Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس رضایی استاندار اصفهان در حاشیه سی و نهمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: اگر چه بخشی از برنامه‌ریزی‌ها به مسئولان اجرایی و درمان و بهداشت مربوط می‌شود، ولی بخش عمده حفظ سلامت و کاهش ابتلا به بیماری کرونا به مراعات موازین بهداشتی توسط مردم بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: البته تلاش می‌کنیم اقداماتی انجام دهیم که به شرایط و محدودیت‌های اسفندماه و فروردین‌ماه گذشته برنگردیم، ولی متاسفانه برخی افراد رعایت نمی‌کنند.

استاندار اصفهان بیان کرد: اخیرا در اصفهان جشن تکلیفی برگزار شده است که در آن ۱۵ نفر به بیماری کرونا مبتلا و ۲ نفر از مبتلایان فوت کرده‌اند.

او تصریح کرد: آیا امکان نظارت دولتی و حاکمیتی بر تمامی مراسم‌ها، جشن‌ها، برنامه‌ها و دورهمی‌ها وجود دارد؟ آیا شرایط اقتصادی جامعه اجازه می‌دهد دوباره محدودیت در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی اعمال شود؟

رضایی خواستار رعایت موازین بهداشتی توسط آحاد مردم شد و گفت: زدن ماسک از ۱۵ تیرماه در همه اماکن عمومی از جمله مترو، اتوبوس‌ها و حتی ادارات الزامی است و از سوی دیگر اگر ادارات، بانک‌ها و مراکز عمومی و دولتی نسبت به رعایت بهداشت اهتمام نداشته باشند قطعا با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: امروز زدن ماسک نشانه احترام به دیگران و توصیه به زدن آن مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

استاندار اصفهان با اشاره به پیشگامی استان اصفهان در تولید ماسک پارچه‌ای، اظهار داشت: زدن ماسک پارچه‌ای نیز مانند ماسک‌های در صورت عدم دسترسی به ماسک‌های سه لایه جایگزین مناسب است و علاوه براین امکان شستشو و قابلیت استفاده مکرر و از نظر اقتصادی هم دارای مقرون به صرفه است.

او ادامه داد: امروز مسوولان دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند که سن ابتلا به کرونا پایین آمده است و حتی در یک مورد خانم جوان ۲۴ ساله بدون بیماری پیش زمینه‌ای به واسطه کرونا درگذشته است.

رضایی بیان کرد: برخورد با اصنافی، چون باغ تالارها، تالارها، رستوران‌ها، فست‌فود‌ها و امثال آن در صورت رعایت نکردن موازین بهداشتی بدون مماشات، جدی و قاطعانه خواهد بود.

او با بیان اینکه حفظ جان انسان‌ها و سلامت مردم خط قرمز مدیریت استان است، تصریح کرد: مردم نیز در صورتی که مواردی از عدم رعایت موازین بهداشتی را مشاهده کردند به شماره‌های اعلام شده اطلاع رسانی کنند تا با آن‌ها برخورد قاطع صورت گیرد.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: هنوز برای بیماری کرونا واکسن یا درمان قطعی کشف نشده است و راهی جز اقدامات پیشگیرانه از جمله زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، رعایت بهداشت فردی مثل ضدعفونی و شستشوی دست‌ها و مراعات پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار اصفهان استفاده از ماسک اماکن عمومی تولید ماسک پارچه ای ویروس کرونا استاندار اصفهان موازین بهداشتی بیماری کرونا زدن ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت بردن حیوانات خانگی به برخی اماکن عمومی

مهدی قنادی، مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با اشاره به معضلاتی که سگ گردانی برای شهروندان ایجاد می‌کند، گفت : روی آوردن برخی افراد به سگ گردانی یا به همراه داشتن سگ در معابر عمومی یکی از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی است که در چندسال اخیر بروز پیدا کرده و به نوعی تقلید کورکورانه از فرهنگ مبتذل غربی است. 

وی با تاکید براینکه سگ گردانی هیچ سنخیتی با فرهنگ اصیل اسلامی - ایرانی ندارد، افزود: از طرفی بازخورد‌های مردمی نشانگر این است که شهروندان خواستار مقابله با عوامل ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ناپسند و غرب گرایانه سگ گردانی هستند.

مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: متاسفانه اخیراً گزارش‌هایی از سوی شهروندان دریافت کرده ایم مبنی بر اینکه عده قلیلی از مشتریان همراه با حیوانات خانگی خود مانند سگ و گربه وارد واحد‌های صنفی عرضه مواد غذایی مانند رستوران ها، سوپرمارکت‌ها و مواد پروتئینی و نیز واحد‌های صنفی فروش پوشاک می‌شوند. 

وی با بیان اینکه این موضوع نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته، عنوان کرد: ورود حیوانات خانگی به واحد‌های صنفی عرضه مواد غذایی خلاف موازین بهداشتی و باعث تضییع حقوق عمومی افراد می‌شود. 

قنادی با تاکید براینکه ورود حیوانات خانگی به مراکز عرضه مواد غذایی ممنوع است، اعلام کرد: در این راستا همه واحد‌های صنفی موظف هستند که در ورودی واحد خود نسبت به نصب تابلو هشدار ممنوعیت به همراه داشتن حیوانات خانگی اقدام کنند، به گونه‌ای که در معرض دید مشتریان قرار گیرد. 

وی یادآور شد: بازرسان اتاق اصناف و پلیس نظارت بر اماکن عمومی هم موظفند با بازدید از این واحد‌های صنفی آنها را ملزم به نصب این تابلوی هشداری کنند. در صورت عدم رعایت این موارد از سوی واحد‌های صنفی و ارسال گزارشی مبنی بر اجازه واحد صنفی مبنی بر ورود حیوانات خانگی به داخل واحد، در راستای صیانت از حقوق عمومی پلمب خواهد شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • نصب بنرهای اموات در ورودی های شهر دهدشت ممنوع است
  • ممنوعیت بردن حیوانات خانگی به برخی اماکن عمومی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه تیرماه 1403 در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار می‌شود
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران