Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئيس پليس فتا تهران بزرگ از شناسايي و کشف پرونده با موضوع مزاحمت و تهديد در فضاي مجازي با موضوع انتشار تصاوير خصوصي افراد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ داوود معظمی گودرزی بیان داشت : با طرح شکايتي از سوي خانمي 55 ساله ساکن يکي ازمحله هاي شمال تهران به پليس ، پرونده در دستور کار کارآگاهان فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاکي در اظهارات خود بيان داشت دکتر دندانپزشک هستم يکي از بيماران که خانمي 45ساله و ساکن تهران مي باشد مرا با مردي ساکن تهران آشنا کرد و با هم در شبکه اجتماعي واتساپ با هدف ازدواج اقدام به گفتگو و ارسال اطلاعات و بيوگرافي شخصي خود کرديم او در ابتدا خيلي به من ابراز علاقه می کرد و چند بار براي ديدنم به مطب آمد تا اينکه اعتماد من به او به جايي رسيد که تعدادي از تصاوير شخصي خود را براي او ارسال کردم .

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه شاکی افزود: بعد از گذشت يک ماه خانم مُعَرف بين ما به مطب مراجعه کرد و تعدادي ازتصاويري که براي متهم فرستاده بودم را در اختيار داشت و به من نشان داد لذا با متهم تماس تلفني گرفتم و علت اين عمل ناشايست او را از او جويا شدم که بيان داشت به دليل اينکه به وي تهمت زدم اقدام به ارسال تصاويرم نموده است ولي متهم در ادامه اظهار داشت بايستي حرف هايي که پشت سرم گفتي جبران نمايي و از من درخواست پول نمود و درصدد اخاذي برآمد .

رئيس پليس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه پرونده با هماهنگي دادسراي مبارزه با جرايم رايانه اي در دستور کار کارشناسان فتا قرار گرفت، گفت: متهم که مردي 35 ساله ساکن تهران ميدان رسالت بود، شناسايي و به پليس فتا احضار شد.

وی افزود: متهم در اعترافات خود اظهار داشت با شاکي از طريق خانمي آشنا شدم و قصد ازداج با وي را داشتم ولي او به من تهمت مزاحمت غير اخلاقي زده بود و گفته بود که برايش ايجاد مزاحمت مي کنم و درصدد تلافي اقدام به انتشار تعدادي از تصاوير شخصي او براي خانمي که آشناي دو طرف بود کردم .

سرهنگ گودرزي در ادامه با اشاره به اینکه پرونده با طرفين به دادسراي مبارزه با جرايم رايانه اي ارسال شد.بيان داشت:عصر، عصر ارتباطات است و زندگي در فضاي مجازي، بايد و نبايدهاي خود را دارد يکي از مهم ترين مشکلات، جرايم ارتکابي در فضاي مجازي و يکي از رايج ترين اين جرايم، توهين و افترا و انتشار اطلاعات محرمانه افراد است در موضوع انتشار ، آنچه که اهميت دارد توهين آميز بودن رفتار است؛ چراکه انتشار اطلاعات شخصي و محرمانه ديگران جرم است خواه در فضاي واقعي اتفاق بيفتد يا در فضاي مجازي .يعني کاربران گرامي بدانند که فرهنگ‌ و قوانين فضاي مجازي همان بايدها و نبايدها در زندگي واقعي است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سیروس گرجستانی قانون سزار سایت غنی سازی نطنز ادوار فیلیپ احمد متوسلیان انتقام جویی انتشار تصاویر فضای مجازی سیروس گرجستانی قانون سزار سایت غنی سازی نطنز ادوار فیلیپ احمد متوسلیان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد؛ زمان توقف چرخه خونین انتقام‌جویی فرا رسیده

آفتاب‌‌نیوز :

دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی در نشست شورای امنیت برای بررسی اعظای حق عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل گفت: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد و تنها یک اشتباه لازم است تا به یک درگیری گسترده‌تر و ویرانگر تبدیل شود.

به گزارش الجزیره، آنتونیو گوترش در این نشست که وزیران امور خارجه چند کشور از جمله ایران و اردن در آن حضور داشتند، افزود: زمان آن فرا رسیده است که به این چرخه خونین انتقام‌جویی پایان دهیم. پایان دادن به خصومت‌ها در غزه تنش‌های گسترده در خاورمیانه را خنثی می‌کند. عملیات نظامی اسرائیل در غزه که ۷ ماه است ادامه دارد، جهنمی شعله‌ور را بر جای گذاشته است.

وی ادامه داد: یونیسف از کشته شدن ۱۳۹۰۰ کودک فلسطینی در حملات هولناک و کورکورانه در نوار غزه خبر داده است. این در حالی است که محدودیت‌های ایجاد شده از سوی اسرائیل ارائه خدمات و کمک به نیازمندان در نوار غزه را پیچیده کرده است. اسرائیل اخیرا بیش از ۴۰ درصد از درخواست‌های سازمان ملل را برای ارسال کمک به نوار غزه رد کرده است. بیش از دو میلیون فلسطینی در نوار غزه در آستانه قحطی قرار دارند و هرگونه عملیات نظامی در رفح فاجعه انسانی را تشدید خواهد کرد.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: امدادگران به طرز وحشتناکی در نوار غزه کشته می‌شوند و من خواستار تحقیق درباره این رویداد‌ها هستم. تیم‌های بشردوستانه به تنهایی نمی‌توانند به بحران در نوار غزه رسیدگی کنند. یک رویکرد جامع برای آرامش باید اتخاذ شود که شامل کرانه باختری اشغالی باشد.

گوترش خاطرنشان کرد: سال گذشته بالاترین میزان حملات شهرک نشینان به فلسطینیان در کرانه باختری اتفاق افتاد. من از اسرائیل می‌خواهم که به این سطح بی سابقه خشونت توسط شهرک نشینان علیه فلسطینیان پایان دهد. اسرائیل و جامعه بین المللی باید محیطی را برای ایجاد یک دولت فلسطینی که قادر به عملکرد کارآمد باشد، فراهم کنند.

دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد که جامعه بین المللی باید برای جلوگیری از هر گونه اقدامی که می‌تواند کل خاورمیانه را به سوی پرتگاه سوق دهد و عواقب ویرانگری برای غیرنظامیان داشته باشد، تلاش کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی
  • حاکمان امارات: مجازات زندان و جریمه در انتظار منتشر کنندگان تصاویر منفی یا جعلی از سیل دوبی
  • هشدار حاکمان امارات: وجهه کشور را با انتشار تصاویر منفی سیل دوبی خراب نکنید/ مجازات زندان و جریمه در انتظار خاطیان
  • بی‌احترامی یا انتقام‌جویی؛ خوشحالی ژابی آلونسو و کادر فنی لورکوزن از تقابل با رم / عکس
  • چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟
  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی ندارد
  • گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد؛ زمان توقف چرخه خونین انتقام‌جویی فرا رسیده
  • گوترش: زمان توقف چرخه خونین انتقام‌جویی فرا رسیده است
  • از انتشار آهنگ جدید خواننده انقلابی تا غوغای دروازه بان تیم ملی
  • دستگیری عامل انتشار فیلم آدم ربایی در فضای مجازی در زابل