Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:36:44 GMT

۲۴۰ مجوز صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۸۴۱۳

۲۴۰ مجوز صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، مهرداد رئیسی تأکید کرد: از این تعداد ۱۶۵ فقره مجوز صادر و ۷۵ فقره تمدید شده است.

وی افزود: بیشترین صدور مجوز تولید صنایع‌دستی در سه ماهه نخست سال‌جاری ۱۲۳ فقره مربوط به پروانه تولید انفرادی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی تصریح کرد: این مجوزها در رشته‌های گلیم‌بافی، لباس‌های محلی، سرمه‌دوزی، نمد، خاتم‌کاری، حجاری سنگ، فیروزه‌کوبی و قلم‌زنی بوده است.

وی بیان داشت: احیای صنایع‌دستی سفره‌بافی به‌عنوان یکی از رشته‌های قدیمی در حال منسوخ شدن شهرستان لردگان جزو برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری قرار دارد.

رئیسی اضافه کرد: در این راستا دوره‌های آموزشی برای متقاضیان و علاقه‌مندان به سفره‌بافی در شهرستان لردگان برگزار خواهد شد.

کد خبر 4965748

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد صنایع دستی میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت بیرجند ایلام شهرکرد استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه مواد مخدر ستاد مقابله با کرونا صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۸۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور


به گزارش خبرگزای صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: با ثبت ۶ هزار و ۴۵۲ پروانه کسب الکترونیکی در سامانه ملی مجوز‌ها در جایگاه ششم کشور ایستاد.
رحمتی افزود: هم اکنون ۴۵ هزار و ۴۵۵ کاسب استان دارای پروانه کسب کاغذی هستند که از تعداد ۱۵ درصد با ثبت نام در سامانه ملی مجوز‌ها موفق به دریافت پروانه صنفی الکترونیکی شده اند.
وی تصریح کرد: اصناف و سایر فعالان اقتصادی باید هرچه زودتر مجوز‌های کاغذی خود را الکترونیکی کنید.
رحمتی گفت: همه فعالان اقتصادی اعم از صنفی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی؛ براساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها.
باید مجوز‌های کاغذی خود را تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الکترونیکی کنند.
مدیرکل صمت خاطرنشان کرد:از این تاریخ به بعد هر فعال اقتصادی که مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) نداشته باشد، از نظر قانون و سامانه‌های دولتی و بانکی بدون مجوز محسوب می‌شود.
رحمتی افزود: فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها به آدرس mojavez.ir و با داشتن کارت ملی، کد پستی و شماره مجوز، مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کند و نام شان در بانک اطلاعات کسب و کار‌ها qr.mojavez.ir قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور
  • بیش از ۲۵ هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد
  • حضور داوران چهارمحال و بختیاری در دوره رفرشینگ داوری اسکواش سال ۱۴۰۳
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • برگزاری دوره آموزشی زیورآلات دستی در قم
  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری
  • صدور بیش از ۷۰ فقره مجوز تاسیس صنایع کشاورزی در مازندران
  • بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی
  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی