Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا روز شنبه از برگزاری رزمایش نظامی دو ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه دریای جنوبی چین خبر داد.

وی در این‌باره اعلام کرد: «یو‌اس‌اس نیتز و یو‌اس‌اس رونالد ریگان عملیات نظامی مشترکی را انجام دادند تا حمایت خود از آزادی تردد و باز بودن مسیرهای آبی اقیانوس آرام و هند ابراز کنند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه مدعی شد: «تلاش‌های آمریکا در راستای دفاع از حق همه ملت‌ها برای پرواز، دریانوردی و فعالیت در هر نقطه‌ای است که قوانین بین‌المللی امکان حضور در آن را می‌دهد».

رزمایش نظامی آمریکا در منطقه دریای جنوبی چین در حالی برگزار می‌شود که پکن بارها حضور نظامی واشنگتن در حاشیه مرزهای آبی خود را محکوم و آن را تنش‌زا توصیف کرده است. در مقابل آمریکا مدعی شده که پنتاگون از رزمایش‌های نظامی چین در جزیره مورد مناقشه «پاراسل» نگران است. چین و ویتنام در خصوص مالکیت «پاراسل» با یکدیگر اختلاف نظر شدید دارند.

پنتاگون روز پنجشنبه طی بیانیه‌ای در این‌باره گفت: «فعالیت‌های چین وضعیت منطقه را بی‌ثبات‌ می‌کند». اما پکن ادعاهای آمریکا را رد و تاکید کرده که فعالیت‌هایش در محدوده حاکمیت ارضی چین صورت گرفته است.

کارشناسان معتقدند که با توجه به ذخایر ارزشمند نفت و گاز در جزیره پاراسل، اختلافات در رابطه با آن ممکن است به ایجاد تنش منجر شود. 

پکن از رویه آمریکا در ارسال ناوهای هواپیمابر خود به منطقه انتقاد کرده و آن را عاملی در راستای افزایش تنش‌ها خوانده است. گفتنی است، تنش‌های بین چین و آمریکا طی هفته‌های اخیر به دلیل تصویب قانون امنیت ملی چین در هنگ‌کنگ، افزایش هم یافته است. واشنگتن این قانون را ناقض استقلال منطقه هنگ‌کنگ می‌داند و تهدید کرده است که پکن را در این خصوص تحریم خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دریای جنوبی چین ناو هواپیمابر نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۸۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، سرهنگ فلاحی در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این موزه بین المللی در سال ۱۴۰۱ آغاز شده است گفت: موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس مورد تاکید رهبری بوده است.


وی با اشاره به اینکه این موزه هم اکنون پیشرفت ۴۰درصدی دارد افزود: تاکنون ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این موزه محقق شده است.


مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در صورت تامین اعتبار این موزه تا سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می‌رسد.


سرهنگ فلاحی همچنین به موزه دفاع مقدس در مرکز استان اشاره کرد و خواستار تامین اعتبار برای این موزه نیز شد.


وی همچنین به تدوین کتاب در خصوص ۵ اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا اشاره کرد و افزود:نواختن زنگ استکبار ستیزی در شهرستان طبس، برگزاری دعای ندبه، رونمایی از ۵۰ پوستر، اعزام راویان به مدارس، اجرای برنامه‌های مختلف ورزشی، برپایی محافل شهر ادبی و خاطره گویی، برگزاری جلسه کمیته رسانه برای اثار فضای مجازی، تبیین این روز در خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری مراسم‌های محوری ۵ اردیبهشت در شهرستان‌ها برای را از جمله برنامه‌های عنوان شده برای ۵ اردیبهشت، سالروز شکست مفتضحانه آمریکا عنوان کرد.


مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی همچنین به تولید آثار هنری اشاره کرد و گفت:برترین آثار هنرمندان در رشته‌های موسیقی و آثار تجسمی انتخاب می‌شود و سال آینده در پنج اردیبهشت به نمایش گذاشته می‌شود.


سرهنگ فلاحی همچنین از صدا وسیمای خراسان جنوبی در خصوص برنامه‌های متنوع برای ۵ اردیبهشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و افزود: صدا وسیمای استان در ارتباط با تمام مرکز استان‌ها مراسم پنج اردیبهشت را در سطح استانی و ملی به صورت زنده پوشش می‌دهد.

دیگر خبرها

  • خشم آمریکا از افزایش هزینه‌های دفاعی چین
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • راه اندازی موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین
  • پکن میزبان مقامات ارشد دریایی ۳۰ کشور
  • دیپلماسی نظامی چین با میزبانی از سمپوزیوم دریایی غرب اقیانوس آرام
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان
  • ناو آلمانی از ماموریت دریای سرخ خارج شد