Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، امیر دریادار غلامرضا رحیمی‌پور در گفتگو با ایسنا دراین‌باره گفت: ستادکل نیروهای مسلح در راستای حمایت از متقاضیان شرکت در کنکور، برای آن‌دسته از مشمولان دارای مدرک دیپلم که تحصیل خود را در سال ۹۸ به اتمام رسانده‌اند و مهلت یکساله‌شان نیز برای اعزام به سربازی به پایان رسیده است، این امکان را فراهم کرد تا بتوانند در کنکور سال ۹۹ هم شرکت کنند، اما باید ظرف حداکثر یک هفته پس از شرکت در کنکور با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود و اعزام به سربازی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ بنابراین این دسته از افراد نباید تا زمان اعلام نتایج کنکور صبر کنند و حتما باید یک هفته پس از برگزاری کنکور به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنند، درغیر اینصورت مشمول غایب محسوب خواهند شد و در صورت قبولی در دانشگاه نیز نمی‌توانند وارد دانشگاه شوند.

رحیمی‌پور تصریح کرد:‌ برای جلوگیری از این مشکل لازم است که مشمولان وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند. این افراد هیچ نگرانی نداشته باشند چرا که در صورت قبولی در دانشگاه امکان ترخیص آنان وجود دارد و به محض آغاز کلاس‌های درس نیز این افراد از سربازی ترخیص شده و می‌توانند وارد کلاس‌های درس شوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه آیا این افراد پس از اتمام تحصیل دوباره باید مراحل آموزشی را از اول طی کنند یا خیر؟ گفت:‌ اینطور نیست و دیگر نیازی به اعزام به دوره آموزشی نیست. همچنین مدت طی شده در دوره سربازی این افراد نیز ذخیره شده و پس از اعزام مجدد این مدت کسر خواهد شد. به عنوان مثال اگر فردی سه ماه از خدمت خود را سپری کرده و سپس وارد دانشگاه شده باشد، پس از اعزام دوباره به سربازی این مدت از کل مدت خدمتش کسر خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کنکور سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مشاور آموزشی آموزش وپرورش با اشاره به نزدیک شدن کنکور و ضرورت کاهش اضطراب دانش آموزان در این روز‌ها گفت: یکی از نکاتی که دانش آموزان در روز قبل از کنکور لازم است رعایت کنند این است که از مطالعه مطلب جدید اجتناب کنند.

حسینی افزود: خواب، تغذیه کافی و باکیفیت از عوامل مهار اضطراب است.

او ادامه داد: دانش آموزان باید اهداف واقع بینانه برای خودشان را تعیین کنند و این را بدانند که کنکور یک مرحله از زندگی به حساب می‌آید و کل زندگی آنها نیست.
جیریایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات هم با اشاره به تأثیر نتایج ۴۰ درصدی آزمون تحصیلی سال سوم و چهارم دبیرستان دانش آموزان در رتبه کنکور آنها از تدابیر لازم برای برگزاری آزمون این مقاطع به صورت کاملا سالم خبر داد.

وی افزود: کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه و در قالب آزمونی جامع برای ۵ گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار خواهد شد.

براساس اعلام سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور سراسری دو بار در سال خواهد بود و تاریخ کنکور ۱۴۰۳ برای نوبت اول کنکور سراسری، ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ بوده و برگزاری نوبت دوم کنکور، ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سؤالات کنکوری
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری
  • تشریح اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور/ بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری + جزئیات | شناسایی ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در این زمینه
  • ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری بازداشت شدند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها
  • نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال