Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-20@01:21:09 GMT

طرز تهیه استیک با سس قارچ خوشمزه

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۷۵۱۰

طرز تهیه استیک با سس قارچ خوشمزه

مواد لازم جهت تهیه استیک با سس قارچ:   برای سس قارچ:   یک پیمانه آب گوشت   یک قاشق سوپ خوری آرد سفید   ۵۰ گرم کره   ۲۵۰ گرم قارچ تازه   یک پیمانه شیر   نمک و فلفل به اندازه کافی   برای استیک:   ۳ قطعه گوشت فیله یا راسته به وزن تقریبی ۲۵۰ گرم برای هر قطعه   دوعدد سیب زمینی متوسط   ۱۰۰ گرم نخود فرنگی   شش عدد هویج کوچک   ۱۵۰ گرم کره   نمک و فلفل به اندازه کافی   طرز تهیه استیک با سس قارچ:   استیک را باید در تابه چدنی سرخ کرد و در هر نوبت یک استیک را در تابه قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعات گوشت را کمی میکوبیم. دو طرف هر قطعه را به نمک و فلفل آغشته میکنیم. هر قطعه گوشت را بطور جداگانه در روغن سرخ میکنیم. سیب زمینیها را پوست کنده و بصورت خلال در میآوریم. سیب زمینیها را تا زمان سرخ شدن در ظرفی حاوی آب نگه دارید تا در مجاورت هوا سیاه نشود. همزمان با سرخ شدن استیکها اما در تابه ای جداگانه، سیب زمینیها را هم سرخ نمائید. نخود فرنگی و هویج را هم در ظرفی جداگانه میپزیم. برای تهیه سس قارج ابتدا کره را در تابه کوچکی روی حرارت ملایم آب میکنیم. سپس آرد را بدان افزوده و آنرا کمی سرخ میکنیم. آب گوشت را به آرامی داخل آرد میریزیم و همچنان هم میزنیم. آنقدر این کار را ادامه میدهیم تا سس نرمی بدست آید. سپس شیر بدان افزوده و هم میزنیم. قارچها را شسته و در اندازه های متوسط خرد میکنیم. بعد آنرا در کره سرخ مینمائیم و داخل سس میریزیم و هم میزنیم. حال استیکها در ظرف گذاشته و روی آنها سس قارچ میریزیم و با سیب زمینی، (نخود فرنگی و هویج پخته) تزئین میکنیم.   منبع: مجله کوروش  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طرز تهیه استیک سس قارچ گریل سبک زندگی آشپزی سس قارچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۷۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، مسعود قلعه‌سفیدی، گفت : تاکنون ۵ نفر (سه مرد و ۲ زن) در استان، به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شدند. وی با بیان اینکه تاکنون مورد فوتی از مسمومیت با قارچ سمی فصلی در سال جاری گزارش نشده است، تصریح کرد: یک نفر از این بیماران در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه و چهار نفر در بیمارستان شهدای هرسین پذیرش شده‌اند. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آنها سمی هستند و برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند. وی با تأکید بر اینکه به توصیه‌های برخی از افراد عادی در تشخیص انواع قارچ سمی از انواع قارچ خوراکی توجه نکنید، افزود: شناسایی انواع قارچ خوراکی از انواع قارچ سمی تنها براساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه مشکل بوده و توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است. قلعه‌سفیدی یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود

دیگر خبرها

  • طرز تهیه دمی گوجه اسپانیایی، یک غذای ساده، سریع و خوشمزه (فیلم)
  • این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید 
  • طرز تهیه کوکی پنیری ژاپنی؛ یک شیرینی شیک و خوشمزه برای پذیرایی (فیلم)
  • طرز تهیه سوسیس جگر گاو توسط زوج پرتغالی (فیلم)
  • خطر مرگ؛ این گیاهان را دیگر نخورید
  • طرز تهیه کوکی زنجبیلی، ترد و خوشمزه (فیلم)
  • برداشت بی رویه گیاهان کوهی از طبیعت
  • طرز تهیه اسموتی توت فرنگی خوشمزه! یک مُدل با شیر، یک مُدل رژیمی
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی