Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد کارآموزان این سازمان فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

حسین فیروز آبادی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی که امروز ۱۴ تیرماه در محل سالن اجتماعات تامین اجتماعی برگزار شد، با تاکید بر لزوم توانمند سازی افراد، اظهار کرد: باید توانمند سازی از سطوح پایین تر آغاز شود و فرد از آمادگی شغلی به تحصیلی برسد تا قدرت درونی ایجاد شود، بنابراین هموارسازی مسیر آموزش حرفه ای برای ورود به دانشگاه و برعکس آن از دانشگاه به آموزش حرفه ای باید صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه باید نیازسنجی دقیقی از بازار کار و نیاز منطقه صورت گیرد، گفت: براساس نیازهای روز جامعه باید تجهیزات و تکنولوژی فراهم شود.
وی با بیان اینکه باید آموزش های مهارتی، تقاضا محور شود، افزود: با توجه به وجود محدودیت در منابع مالی، تجهیزات و مربی در این راستا نیاز به برنامه ریزی هوشمند بیش از پیش احساس می شود تا با برانگیختن افراد آموزش هایی بر مبنای بازار کار و اقتصاد استان ها ارائه شود.
فیروزی با بیان اینکه باید به افراد فرصت بدهیم تا مبانی تئوری را به عمل تبدیل کنند، یادآورشد: باید صنایع و کارخانجات استان همانند پتروشیمی، آلومینا و فولاد را کارگاه های آموزشی این سازمان بدانیم تا بتوانیم نیازهای آموزشی را پاسخگو باشیم.
وی با اشاره به اینکه مراکز آموزش فنی و حرفه ای باید از حالت انفعال و کار آموز پذیر خارج شوند، یادآورشد: امروز باید مدیر و مربی مرکز کارآموز واجد شرایط را شناسایی کرده و آموزش های متناسب با تکنولوژی  روز را به آنان ارائه دهند.
وی با تاکید بر لزوم برند سازی در آموزش های فنی و حرفه ای، خاطرنشان کرد: باید مراکز آموزش فنی و حرفه ای یک رشته را متناسب با ظرفیت موجود در منطقه و استان خود تبدیل به برند کنند تا نیروی ماهر و توانمند مورد نیاز اقتصاد را تامین کنیم.
فیروزی با اشاره به اینکه تربیت نیروی ماهر با تبدیل علم و دانش به محصول و کالایی با ارزش افزوده، زمینه توسعه را فراهم می کند، گفت: باید در فنی و حرفه ای، آموزش ها را به صورت گسترده در اختیار متقاضیان قرار بدهیم تا افراد خلاق و کارآفرین بر مبنای نیاز و تکنولوژی روز تربیت کنیم.
مدیرکل تعان کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز در این آئین اظهار کرد: رسالت فنی و حرفه ای آموزش و توانمند سازی افراد است و در این راستا باید تعداد مربیان در این حوزه به نسبت تعداد کارکنان چهار به یک باشد در حالی که این مهم برعکس است.
حسن نوری ادامه داد: هم اکنون در خراسان شمالی به ازای هر سه پرسنل اداری یک مربی وجود دارد که شاید این موضوع در ارتقاء مهارت دانش محورکه منجر به کسب و کار شود یک معضل است.
وی یادآورشد: میزان ارائه آموزش های دولتی در خراسان شمالی قابل دفاع نیست، زیرا هم اکنون تعداد مراکز دولتی که در استان های دیگر فعالیت می کند به مراتب از تعداد این مراکز در خراسان شمالی بیشتر بوده و افراد حق انتخاب دارند در حالی که در خراسان شمالی در این حوزه محدودیت وجود دارد.
وی با اشاره به واگذاری شرکت ها در بورس و ایجاد شفافیت ، افزود: این اقدام سبب شد تا کارگران و مردم از آینده اموال و سهام خود مطلع شوند.
وی با بیان اینکه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه عریض و طویلی بوده که با جامعه  هدفی متاثر از تنش ها و تبعات اقتصادی سرکار دارد و در این راستا باید با برنامه ریزی دقیق آسیب های موجود را به حداقل برسانیم زیرا نبود برنامه قطعا تبعات بیشتر برای مردم خواهد داشت ، گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا بر این باور بودیم که کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی فقط با این مهم سروکار دارند، اما امروز این وزارتخانه با قشری از کارگران بیکار شده و کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل مواجه بوده که اگر  مدیریت درست صورت نگیرد تنش ایجاد خواهد شد و باید با برنامه ریزی دقیق پاسخگوی مردم باشیم.

گفتنی است در این مراسم از زحمات محمد رضا رضایی مدیرکل اسبق آموزش های فنی و حرفه ای استان تقدیر و فرج الله راد به عنوان مدیرکل جدید آموزش های فنی و حرفه ای خراسان شمالی معرفی شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی خراسان شمالي سازمان فنی و حرفه ای آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۷۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل، یونسی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با تفاهم‌نامه‌های امضا شده با بانک‌های عامل استان، زمینه دریافت وام کم‌بهره و ارزان قیمت برای ایجاد کسب و کار برای نخبگان مهارتی فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به روزرسانی آموزش‌های مهارتی و توجه بیش از پیش به نیاز بازار کار در این زمینه را از اولویت‌ها دانست و افزود:جامعه هدف اشتغال متفاوت است و برای هر بخش باید برنامه‌های متناسب با ظرفیت‌های همان جامعه هدف تدوین و اجرا شود. 

وی توانمندسازی و به روزرسانی سطح مهارت شاغلان و نیروهای کار و نیز بالا بردن بهره‌وری بنگاه‌ها را از مهمترین اهداف راه‌اندازی و توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از نخبگان مهارتی استان خواست برای بهره مندی از تسهیلات مذکور به مراکز فنی و حرفه ای در سراسر استان اردبیل مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد