Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@04:27:06 GMT

تأکید استاندار خراسان شمالی بر افزایش تولید ماسک

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۷۸۱۹

تأکید استاندار خراسان شمالی بر افزایش تولید ماسک

استاندار خراسان شمالی بر افزایش تولید ماسک در استان تاکید کرد و گفت: واحدهای تولیدی هم حق خروج آن را از این خطه ندارند.

به گزارش جماران، محمدعلی شجاعی روز شنبه در نشست ستاد کرونا با بیان اینکه شرایط را برای عرضه ماسک‌های تولیدی واحدها فراهم می‌کنیم افزود: برای کاهش قیمت این قلم بهداشتی باید پارچه و کش مورد نیاز به صورت کلی خریداری شود تا برای این واحدها صرفه اقتصادی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجموعه‌های زیر نظر سپاه در تولید ماسک نیز باید مجددا فعال شوند گفت: ظرفیت تولید ماسک را باید در استان افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه قرار نیست جریان زندگی تعطیل باشد افزود: نباید اقتصاد، معیشت به طور کلی تعطیل شود اما باید مسائل بهداشتی با وسواس بیشتری رعایت شود.

استاندار خراسان شمالی خواستار تشکیل مجموعه ای از بازرسی‌ها و نظارت‌ها شد و گفت: تمامی صنوف موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند اما اگر فاصله اجتماعی را رعایت نشود منجر به تعطیلی آن واحد می شود.

وی بر نظارت و بازرسی مستمر از تمامی صنوف و واحدهای تولیدی شد و اظهار داشت: اگر نظارت ها را بیشتر کنیم وضعیت عادی خواهد شد اما تنها توصیه و ارشاد کافی نیست.

وی با بیان اینکه اداره ها باید استفاده از ماسک ر ا برای کارکنان و مراجعه کننده ها الزام کنند افزود: هیچ کاری قرار نیست تعطیل شود اما استفاده از ماسک اجبار است.

دسترسی برای تهیه ماسک آسان شود

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه مردم باید به راحتی و آسانی ماسک تهیه کنند افزود: ماسک باید ارزان وارد بازار شود و همچنین اداره ها، ارگان ها و نهادهای حمایتی برای در اختیار گذاشتن ماسک و سایر ارقام به زیر مجموعه تلاش کنند و حتی باید برای خانواده های آنان نیز تهیه کنند.

شجاعی افزود: هم اکنون بخشی از مردم نمی توانند ماسک تهیه کنند، باید تولید ماسک را افزایش دهیم و قیمت آن را نیز پایین بیاوریم تا ماسک در دسترس همگان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از فروش نرسیدن ماسک های تولیدی در بخش خانگی انتقاد کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی با فروش این محصولات مشکلی ندارد زیراکه تاکنون این صنف  نتوانسته اند محصولات خود را به فروش برسانند.

استاندار خراسان شمالی از خیاطی های خانگی خواست تا به کار تولید ادامه دهند و افزود: هیچ مشکلی برای فروش تولیدات آنان وجود ندارد.

اخبار مرتبط امام جمعه موقت بجنورد: مقابله با کرونا را باید تکلیف شرعی دانست 40 میلیارد ریال خسارت کرونا به بومگردی خراسان شمالی خراسان شمالی در وضعیت هشدار کرونا

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا کرونا خراسان شمالی تولید ماسک در خراسان شمالی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استاندار خراسان شمالی تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۷۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ پروانه کلاته افزود: ۵۰۰ مورد از مجوز‌های صادرشده در قالب پروانه تولید انفرادی، ۱۱ مورد کارت شناسایی صنایع دستی و سه مورد نیز مجوز تولید کارگاهی بود.
وی افزود: همچنین در این بازه زمانی ۱۴۷ مورد مجوز تولید انفرادی و یک مورد مجوز تولید کارگاهی نیز تمدید شده است.
به گفته کلاته بهره مندی صنعتگران از خدماتی همچون بیمه صنعتگران، تسهیلات بانکی و نمایشگاه صنایع دستی و سایر حمایت‌های سازمانی از مزایای دریافت مجوز‌های سه گانه صنایع دستی است.
معاون صنایع دستی استان در ادامه از برگزاری ۶ دوره آموزش تخصصی برای ۴۸۰ نفر از هنرمندان در رشته‌های چله کشی، به بافی، رنگرزی، چادر شب بافی، دارایی بافی و ابریشم بافی در سال گذشته خبر داد.
همچنین ۱۳ دوره آموزش عمومی نیز در رشته‌های گلیم بافی، صنایع چوب، سفال و سرامیک، چرم، حصیر بافی و ابریشم بافی برای ۷۸۰ نفر از علاقه‌مندان برگزار شده است.
کلاته بابیان اینکه مجوز‌های سه گانه در قالب پروانه تولید کارگاهی، پروانه تولید انفرادی و کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع دستی صادر می‌شود، گفت: اکنون بیش از ۱۸ هزار نفر صنعتگر فعال دارای مجوز در ۶۹ رشته صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند.
انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه‌بافی، چادرشب‌بافی و حوله‌بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس‌های سنتی، زیورآلات محلی، چاروق، انواع سفال از مهم‌ترین هنر‌های دستی خراسان شمالی محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • مردمی سازی در خراسان شمالی باید به جایگاه اصلی خود دست یابد
  • سند تحقق شعار سال تا یک ماه آینده تدوین شود
  • هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • شورای فعالان تربیتی در خراسان شمالی تشکیل شود
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی