Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر گفت: آمادگی لازم برای اجرای طرح گلخانه تمام اتوماتیک خودگردان و مدرن در استان بوشهر وجود دارد و مدیران مربوطه در استان هماهنگی لازم برای تحقق این پروژه را انجام دهند.

عبدالکریم گراوند در نشست بررسی طرح سرمایه گذاری احداث گلخانه خودگردان در بوشهر اظهار کرد: با توجه به اهمیت پروژه، سازمان جهاد کشاورزی استان در مدت یکماه، استعلام های لازم برای واگذاری زمین به مجری طرح انجام داده و دستگاه های اجرایی مربوطه هم نهایت همکاری را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با توجه به حجم سرمایه مورد نظر برای پروژه مذکور، مجری طرح از ظرفیت سرمایه گذار خارجی برای اجرای این طرح در استان استفاده کند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: سرمایه گذار طرح باید نکات و دغدغه های مدیران اجرایی استان در مورد پروژه گلخانه ای خودگردان از جمله مسائل مربوط به زمین، آب و برق را در برنامه ریزی های خود لحاظ کند.

گراوند بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در مورد طرح های سرمایه گذاری استان مصوب کردیم این است مجری طرح های سرمایه گذاری پس از واگذاری زمین، با همت و تلاش زمینه تحقق پروژه را فراهم کند در صورتی که پس از واگذاری زمین، عملیات اجرایی برای مدت طولانی به تعویق بیفتد، زمین واگذار شده پس گرفته می شود.

در این جلسه طرح مجتمع گلخانه ای خودگردان با موضوع احداث و بهره برداری مجتمع گلخانه ای تمام اتوماتیک هیدروپونیک مدرن در زمینی به مساحت 150 هکتار با سرمایه گذاری 24 هزار میلیارد ریال مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این طرح، در صورت اجرا، این پروژه زمینه اشتغال 1500 نفر به صورت مستقیم و 3 هزار نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم می کند.

گفتنی است احداث گلخانه شیشه ای 2 جداره، آب شیرین کن 4 هزار متر معکبی، سردخانه 5 هزار تنی، انبار 5 هزار متر مربعی، نیروگاه 20 مگاواتی گاز سوز، پست گاز، ساختمان اداری، کارگری، تاسیسات در 5 هزار متر مربع از جمله فضاهای جانبی و تاسیسات در این مجتمع است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۷۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان

تین نیوز

دو کشور قطر و ازبکستان بر سر واقعی سازی و چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان با یکدیگر مذاکره و رایزنی کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، دفتر ریاست جمهوری ازبکستان از مذاکره مستقیم شوکت میر ضیایف رئیس جمهوری این کشور با هیات بلند پایه اعزامی از سوی قطر خبر داده و تاکید کرد که دو طرف طی این دیدار رسمی، بر سر نحوه اجرای کریدور ترانس افغان با یکدیگر به گفتگو و رایزنی پرداخته اند.

گفته می شود نخست وزیر و وزیر خارجه قطر، بلند پایه ترین اعضای هیات اعزامی این کشور به ازبکستان بوده اند. دو طرف همچنین بر سر موضوعاتی چون سرمایه گذاری، روابط اقتصادی و حمل و نقل مشترک به گفتگو پرداخته و بر تنظیم مکانیزم سرمایه گذاری در سریعترین زمان ممکن تاکید کرده اند.

دفتر ریاست جمهوری ازبکستان همچنین از عزم راسخ قطر برای سرمایه گذاری و مشارکت در ساخت پروژه ترانس افغان به رهبری ازبکستان خبر داده است. این کریدور از مرز ترمز میان افغانستان و ازبکستان آغاز شده و پس از اتصال ریلی به مزارشریف، راهی کابل و نهایتا شهر پیشاور در پاکستان خواهد شد.

کریدور ترانس افغان در نهایت قرار است به بندر گوادار پاکستان به عنوان رقیب اصلی بندر چابهار متصل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان
  • اجرای ۱۵ پروژه جدید بخش خصوصی در تبریز
  • حمایت«کانکت پلاس» از ۱۷۰۰ محقق پسادکتری در سال گذشته
  • تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج کشور حمایت می‌شود
  • محدود بودن اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل
  • کانکت پلاس پلی برای بازگشت نخبگان و تأسیس شرکت دانش بنیان
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج از کشور
  • اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل محدود است
  • پارک آبی شیراز، بزرگترین پارک آبی کشور
  • فراخوان جذب سرمایه برای سه پروژه شهری اهواز