Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فریدون کافی مدیرعامل اتحادیه کارخانجات خوراک دام و طیور خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی ظرفیت بالایی در تولید خوراک دام دارد و با وجود بیش از ۷۰ کارخانه خوراک دام، تولید بیش از ۳ میلیون تن محصول و اشتغال ۵ هزار نفر به طور مستقیم، عملکرد مطلوبی در این زمینه به ثبت رسانده است، اما از ابتدای امسال کارخانجات ما دچار مشکل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: در بانک کشاورزی سامانه بازارگاه برای تخصیص نهاده‌های دامی ایجاد شده که تمام تولیدکنندگان را درگیر خود کرده است؛ تمام واردکنندگان باید نهاده‌هایی که وارد می‌کنند را در این سامانه ثبت کنند و سپس از این طریق به فروش برسانند.

مدیرعامل اتحادیه کارخانجات خوراک دام و طیور خراسان رضوی ادامه داد: قیمت جو که قبلا ۱۳۰۰ تومان بود، هم اکنون در این سامانه به ۱۵۰۰ تومان رسیده و قیمت ذرت که ۲۰۰۰ تومان بود، ۲۷۰۰ تومان اعلام شده است.   کافی بیان کرد: واردکنندگان هم امروز گلایه دارند که به دلیل اینکه دولت ارزی ندارد و تخصیص ارز‌ها به موقع انجام نمی‌شود، مجبور به پرداخت دموراژ‌های سنگین هستند و بعضا تا سه و چهار ماه در نوبت تخصیص ارز باقی می‌مانند.

او بیان اینکه امروز حجم زیادی از نهاده‌های دامی در بنادر معطل ترخیص مانده است،تصریح کرد: در گذشته، واردکننده با تشکل‌ها ارتباط برقرار می‌کرد و با یکدیگر به توافقی می‌رسیدند و در نهایت کالا ترخیص می‌شد، اما اکنون که پای دولت در ورود نهاده‌ها در میان است، به مشکل تامین ارز برخورده ایم.
مدیرعامل اتحادیه کارخانجات خوراک دام و طیور خراسان رضوی تاکید کرد: امروز شرایط استان ما به گونه ایست که قیمت جو در بازار آزاد از ۱۳۵۰ تومان به بیش از ۲۵۰۰ تومان رسیده است. قیمت ذرت نیز به بیش از ۲۷۰۰ تومان افزایش یافته است، اما سویا به ندرت و به قیمت ۸۰۰۰ تومان یافت می‌شود.

کافی با اشاره به تاکید سازمان توسعه تجارت مبنی بر اینکه نهاده‌های دامی نباید با قیمتی بیش از بهای مصوب خرید و فروش گردد، اظهار کرد: در استان ما اعلام کرده اند نهاده‌های مربوط به خراسان رضوی در دو مرحله به کارخانجات تخصیص یابد، اما درخواست ما افزایش این سهمیه است، زیرا اگر کل سهم استان هم در یک مرحله تخصیص یابد، در نهایت ۱۵ درصد نیاز کارخانجات را تامین می‌کند.   او افزود: امروز برای تولید ۳۵ هزار تن کنسانتره به ۶۵ هزار تن مواد اولیه نیاز است، اما کل سهمیه‌ای که مقرر شده به استان تخصیص یابد، نصف این مقدار است.

مدیرعامل اتحادیه کارخانجات خوراک دام و طیور خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر دانه‌های کلزا، ذرت و سویای تولید کشور جوابگوی نیاز کارخانجات نیست و بیش از ۸۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز کشور از خارج تامین می‌شود. کارخانجات ما هنوز نتوانسته اند حقوق اسفند و فروردین کارگرانشان را پرداخت کنند، چون با این شرایط نمی‌توانند کار کنند. این وضشع دشوار در استان ما پررنگ‌تر از دیگر استان‌هاست.
بیشتر بخوانید تعاون روستایی عهده دار طرح تنظیم بازار در روستاها
کافی بیان کرد: پیشنهاد ما این است که سهمیه بندی به نوعی باشد که هر واردکننده، نهاده را در استان خود بفروشد و، چون شرایط خراسان رضوی در این حوزه خاص است و بیشترین تولیدات خوراک دام را دارد، واردکنندگان نیز برای تامین نیاز بازار موجود، پای کار بیایند. در خراسان رضوی شرایط باید مهیا شود تا بتوانیم برای واردکنندگان ارز را زودتر از موعد دریافت کنیم و آن‌ها نیز بتوانند کالای خود را ترخیص کرده و به ما بفروشند، ولی در شرایط فعلی ظرف یک ماه آینده کارخانجات خوراک دام به تعطیلی کشانده می‌شوند.

انتهای پیام//م. ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید خوراک دام کارخانجات خوراک دام و طیور تولید نهاده های دامی تولید سویا نهاده های دامی نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی از ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۴۸ هزار نفر زائر به استان و مشهد خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ مجموعا ۷ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۱۹۷ نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۲۲۹ هزار و ۸۸ نفر از طریق فرودگاه، ۴۱۳ هزار و ۳۰۸ نفر از طریق راه‌آهن، ۵۶۱ هزار و ۵۷۷ نفر از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای و ۶ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۲۲۴ نفر از طریق حمل‌ونقل شخصی در این ایام به استان و مشهد الرضا(ع) مشرف شده‌اند.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه در خراسان رضوی پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری انجام شده است، گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی، موقت و اضطراری طی شبانه روز منتهی به عصر هفتم فروردین در استان ۵۲ درصد و در مشهد ۵۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به جزئیات اقامت در بخش‌های مختلف اظهار کرد: ضریب اشغال در واحدهای اقامتی رسمی استان طی شبانه روز گذشته ۶۶ درصد، واحدهای موقت ۷۵ درصد و اضطراری ۴۸ درصد بوده است.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با بیان اینکه آمار فوق نشان می‌دهد در استان و مشهد هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر وجود دارد، تصریح کرد: قرارگاه عملیاتی خدمات سفر زائران استان به صورت شبانه‌روز فعال است تا میزبانی شایسته برای زائران و مسافران باشد.

براساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، وی یادآور شد: زائران قبل از عزیمت به مشهد، محل اقامت خود را رزرو کنند، در همین راستا تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برای هدایت، راهنمایی و دریافت شکایت زائران و مسافران پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تامین زمین نهضت مسکن ۲ شهر خراسان رضوی با مشارکت اوقاف
  • بیماری دامی در مازندران کاهش یافت
  • ورود مسافران نوروزی به مشهد نزدیک به ۸ میلیون نفر رسید
  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر به مشهد
  • ورود بیش از از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر به مشهد
  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی
  • ۲۲ مرکز متخلف فرآورده های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شد
  • تامین مسکن برای مرزبانان هنگ مرزی تایباد کلید خورد
  • تامین مسکن برای مرزبانان هنگ مرزی تایباد خراسان رضوی کلید خورد
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند