Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ان‌بی‌سی نیوز این خبر نشانه‌ آن است یافتن ترکیب درست داروها برای درمان عفونت ویروس کرونا با اوج‌گیری دوباره آن در بسیاری ایالت‌های آمریکا، شتاب گرفته است.

دکتر آندره خلیل، پژوهشگر ارشد کارآزمایی بالینی در جریان داروی رمدسیویر  که با حمایت انستیتوی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا انجام می‌شود، گفت: «این کاری بسیار فشرده و روندی بدون وقفه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این گروه پژوهشی در ماه مه (اردیبهشت) داده‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌داد رمدسیویر مدت بستری شدن بیماران کووید-۱۹ در بیمارستان را از میانگین ۱۵ روز به ۱۱ روز کاهش داده است. اما ظاهرا این دارو شمار مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ را کاهش نداده بود.

خلیل و همکارانش هفته پیش بیش از ۱۰۰۰ بیمار را وارد یک کارآزمایی بالینی کردند که اثرات ترکیب داروی ضد ویروسی رمدسیویر و قرص بارسیتینیب، یک داروی ضد التهابی مورد مصرف برای درمان آرتریت روماتوئید بررسی می‌کند.

انتظار می‌رود یافته‌های مقدماتی این مرحله از بررسی در طول یک ماه آینده روشن شود. این پژوهشگران در حالیکه برای آنالیز این نتایج کار می‌کنند، همزمان دور دیگری از بررسی‌ها را شروع کردند که اثر رمدسیویر به علاوه یک داروی دیگر بررسی می‌کند.

خلیل که متخصص بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا در اوماهاه هم هست، نام این داروی بعدی را پیش از شروع بررسی افشا نکرد.

اما شرکت گیلیاد، سازنده داروی رمدسیویر قبلا گفته بود که ترکیب رمدسیویر را با یک داروی دیگر ضد آرتریت روماتوئید به نام توسیلیزوماب با نام تجار آکترما هم آزمایش خواهد کرد.

خلیل می‌گوید در نهایت یک ترکیب دارویی موثر بر کووید-۱۹ ممکن است شامل سه یا چهار دارو باشد که نه تنها خود ویروس، بلکه بر پاسخ التهابی شدید دستگاه ایمنی به عفونت را هم هدف قرار دهد.

پلاسمادرمانی برای کووید

یک شیوه اصلی درمانی دیگر برای کووید-۱۹ استفاده از پلاسمای افراد بهبودیافته است. تقاضا برای این محصول خونی غنی از آنتی‌بادی که از بیماران کووید-۱۹ بهبودیافته به دست می‌آید، بالا گرفته است و تخمین زده می‌شود که تا به حال ۲۵۰۰۰ بیمار در آمریکا این درمان را دریافت کرده باشند.

از جمله در هفته پیش فقط در یک روز ۱۰۰۰ بیمار کووید-۱۹ در آمریکا این درمان را دریافت کردند.

پژوهش‌هایی که درباره پلاسمادرمانی در دانشگاه جانز هاپکینز انجام شده است، نشان می‌دهد که این شیوه درمای بی‌خطر است.

پزشکان تا به حال موفقیت‌های موردی با این روش را گزارش کرده‌اند، اما کارآزمایی‌های بالینی برای ثابت کردن تاثیربخش بودن این درمان در جریان است. به گفته پژوهشگران یافته‌های ابتدایی این بررسی‌ها امیدبخش بوده است.

یک شیوه درمانی دیگر آنتی‌بادی‌های مونوکلونال (پادتن‌های تک‌دودمانی) هست که به گفته پژوهشگران بعید است زودتر از پاییز در دسترس قرار گیرد.

سایر درمان‌های بالقوه

در همین حال نتایج یک کارآزمایی بالینی انجام شده در دانشگاه آکسفورد در بریتانیا نشان داده است که یک داروی کورتونی رایج به نام دگزامتازون می‌تواند شمار مرگ در بدحال بیماران کرونا را تا یک سوم کاهش دهد. نتایج این بررسی فعلا در سایت medRxiv منتشر شده و هنوز برای انتشار در ژورنال‌های علمی بوسیله کارشناسان مستقل بازبینی ندشه است.

دانشمندان همچنین در حال بررسی برای تولید رمدسیویر به شکلی هستند که تجویز آن ساده‌تر باشد. رمدسیویر در حال حاضر به صورت داخل وریدی به بیماان داده می‌شود، اما شرکت گیلیاد در حال بررسی برای ساختن یک شکل استنشاقی دارو هم هست راحت‌تر بتوان آن را به بیماران داد.

کد خبر 527968 برچسب‌ها كروناويروس دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس دارو کووید ۱۹ یک داروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۸۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است

در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، یکی از وزنه‌های مهم تعیین‌کننده خط سیاسی مجلس، رقابت طیف مستقلین و اصلاح‌طلبان است که به هم‌قطارانی که به مجلس راه یافته‌اند بپیوندند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، یکی از وزنه‌های مهم تعیین‌کننده خط سیاسی مجلس، رقابت طیف مستقلین و اصلاح‌طلبان است که به هم‌قطارانی که به مجلس راه یافته‌اند بپیوندند و با این وجود برخی از کارشناسان گمانه‌زنی‌هایی در قصد این طیف برای تشکیل یک کمیسیون اقلیت در مجلس دوازدهم دارند. در همین راستا با رسول منتجب‌نیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب جمهوریت گفت‌و‌گویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

استقبال سیاسیون و مردم نسبت به دور دوم انتخابات را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ 
در انتخابات مرحله اول مردم بیشتر شرکت می‌کنند، درحالی‌که در مرحله اول تعداد کاندیداها بیشتر است، ولی در مرحله دوم عموما مشارکت کمتر است، ضمن اینکه تنها دو برابر نمایندگان مورد نظر هر حوزه انتخابیه در مرحله دوم با هم رقابت می‌کنند.  رقابت در دوره  دوم، رقابت تنگاتنگی است و هر کسی هم که در این مرحله رأی بیشتری بیاورد ولو آنکه یک رأی بیشتر باشد، پیروز میدان قاعده انتخابات است. متأسفانه در دوره‌های انتخابات مرحله دوم، حضور مردم خیلی کم است. در شهرهای کوچک که عوامل قومی عشیره‌ای دخالت دارند، مثل دوره‌های گذشته انتخابات رونقی ندارند. در مرحله دوم خیلی کم شرکت می‌کنند و هر چه هم تشویق و دعوت شوند، برخی انگیزه لازم را ندارند.
 به‌خصوص که هیچ‌گونه مشوقی در کشور ما به وجود نیامده است. یعنی اگر بین دو تا مرحله یک حرکتی ایجاد شده بود، هیجان یا امید و کسب رضایتی پیش می‌آمد، امید بود که درصد بهتری شرکت کنند. مسائل اقتصادی هم که روز به روز بدتر و سخت‌تر و وضعیت مردم وخیم‌تر می‌شود، لذا فکر می‌کنم مردم در مرحله دوم کمتر شرکت می‌کنند و طبیعتا بین همین افرادی که رأی بیشتری داشتند، افرادی انتخاب شده و وارد مجلس می‌شوند. 

با توجه به ورود چهره‌هایی از طیف‌های سیاسی مختلف به مجلس، آیا تشکیل یک فراکسیون اقلیت یا مستقل را محتمل می‌دانید؟ 
مجلس که جای بحث، گفت‌وگو، اظهارنظر و تبادل نظر افراد و گروه‌هاست و اگر در آن تبادل نظر و اختلاف نظر نباشد که مجلس مرده و بی‌رمقی است و اصلا فلسفه‌ای در آن وجود ندارد؛ اما اینکه یک اکثریت قوی از جناح اصول‌گرا وارد مجلس می‌شوند و بعد لیستی که ترکیبی از اصلاح‌طلب، مستقلین اعتدال‌گرا و امثال‌ذالک یعنی ته کیسه را تکاندند و همه این‌ها به قول شما 41 نفر شده است. هنوز هم معلوم نیست در نهایت چند نفر باشند که البته درون آنها هم چهره‌های شاخص بسیار کم هستند، وارد مجلس شدند. اگر آقای مطهری یا آقای پزشکیان تأیید نشده بودند که می‌شد قضاوت کرد در مجلس دیگر تریبونی از مستقلین و اصلاح‌طلبان نیست.  به هر حال باز با تذکر رهبری این آقایان تأیید صلاحیت شدند.

ممکن است یک‌صدایی از این جمعیت بلند شود، ولی این صدا بسیار اندک و ضعیف است. به‌خصوص که مشخص نیست مدیریت مجلس هم  به دست چه افرادی بیفتد. اگر میزان و ملاک در انتخاب هیأت رئیسه این آرایشی باشد که چه کسانی بیشترین رأی را به دست آوردند، دیگر مجلس به‌طور کلی آن هویت و  استقلال خودش را از دست خواهد داد. در کنار این مسائل باید اضافه کنم درست است که اکثریت قوی مجلس به یک معنا اصول‌گراها و غیراصول‌گراها اعم از اصلاح‌طلب، اعتدال‌گرا، مستقل و اقلیت بسیار محدودی هستند، اما همان اکثریت، آهنگ واحدی ندارند. هم دارای سلایق مختلف هستند و هم در مقابله با اصلاح‌طلب‌ها و مستقلان دارای وجه مشترک در برابر اصلاح‌طلبان هستند. 
آنها درون خودشان اختلاف‌های بسیار زیادی با  اصول‌گراهای سنتی و اصول‌گرایان غیرسنتی هستند. گرایش‌های رادیکال هم حضورشان قاعدتا پررنگ خواهد بود. این‌ها در نهایت با هم نمی‌توانند بسازند. در انتخابات ممکن بود به‌خاطر هدف مشترک با هم کنار آمده باشند، ولی در مجلس اختلاف نظر فراوان است، چون دیدگاه اصول‌گرایان سنتی و انقلابی کاملا با دیدگاه رادیکال‌ها متفاوت است. به هر حال اصول‌گرایان سنتی بیشتر روی رهبری و ولایت فقیه تأکید می‌کنند. این اختلاف‌ها در مجلس هم ظهور و بروز پیدا می‌کند و در برابر هم جبهه می‌گیرند و نمی‌توانند با هم کنار بیایند. اقلیت محدودی هم از لیست به اصطلاح «صدای ملت» که ترکیب ناهمگونی از اقلیت محدود بود، وارد مجلس خواهند شد.

این فراکسیون چه کمکی را در زمینه کارآمدی مجلس ارائه می‌دهد؟ 
هر چقدر در مجلس تعدد و تکثر آرا و نظرات بیشتر باشد، مجلس زنده‌تر و پویاتر خواهد بود. لذا در کنار آن اکثریتی که در درون اختلافات وجود دارد، بخش‌های مختلف است که این می‌تواند یک‌صدایی باشد. صدایی هرچند کوتاه و کم‌رنگ از ملت در برابر جریان مقابل که در غیاب اکثریت مردم برنده شد. اینکه همان اقلیت، حتی یک نفر هم در مجلس تریبون در اختیار داشته باشد، شاید بهتر از نبودش باشد. درحالی‌که اگر 40 نفر باشند، می‌توانند تلاش بیشتری کنند.
افرادی بودند که قبل از ورود به مجلس، ادعای اصلاح‌طلبی یا استقلال می‌کردند، ولی در مجلس به طرف اکثریت می‌لغزیدند و گفته‌های خودشان را فراموش می‌کردند. من از دوستانی که وارد مجلس می‌شوند انتظار دارم که در این شرایط وانفسا در مجلس فراکسیونی تشکیل بدهند و برنامه‌ریزی کنند؛ چراکه می‌توانند تا حدی اثرگذار باشند، ولو اینکه این امر بسیار سخت خواهد بود. آن اکثریت اجازه نخواهند داد اینها کار کنند، چون تجربه نشان داده که آنها وقتی اکثریت را به دست می‌آورند، جلوی هر نقد و اظهارنظر مخالف را می‌گیرند. فراکسیون اقلیت می‌توانند امیدی را در مجلس به وجود بیاورند.

آرایش سیاسی اصلاح‌طلبان در آستانه دور دوم انتخابات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ 
در مرحله اول انتخابات، اصلاح‌طلب‌ها به چند دسته تقسیم شدند که یک مجموعه از احزاب و شخصیت‌های حقیقی بودند، آنها که اعلام کردند ما کاندیدا نداریم و شرکت نمی‌کنیم و به‌عنوان معرفی کاندیدا شرکت فعال نداریم. دسته دیگر ترکیبی از سه حزب بود. این‌ها وارد صحنه شدند، کاندیداهایی را معرفی کردند و تعدادی از کاندیداهایشان وارد مجلس شدند. ما هم که به‌عنوان حزب جمهوریت منتظر بودیم کاندیداهایمان تأیید صلاحیت شوند  که بتوانیم فعال شویم، ولی متأسفانه هیچ‌کدام از کاندیداهای ما در سراسر کشور تأیید صلاحیت نشدند.فعالیت اصلاح‌طلب‌ها  در مرحله دوم هم به همین ترتیب است.  آن ترکیب که گفتم، فعال نخواهند بود. شاید کارگزاران و حزب‌های دیگر فعالیت کنند. باید ببینیم آنها تا چه اندازه موفق هستند.

منبع: صبح نو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند
  • فوتسالیست ها با اقتدار به دور بعدی صعود کردند
  • صعود مقتدرانه تیم ملی ایران به مرحله بعدی
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • وجود ماده اعتیادآور شیشه در داروی لاغری دو جوان در قم
  • رسوایی خون‌های آلوده در انگلیس؛ سوءاستفاده از کودکان به جای خوکچه‌های آزمایشگاهی