Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@21:12:26 GMT

تلاش آمریکا برای درگیری بین چین و هند

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۸۹۲۷

به گزارش فارس، منابع مطلع از تلاشهای دولت آمریکا برای درگیری نظامی بین هند و چین و ارسال تصاویر حساس ماهواره ای برای دهلی نو خبر دادند.

به نوشته وبگاه «بالگرین میلتری» منابع هندی گفته اند که آمریکا قصد دارد در کمکرسانی به ارتش هند  و در حالی  که این کشور دچار تنشهای مرزی شدید با چین است، تصاویر ماهواره ای و توپخانه های هدایت شونده با دقت اصابت بالای «اسکالیبر»  به این کشور ارسال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا قصد دارد با ارسال تصاویر ماهواره ای و اطلاعاتی به نیروهای مسلح هند در زمینه رصد خطوط مرزی  این کشور با چین کمک کند.

به گفته این منابع، نیروی هوایی هند همچنین به  برای تقویت بنیه خود برای نبرد محتمل با چین به جنگنده های فرانسوی تجهیز میشود. گفته میشود فرانسه 6 فروند از جنگنده های تهاجمی خود که به نوع آنها اشاره نشده را ماه آینده به هند ارسال می کند.

به گفته منابع مطلع این 6 فروند جنگنده در پایگاه هوایی «آمبالا» که یکی از راهبردی ترین پایگاه های هوایی این کشور مستقر خواهند شد. این در حالی است که اسرائیل نیز در این گیر و دار قصد ارسال سامانه های دفاع موشکی به هند را دارد.

رسانه‌های هندی  اخیرا گزارش دادند که ارتش هند در تقابل با چین  برای گشت‌زنی و تجسس در منطقه از 20 ژوئن (یکشنبه یکم تیر) از پهپادهای «هرون» ساخت رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند.

به نوشته «هندوستان تایمز» ارتش هند در چهار منطقه در شرق «لاداخ» پروازهای گشتزنی خود را افزایش داده و در این مسیر از پهپادهای هرون ساخت اسرائیل استفاده می‌کند و اینک پهپادهای برد متوسط هرون در خدمت ارتش هند برای امر تجسس در منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبع: الف

کلیدواژه: ارتش هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۸۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از افزایش تلفات ارتش اوکراین در درگیری های شبانه روز گذشته خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در گزارش روزانه خود آورد که نیروهای ارتش اوکراینی ۴۸۰ نظامی خود را در درگیری در محور دونتسک از دست دادند.

در نتیجه درگیری در این محور، نیروهای روسیه یک تانک ارتش اوکراین را منهدم کردند. در درگیری وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در منطقه آودیوکا، ارتش اوکراین ۳۳۰ نظامی خود را از دست داد.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در نزدیکی کوپیانسک، نیروهای روسی موفق شدند چهار ضد حمله ارتش اوکراین را دفع کنند.

کد خبر 6081333

دیگر خبرها

  • جزئیات خدمت رسانه‌ای آمریکا برای اسرائیل از قول رسانه عبری
  • کوتاه آمدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین
  • رسانه صهیونیست: ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد
  • مجموعه ارتش استان بوشهر تا پای جان برای دفاع از کشور تلاش می‌کند
  • پیام‌هایی که ایران برای آمریکا ارسال کرد
  • استفاده از ظرفیت هنر در همایش ملی دانش سنتی محیط زیست
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • تلاش ارتش در حوزه خودکفایی و ارتقا امنیت کشور ستودنی است
  • استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد
  • فیلم/ درگیری خونین بین یک شهروند و یدک‌کش در آمریکا/15+