Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  حنان معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره پرداخت مطالبات کشاورزان گندمکار اظهار کرد: خرید تضمینی گندم امروز از مرز چهار میلیون و پانصد و پنجاه هزار تن گذشت و در مقایسه با سال گذشته بیش از ٩ درصد افزایش داشته است. در پهنه ٣١ استان، تا کنون حدود ٧٢۶ هزار و ۹۲۲ محموله تحویل مراکز خرید شده‌ است

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: امسال با همت مسئولان نسبت به سال‌های گذشته پرداخت‌ها جلوتر است و تاکنون حدود ١١ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان وجه خرید تضمینی گندم بوده که تاکنون ١٠ هزار میلیارد تومان آن در قالب سه مرحله به کشاورزان پرداخت شده است و ٩٢ درصد کشاورزان وجوه خود را از بابت تحویل گندم دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حنان تصریح کرد: نسبت به سال گذشته در همین مقطع با توجه به افزایش قیمت گندم به طور متوسط ٢۵٠٠ تومان در هر کیلو وجه کشاورزان محاسبه شده است و بیش از ۵٧ درصد نسبت به سال گذشته پرداخت نقدینگی به کشاورزان افزایش داشته است. البته درباره دانه‌های روغنی هم حدود ٢۴٧ هزار تن دانه کلزا خریداری شده است و حدود ١١٠٠ میلیارد تومان وجه آن بوده که ٨٠٠ میلیارد آن پرداخت شده است و ٨٠ درصد دانه‌های روغنی به کشاورزان پرداخت شده است.

به گفته این مقام مسئول در روز‌های آینده این مطالبات در بخش گندم و کلزا پرداخت و صفر می شود.

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به مرحله آخر پرداخت گفت: روند خرید ادامه دارد و پیک خرید تا ١۵ شهریور است. موعد خرید تضمینی تا آذر ماه ادامه دارد و همچنین هرچه گندم تحویل مراکز خرید می‌شود، سعی می‌کنیم مطالبات را به صورت مرحله‌ای پرداخت کنیم.

حنان گفت: در سنوات گذشته ۵٠ درصد در ابتدا و مابقی بعدا طی یک ماه تا ۴۵ روز پرداخت می‌شد، اما امروز همه وجوه گندم بلافاصله پرداخت می‌شود.

 انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مطالبات کشاورزان برداشت گندم خرید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۷۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صید کیلکا ۱۲ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا عباسپور نادری، مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه صید کیلکا ماهیان دریای خزر از ابتدای فصل صید امسال تا پایان اسفند ماه سال گذشته در مجموع به ۲۰ هزار و ۳۶۰ تن رسیده است، گفت: در مدت مشابه سال قبل آن ۱۸ هزار و ۱۹۸ تن کیلکا صید شده بود که این آمار افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار اخذ شده، تعداد شب‌های دریا روی ۸ هزار و ۹۸ شب بوده که با افزایش ۳ درصدی نسبت به سال گذشته و متوسط صید در هر شب ۲ هزار و ۵۱۴ کیلوگرم با رشد ۸ درصدی اعلام شده است.

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، سرانه صید هر شناور را ۲۷۹ تُن اعلام و بیان کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه امسال ۷۳ فروند شناور کیلکاگیر به صید این گونه ماهی اشتغال دارند، افزود: از این تعداد ۴۴ فروند در استان مازندران و ۲۹ فروند در آب‌های استان گیلان فعالیت می‌کنند که بر اساس آمار ارائه شده صید در آب‌های مازندران با رشد ۱۰ درصدی و استان گیلان با رشد ۳ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

عباسپور نادری تاکید کرد: کیلکا ماهیان از آبزیان ارزشمند دریای خزر هستند که با استفاده از روش صید تورهای قیفی‌شکل توسط لنج‌های صیادی کیلکاگیر برداشت می‌شوند.

وی یادآور شد: ارزش غذایی و پروتئینی بالا در کیلکا ماهیان می‌تواند پتانسیل مناسبی برای مصرف انسانی و ایفای نقش بیشتر در تغذیه روزمره مردم باشد تا هم نیاز به پروتئین سفید را مرتفع کرده و هم به دلیل فروش با قیمت بهتر، تأمین منافع جامعه صیادی زحمتکش و پرتلاش را به صورت مناسب‌تری انجام دهد.

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران بیان کرد: از آنجا که کیلکاماهیان در اعماق بیش از ۴۰ متر صید می‌شوند لذا از خاصیت غذایی بسیار بیشتری در مقایسه با سایر آبزیان حتی ماهیان استخوانی برخوردارند، اما متأسفانه به دلیل عدم آگاهی عموم مردم از این امر، قیمت کیلکا همچنان پایین است.

عباسپور نادری با اشاره به اینکه می‌توان با فرآوری ماهیان کیلکا و ایجاد تنوع غذایی با استفاده از این محصول مشتریان بیشتری پیدا کرد، گفت: در سال‌های اخیر تلاش تشکل‌های صیادی بر افزایش مصرف انسانی کیلکاماهیان است تا سود بیشتری عاید صیادان شود.

کد خبر 6083577

دیگر خبرها

  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • مرکز جدید خرید گندم در هندیجان افتتاح شد
  • افتتاح مرکز خرید گندم در هندیجان
  • دعوای مزد کارگران به کجا می رسد؟
  • خرید بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • صید کیلکا ۱۲ درصد افزایش یافت