Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسین میرزایی، عباس مقتدایی، مهدی طغیانی و امیرحسین بانکی، نمایندگان شهرستان اصفهان با حضور در جمع مردم شرق اصفهان پای صحبت‌های آن‌ها نشسته و قول پیگیری حل مشکلات را به آن‌ها دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان همزمان با سفر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حوزه‌های انتخابیه خود، نمایندگان اصفهانی سفر به شرق اصفهان و پیگیری مطالبات مردم به‌ویژه مشکلات کشاورزان و آب منطقه شرق را در اولویت سفرهای خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز پنجشنبه ۵ تیرماه، حجت‌الاسلام حسین میرزایی و عباس مقتدایی، نمایندگان مردم اصفهان با سفر به منطقه شرق اصفهان در جمع مردم این مناطق و به‌ویژه کشاورزان حضور یافته و پای دردودل این مردم نشستند و قول‌هایی نیز به جهت پیگیری مطالبات و مشکلات منطقه به آن‌ها دادند.

در این جلسه که اکثر حضار را کشاورزان منطقه شرق اصفهان،‌ تشکیل می‌دادند، دغدغه‌ها، کمبود ها و مشکلات پیش روی این صنف مطرح گردیده و راهکارهای حل این مشکلات نیز توسط برخی نمایندگان این صنف بیان شد.
کشاورزان شرق اصفهان، خواستار حق آب تابستانه خود بودند و از نماینده خود خواستند که در جلسات خود با وزیر مربوطه، از حقی دفاع کند که تمام مسیرهای منطقی‌اش طی شده است.

در این راستا شامگاه همان روز،‌ حجت‌الاسلام حسین میرزایی و عباس مقتدایی در دیداری که با محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور داشتند، مطالبات کشاورزان را انتقال داده و خواستار رفع این مشکلات شدند و در ادامه نامه‌ای به رضا اردکانیان، وزیر نیرو ارسال کرده و خواسته حق‌آبه کشاورزان شرق اصفهان را برای او بیان داشتند، وزیر نیرو نیز در پاسخ قول مساعدت و تأمین حق‌آبه به شرط تأمین آب شرب را به آن‌ها داد.

هم‌چنین، امیرحسین بانکی و مهدی طغیانی، دیگر نمایندگان مردم اصفهان، روز چهارشنبه ۱۱ تیرماه در بازدید از منطقه شرق اصفهان در جمع مردم حسن آباد جرقویه و روستاهای مناطق شرق اصفهان حضور یافته و پیگیر حل مشکلات و مطالبات آن‌ها شدند.

امیرحسین بانکی در جمع مردم حسن آباد جرقویه و روستاهای مناطق شرق اصفهان در پاسخ به مطالبات مردم با بیان اینکه نمایندگان مردم اصفهان در مجلس پای حقوق مردم شرق اصفهان ایستاده‌اند، قول پیگیری مشکلات و تشکیل یک کارگروه در این راستا را به مردم داد.

وی همچنین در بازدید خود از روستای اسفنداران و حارث که به دلیل سیل و پر شدن قنات‌ها و گسیل شدن به خانه‌ها، تعدادی از منازل مردم تخریب شده بود و مردم را دچار مشکلات کرده بود شده بودند، با بخشدار و مسؤولین جهاد کشاورزی همراه شده و طی بازید میدانی با مسؤولین و سازمان‌های مرتبط مانند مدیریت بحران، بنیاد مسکن و سپاه پاسداران هماهنگ شد تا این مشکلات به سرعت مرتفع شوند.

مهدی طغیانی، دیگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اقتصادی نیز در جمع مردم شرق اصفهان اظهار داشت: متأسفانه تحریم‌ها باعث شده است تا کشورهای همسایه نیز برای پرداخت مطالبات اقتصادی و تجاری ما تعلل ورزند و منتظر کسب اجازه از آمریکا بمانند.

وی ادامه داد: باید افتخار کرد که ارمغان جمهوری اسلامی برای کشورمان استقلال و عزتی است که در عرصه اقتصاد نیز تبلور یافته است و جمهوری اسلامی برای فعالیت‌های اقتصادی خود از هیچ مستکبری اجازه نمی‌گیرد،‌ در حالی که همسایه‌های ما اقتصاد خود را با وابستگی، حقارت و کسب تکلیف از مستکبران گره زده اند.

‌طغیانی در این سفر مشکلات فعلی کشور را نتیجه سوء مدیریت دانسته و یکی از مصادیق همین سوء مدیریت را مدیریت حوزه آبریز زاینده رود برشمرد و عنوان کرد که در عملکرد نادرست در این حوزه از سوی مسؤولین، هیچ تردیدی نیست. ‌

‌نماینده مردم اصفهان همچنین تصریح کرد: مسأله آب و به‌ویژه مشکلات مردم شرق اصفهان، هیچ ارتباطی با بارش و خشکسالی نداشته است چرا که این مسئله سال‌ها است که وجود دارد و با تغییر اقلیم جغرافیایی نیز مسأله حل نشده و این مشکلات، تنها ناشی از سوءمدیریت منابع آبی در فلات مرکزی کشور است؛ همچنین بارگذاری‌هایی که بر روی این رودخانه انجام شده است نیز خارج از توان این رودخانه است.

‌وی به مردم این مناطق قول داد که نمایندگان مجلس به چیزی جز جریان دائمی آب در زاینده‌رود قانع نمی‌شوند و در این راستا تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت، همچنین پیشنهاد تشکیل کار گروهی را جهت اشتغال‌زایی مردم منطقه ارائه کرد و با اشاره به همت جوانان منطقه و موقعیت و دسترسی آسان به کلان شهر اصفهان، تشکیل اشتغال‌های دیگری جز کشاورزی را برای مردم منطقه ضروری دانست تا به همین جهت اوضاع معیشتی مردم شرق اصفهان بهبود یابد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ج۱۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزان شرق اصفهان شرق اصفهان حسین میرزایی حق آبه مردم شرق اصفهان مردم اصفهان جمع مردم منطقه شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات و مسائل مردم دستجرد با حضور منتخبان مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ حجت الاسلام قاسم روانبخش و محمدمنان رئیسی منتخبان مردم شریف قم در مجلس امروز با حضور در شهر دستجردمسائل مشکلات مردم بخش خلجستان را با حضور امام جمعه و سایر مسئولان بررسی کردند.

 عدم اختصاص زمین ملی به طرح نهضت ملی مسکن، وجود برخی واحد‌های صنعتی و همچنین راهکاری های حل مسائل مربوط به آب و برق و درمانگاه و جاده در این سفر بررسی شد. 

دیگر خبرها

  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • استان سمنان تشنه است/ ضرورت اهتمام مسوولان در رفع مشکلات مردم
  • بررسی مشکلات و مسائل مردم دستجرد با حضور منتخبان مجلس
  • انعکاس مشکلات اهالی روشن دشت در صفحه شما
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • افزایش خروجی سد زاینده‌ رود برای آبیاری مزارع کشاورزان+ جزئیات
  • افزایش خروجی سد زاینده رود از امشب
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسوولان می‌شود
  • ۴۰ هزار هکتار اراضی حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات است