Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

«نبیل شعث» از رهبران جنبش فتح و مشاور « محمود عباس » رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز شنبه گفت که در صورت اجرای طرح اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری، وقوع انتفاضه سوم نیز ممکن خواهد بود.

اخبار بین الملل- شعث در مصاحبه با بخش عربی شبکه فرانس ۲۴ افزود که تمامی گزینه‌ها بر روی میز تشکیلات خودگردان فلسطین است و ما فلسطینیان درباره مقابله مردمی توافق و وحدت ملی با حماس را احیا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد که جهان عرب نیز به فلسطینیان در این وضعیت کمک مالی خواهد کرد همچنانکه در سال ۲۰۰۰ به دنبال وقوع انتفاضه دوم پس از ورود غیرقانونی «آریل شارون» نخست‌وزیر وقت اسرائیل به مسجدالاقصی، عربستان سعودی یک میلیارد دلار به فلسطین کمک کرد.

این سخنان شعث در حالی است که او هفته پیش از آمادگی تشکیلات خودگردان برای بازگشت به مذاکرات با رژیم صهیونیستی در صورت لغو طرح اشغال کرانه باختری خبر داده بود.

او گفته بود که بایستی در این مذاکرات به قطعنامه‌های سازمان ملل و میانجی‌گری کمیته چهارجانبه استناد کرد و از اکتفا کردن به نظارت آمریکا اجتناب کرد.

۲۸ ژانویه گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرح موسوم به «معامله قرن» را اعلام کرد که نقض حقوق فلسطینیان برای تشکیل دولت مستقل فلسطین است و به موجب این طرح شهر اشغالی قدس پایتخت رژیم صهیونیستی می‌شود.

از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح اشغال ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری خبر داده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: محمود عباس فلسطین رژیم صهیونیستی فلسطین محمود عباس کرانه باختری انتفاضه سوم نبیل شعث طرح اشغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۸۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ظرف ساعات و روز‌های آینده با متحدان وارد رایزنی می‌شویم

وزیر امور خارجه ایالات متحده در پی پاسخ ایران به تل آویو گفت که ظرف ساعات و روز‌های آینده با متحدان و شرکای منطقه و جهانی آمریکا وارد رایزنی خواهند شد.

به گزارش فارس به نقل از سی ان ان، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا آنتونی بلینکن امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای در پی پاسخ نظامی ایران به تل‌آویو اعلام کرد که «ظرف ساعات و روز‌های آینده، با متحدان و شرکا در منطقه و سراسر جهان رایزنی» خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفته است که «ایالات متحده حمله ایران به اسرائیل را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند و گرچه به دنبال تشدید تنش با ایران نیست، اما از محافظت از اسرائیل حمایت می‌کند و همانطور که رئیس‌جمهور آمریکا روشن کرد، از پرسنل ایالات متحده دفاع می‌کنیم».

از شب گذشته تا امروز، مقام‌های آمریکایی از جمله جو بایدن و وزیر دفاع آمریکا لوید آستین تأکید کرده‌اند که به دنبال تشدید تنش با ایران نیستند.

دیگر خبرها

  • کشف گور جمعی اجساد سوخته فلسطینیان در حیاط بیمارستان الشفاء
  • تبعات جنگ غزه برای اسراییل تنها با گذشت سال‌ها مشخص خواهد شد
  • یک مقاومت جهانی علیه صهیونیزم پدید آمده است
  • حمله پهبادی ایران سبب شکست سیاسی و روانی صهیونیزم شد
  • ۴ نکته درباره حمله ایران به اسرائیل؛ خط قرمز در برابر خط قرمز
  • 4 نکته درباره حمله ایران به اسرائیل / خط قرمز در برابر خط قرمز
  • خروش خشم مردمی علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش
  • بلینکن: ظرف ساعات و روز‌های آینده با متحدان وارد رایزنی می‌شویم
  • بیانیه دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین
  • بایدن خطاب به نتانیاهو: علیه ایران وارد جنگ نمی‌شویم