Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@00:25:37 GMT

تظاهرات هزاران معترض به نژاد پرستی در استرالیا

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۸۶۷۹

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری رویترز از سیدنی، تجمعات ضدنژادپرستی در شهرهای بریزبن، داروین و پرت استرالیا در حالی برگزار شد که مقام‌های این کشور به دلیل نگرانی از شیوع کرونا خواستار لغو آن شده بودند.

«بوگاین اسپیریم» یکی از سازمان دهندگان این تجمعات گفت که این اعتراض‌ها، ادامه تجمعات اعتراضی جهانی است که درپی قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست این کشور روی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که سازمان دهنده تظاهرات شهر بریزبن است، افزود: تاکنون هیچ افسر پلیس یا نگهبان زندان به قتل جنایی متهم و به زندان منتقل نشده است، به همین دلیل ما برای اجرای عدالت اینجا هستیم.

تصاویر پخش شده از تلویزیون‌های استرالیایی، صحنه‌هایی از این اعتراض‌ها را در حمایت از بومیان استرالیا نشان داد.

همچنین قرار شد فردا (یکشنبه) تجمعی اعتراضی در شهر سیدنی برگزار شود.

اولین شنبه اعتراضی در مخالفت با نژادپرستی در استرالیا ۱۷ خرداد ماه برگزار شد. استرالیا ۲۴ خرداد ماه صحنه برگزاری دومین شنبه اعتراضی ضد نژادپرستی بود، به‌طوری‌که معترضان در شهر داروین واقع در شمال این کشور با مجوز مقام‌های بهداشتی ایالتی به خیابان‌ها آمدند.

فعالان اجتماعی از مردم خواسته بودند برای دور زدن مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی و ممنوعیت تجمع بیش از ۲۰ نفر، با فاصله از هم قدم بزنند و سوار دوچرخه باشند.

بومیان و ساکنان جزایر تنگه تورس استرالیا ۲ درصد از جمعیت بزرگسال این کشور را تشکیل می‌دهند، اما ۲۷ درصد از جمعیت زندانی استرالیا به این افراد اختصاص دارد.

این افراد، محرومترین اقلیت قومی استرالیا هستند و آمار مرگ و میر نوزادان و سلامت ضعیف فقرا در آن بالاتر از دیگر مناطق این کشور است. همچنین امید به زندگی و سطح آموزش و اشتغال در این منطقه پایین‌تر از مناطق دیگر است.

جورج فلوید بر اثر فشار زانوی یک افسر سفیدپوست آمریکایی جان سپرد و درپی قتل وی، موج گسترده اعتراض‌های ضدنژادپرستی سراسر آمریکا و کشورهای دیگر را فرا گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رویترز تظاهرات ضد نژاد پرستی استرالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۸۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردن‌کلفتی و اظهارات توهین‌آمیز شهردار فردیس به کارگران معترض! | فیلم

شهردار فردیس کرج به کارگرانی که سه ماهه حقوق نگرفتند گفت: همه‌تان را یک ساعته تسویه حساب و اخراج می‌کنم. نیرو در شهر زیاد است. او در ادامه خطاب به یکی از کارگران گفت: شما دست من رو بوسیدید که داخل آمدید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
  • گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد
  • جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین برگزار می‌شود
  • تظاهرات ضدصهیونیستی و نژاد پرستی در پاریس
  • گردن‌کلفتی و اظهارات توهین‌آمیز شهردار فردیس به کارگران معترض! | فیلم