالی فلسطین به دو بخش کلی اتباع کشورهای غربی (اشکنازها) و بقیه تیره ها و قومیت ها از جمله یهودیان کشورهای اروپایی حوزه دریای مدیترانه ، مشرق عربی و ... تقسیم شده و (سفاردیم) لقب دارند.

سفارد شهری در آسیای میانه است که به اشتباه به اسپانیا نسبت داده شده و از سده 18 میلادی در عبری به عنوان تعبیری از اسپانیایی تبار به کار می رود.

کشمکش فرهنگی ، نژادی و قومیتی بین اشکنازها و سفاردیم ها جنبه های ایدئولوژیک و طبقاتی به خود گرفته است و نوعی جنگ طایفه ای بین یهودیان غربی و یهودیان شرقی تبار را درون جامعه صهیونیستی به وجود آورده است.

اشکنازها خود را طبقه برتر دانسته و با توجه به در دست داشتن قدرت و ثروت اکثر مؤسسات سیاسی و اجتماعی را هم در قبضه خود گرفته و حتی در زمینه دریافت حقوق و در آمد نیز در رده های بالاتری از سفاردیم ها قرار دارند.

تحقیقات انجام شده در رسانه های صهیونیستی هم نشان می دهند قبضه شدن قدرت توسط اشکنازها باعث شکاف تحصیلی و علمی نیز بین دو طایفه شده است.

این شکاف در کلاس چهارم ابتدایی 12.01 درصد است در حالی که با بالاتر رفتن مدارج تحصیلی و رسیدن به سطح دیپلم فاصله بین این دو به 15.8 درصد می رسد در حالی که این شکاف در سطوح دانشگاهی به بالاتر از 41.7 افزایش پیدا می کند تا آن که در تخصص های علوم زیست شناسایی و فناوری های پیشرفته شاهد آن هستیم که اشکنازها 59.06 درصد از قشر دانشجویان این مقطع تحصیلی را در مقایسه با سفاردیم ها دارا هستند.

یکی از نمادهای این شکاف تحصیلی را می توان در ماجرای رسانه ای شده مدرسه راهنمایی دخترانه شهرک "نتیفوت" لمس کرد.

ماجرا که در رسانه های صهیونیستی و بین المللی هم بازتاب پیدا کرده حکایت از آن دارد که بعد از پذیرش 3 دختر دانش آموز شرقی تبار در این مدرسه، اولیای بقیه دانش آموزان اجازه حضور دختران خود را در آن ندادند.

به اعتقاد کارشناسان، این نوع نگاه نژادپرستانه شکاف های وسیع داخلی را در داخل جامعه صهیونیستی به وجود آورده است ، این که جریانی در یک جامعه حقوق دیگری را در برابری نفی کند به طور حتم پدیده است که بذر زوال آن جامعه را با خود به همراه آورده است.

شرایط تبعیض آمیز چنان در جامعه صهیونیستی نهادینه شده است که فیلم های داستانی و سینمایی نیز از این رفتار جامعه ساخته شده است.

یکی از این فیلم ها فیلم مستند "یشای و رابینه در صحن" (ישי ורבי א בכיכר) است که پایگاه عبری زبان کیکار در شماره 12 مه 2019 خود در گزارشی در مورد این گزارش مستند می نویسد : پدر می گوید : تنها مشکل دخترم آن است که شرقی تبار است.

پدر این دختر در این فیلم می گوید : من پدر دختری در کلاس هشتم هستم که امسال باید انتخاب رشته کند، ولی ما در شهر "بیت شمیش" شاهد تبعیض گسترده ای بین سفاردیم و اشکنازها هستیم، دختر من از لحاظ تحصیلی ممتاز است، اما بزرگترین مشکلش سفاردیم بودنش است.

او در این فیلم به کیکار می گوید : در تمام مراحل تحصیلی از پیش دبستان گرفته تا مدرسه ابتدایی و مهمتر از آن دبیرستان این تبعیض به وضوح می شود ، این تبعیض کاملا مشخص و نهادینه شده است.

در ادامه گزاش آمده است مدارس با آغوشی باز از دختران اشکناز استقبال می کنند در حالی که تمام کارشکنی های ممکن را برای عدم ثبت نام دختران سفاردیم به کار می گیرند ، تنها دانش آموزان شرقی تباری می توانند وارد این مدارس شوند که پارتی و معرف صاحب نفوذ داشته باشند گرچه در آن صورت هم باید والدینشان هر نوع اهانتی را در دوره ثبت نام به جان بخرند.

این در حالی است که اشکنازها هم ادعا می کنند اعتراضات صورت گرفته توسط شرقی تبارها نوعی اهانت به آنهاست و باید سفاردیم ها ابتدا دست از اعتراضات خود نسبت به تبعیض های صورت گرفته در جامعه بردارند.

خاخام موشه یستحاق فرکش درمقاله ای که در این باره در پایگاه عبری زبان (iyun.org.il) منتشر کرده می نویسد : پدیده نژادپرستی و تبعیض در جامعه ما امری غیر قابل انکار و کاملا هویداست، اما آنهایی که به دنبال ریشه کنی این پدیده هستند،باید به جای فریاد زدن بر سر اشکنازها ابتدا رفتارهای وقیحانه و شرارت آمیز و اهانت های صورت گرفته علیه اشکنازها را متوقف کنند.

به هر شکل در سایه این انتقادات و اهانت ها اشکنازها ،سفاردیم ها احساس بد و منفی پیدا می کنند و همین امر هم باعث می شود تا اجازه تحصیل فرزندان سفاردیم را در موسسات آموزشی ندهد .

به اعتقاد این خاخام صهیونیست فاصله فکر و اندیشه بین یهودیان اشکناز و سفاردیم بسیار زیاد است و برای اثبات این امر ادعا می کند در حالی که 22.5 درصد از افرادی که موفق به کسب جایزه نوبل یهودی بودند اما هیچ یک از آنها سفاردیم نیستند.

این خاخام با اشاره به موارد و مثال های دیگر به این نتیجه می رسد که اختلاف در ذهنیت و نوع اندیشه از منظر بسیاری از اشکنازها می تواند باعث شکل گیری نوعی موضع گیری در قبال جامعه شرقی تبارها شده و این امر کاملا طبیعی است.

به گفته این خاخام، گرچه بسیاری از شرقی تبارها نسبت به تبعیض صورت گرفته در موسسات آموزشی علیه فرزندان خود اعتراض دارند اما نباید آن را نژادپرستی دانست بلکه نوعی پالایش است که هر فردی حق آن را دارد، زیرا تجربه نشان داده است که دانش آموزان سفاردیم نقشی در موفقیت موسسات آموزشی ندارند و اصولا چرا باید سفاردیم ها فرزندان خود را به مدارس اشکنازها بفرستند؟

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط رژیم صهیونیستی (اسرائیل) بیشتر بخوانید... عناصر اضمحلال و فروپاشی اسرائیل|-۱: وقتی نژادپرستی و تبعیض رژیم صهیونیستی را از درون می‌خورد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل اسرائیل جامعه صهیونیستی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و دومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح

منابع خبری از آغاز نشست کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی حمله احتمالی به رفح خبر دادند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که این نشست درباره بررسی آخرین تحولات توافق تبادل‌اسرا و حمله احتمالی نظامی به رفح است.

طی چند روز گذشته رژیم صهیونیستی نظامیان خود را به حالت آماده‌باش درآورده‌ تا حمله زمینی گسترده به رفح را آغاز کند. با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، حملات هوایی و بمباران‌ها تشدید شده و در روزهای اخیر مناطق مسکونی رفح هدف حمله قرار گرفته‌اند.

پیش از این هم در بهمن سال گذشته شهر رفح مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود و در آن زمان رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید بسیاری از کشورها مواجه شده بود؛ کما اینکه در گزارش‌های خبری آمده مصر تهدید کرده در صورت حمله زمینی اسرائیل به رفح، از پیمان کمپ دیوید خارج خواهد شد.

نتانیاهو همواره برای نابودی حماس، حمله به رفح را جزو ضروریات دانسته و مدعی است که سران حماس و شهرک‌نشینان زندانی‌شده از سوی مقاومت در این شهر حضور دارند.

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح

 منابع فلسطینی اعلام کردند که پهپادهای رژیم صهیونیستی، گروهی از فلسطینیان را در منطقه «الحشاشین» در شمال غرب رفح، هدف قرار دادند که بر اثر این حمله، شماری شهید شدند.

 با گذشت بیش از دویست روز از جنگ علیه نوار غزه همچنان حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به بخش های مختلف این منطقه ادامه دارد که بر اثر این حملات، شماری شهید و زخمی شده اند.

پایگاه العهد نوشت: جنگنده های رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) نیز مناطقی از نوار غزه را بمباران کردند.

این جنگنده های رژیم صهیونیستی شهر رفح در جنوب نوار غزه را در یک نوبت بمباران کردند و مناطق «الفخاری» در جنوب شرق خان یونس در جنوب نوار غزه هم از سوی اشغالگران هدف قرار گرفت.

منابع فلسطینی همچنین از حملات هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی به منطقه الزیتون در جنوب شهر غزه خبر دادند.

همزمان این منابع به ویرانی هایی اشاره کردند که اشغالگران در خان یونس ایجاد کرده اند.

از سوی دیگر منابع خبری از درگیری های شدیدی خبر دادند که میان رزمندگان مقاومت فلسطین و نظامیان رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه جریان دارد.

رزمندگان مقاومت در برخی مناطق نوار غزه از جمله شمال اردوگاه النصیرات و محله الزیتون در غزه وارد درگیری‌های شدیدی با اشغالگران صهیونیست شدند.

تداوم یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به کرانه باختری

 نظامیان اشغالگر صهیونیست در ادامه اقدامات وحشیانه خود در کرانه باختری، یک نوجوان فلسطینی را به شهادت رساندند.

به گزارش فلسطین الیوم، یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری امروز نیز ادامه یافت.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در جریان یورش نظامیان صهیونیست به منطقه «عزبه الجراد» در طولکرم در کرانه باختری، یک جوان فلسطینی به شدت از ناحیه دست زخمی شد.

همچنین در جریان یورش صهیونیست های اشغالگر به روستای «برقا» در شرق رام الله، نظامیان ارتش رژیم صهیونیست اقدام به تخریب اثاثیه منازل در این روستای واقع در کرانه باختری کردند.

در شهر رام الله نیز نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت یک جوان تیراندازی و او را زخمی کردند.

این در حالی است که نظامیان اشغالگر در جریان یورش به منطقه «الطیره» در شهر رام الله به خانواده اسیر «ایسر البرغوثی» اخطاریه تخریب منزل خانوادگی دادند.

از سوی دیگر، سازمان هلال احمر فلسطین اعلام کرد که نیروهای این سازمان یک مجروح فلسطینی را که به شدت از ناحیه سینه زخمی شده بود، به بیمارستان منتقل کردند.

همزمان منابع خبری اعلام کردند که این نوجوان که بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست به شدت زخمی شده بود، به شهادت رسیده است.

به گزارش منابع محلی، «خالد عرقاوی» نوجوان فلسطینی ساکن رام الله که به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده است.

جوانان فلسطینی در جریان مراسم تشییع این نوجوان، شعارهایی علیه اشغالگران سردادند.

از سوی دیگر منابع فلسطینی از یورش نظامیان صهیونیست به مسجدی در طولکرم در کرانه باختری خبر داده و اعلام کردند که مبارزان فلسطینی، اشغالگران را در جریان یورش به شهر طولکرم به گلوله بستند.

اخبار دیگر حاکی است که اشغالگران یک فلسطینی به نام «یحیی السید» را پس از اقامه نماز صبح در جریان یورش به طولکرم بازداشت کردند.

 

 

دیگر خبرها

  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • وزیر صهیونیست: بایدن به اسرائیل آسیب رساند
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • بمباران تجمع آوارگان فلسطینی در غزه توسط رژیم صهیونیستی
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • شهادت یک فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه
  • غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش قرار گرفت