Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@22:27:29 GMT

استفاده از آب گرم برای شستن ظروف بیماران کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۹۱۳۸

ساعت 24-رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت در صفحه توییتری خود نکاتی را درباره شستن ظروف بیماران مبتلا به کرونا ارائه کرد.

کیانوش جهانپور، رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت در توییتی درباره پویش #من_ماسک_میزنم اظهار کرد: برای شستن ظروف استفاده شده فرد آلوده به ‎کرونا لازم است از آب گرم و مایع ظرفشویی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: هنگام حمل ظروف بهتر است از دستکش استفاده شود، اما هنگام شستشوی آن‌ها پوشیدن دستکش ضروری نیست به شرطی که پس از اتمام کار، دست‌ها بلافاصله با آب و صابون شسته شوند.

باشگاه خبرنگاران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۹۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اداره جمعیت وزارت بهداشت خبر داد؛ افزایش میل خانواده‌ها به فرزند دوم و سوم

بتول نامجو به مناسبت هفته سلامت درباره اقدامات انجام شده در حوزه جوانی جمعیت گفت: سیاست‌های کلی جمعیت توسط رهبر انقلاب در سال ۹۳ تصویب شد و با تاخیر در سال ۱۴۰۰ تبدیل به قانون و در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد. قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از قانون‌های پیشرو در دنیا است که با نگاه مسئله محوری موانع ازدواج و فرزندآوری را در ایران مورد بررسی قرار داده و بر اساس آن‌ها سیاست‌های تشویقی را به قانون تبدیل کرده که دارای ۴ محور سیاست‌گذاری، سلامت، معیشت و اقتصاد و فرهنگ و تربیت است.

وی ضمن اشاره به اینکه بسته‌های اقتصادی خوبی در قانون از جمله واگذاری زمین و مسکن به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان متولد می‌شود، در نظر گرفته شده است، ادامه داد: همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه مناسبی برای ازدواج و فرزندآوری در سال ۱۴۰۲ در بودجه دیده شد که امسال افزایش پیدا کرده و وام‌های قرض الحسنه‌ای نیز در نظر گرفته شده که والدین می‌توانند در ازای فرزندآوری ۳۰ میلیون تومان وام دریافت کنند و هر چه تعداد فرزندانشان بیشتر شود مبلغ وام نیز افزایش پیدا می‌کند و تا حداکثر ۱۵۰ میلیون برای این وام در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امتیاز خرید خودرو و واگذاری سهام از دیگر موارد بسته اقتصادی در قانون جوانی جمعیت است، افزود: از آنجا که یکی از دغدغه‌های والدین برای فرزندآوری تامین آینده فرزندشان است، طرح‌هایی توسط شرکت‌های توسعه‌ای دولتی برای نوزادانی که متولد می‌شوند در نظر گرفته شده و این افراد تا سن ۲۴ سالگی اجازه برداشت را ندارند و این سرمایه‌گذاری نوعی تضمین مالی برای آینده کودکان تازه متولد شده است.

نامجو درباره سیاست‌های وزارت بهداشت در زمینه جوانی جمعیت بیان کرد: از جمله سیاست‌های وزارت بهداشت می‌توان به ترویج ازدواج آسان و موفق، خدمات باروری سالم که در حال حاضر به صورت رایگان و کم هزینه در مراکز درمانی در حال انجام است، ترویج زایمان طبیعی که در بیشتر مراکز بهداشتی کلاس‌های آمادگی زایمان طبیعی در حال برگزاری است، رایگان بودن زایمان طبیعی در مراکز دولتی، مشاوره فرزندآوری و پیگیری، تشخیص و درمان به موقع ناباروری اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مباحثی که به صورت جدی در وزارت بهداشت در حال کار بر روی آن هستیم مقابله با سقط عمدی جنین است، توضیح داد: آموزش‌هایی در این مورد به صورت رایگان به همه زوج‌ها در حال ارائه است و در سال ۵۰۰ هزار زوج به صورت رایگان در مراکز ازدواج این آموزش‌ها را می‌بینند.

رئیس اداره جمعیت وزارت بهداشت ضمن بیان اینکه خدمات مراقبتی رایگان برای مادران قبل از بارداری، حین بارداری و حتی پس از آن در شبکه بهداشت در حال انجام است، گفت: در حال حاضر علاوه بر درمان ناباروری بحث پیشگیری نیز مطرح است، درمان ناباروری بیش از ابلاغ این قانون تحت پوشش بیمه نبود، اما هم‌اکنون ۹۰ درصد خدمات درمان نارباروری در مراکز دولتی تحت پوشش بیمه قرار دارد.

نامجو عنوان کرد: تمام مادران باردار، شیرده و مادرانی که فرزندان زیر ۵ سال دارند و بضاعت مالی ندارند و تحت پوشش بیمه هم نیستند، رایگان توسط بیمه سلامت بیمه می‌شوند و تمام تلاش بر این است که مادر در طول زمان بارداری کمترین استرس را تجربه کند و امیدواریم بتوانیم در راستای این قانون در کاهش هزینه‌ها نیز قدم مثبت برداریم.

وی افزود: قانون جوانی جمعیت که در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده قانون جدیدی است و این در حالیست که قانون تنظیم خانواده پس از ۳۰ سال نتیجه داد و از این رو هنوز زود است که شاهد نتیجه قانون جوانی جمعیت باشیم. در هر صورت این قانون موجب تغییراتی در دستگاه‌ها در این زمینه شده و همه دستگاه‌ها طبق دستور ریاست جمهوری و ستاد ملی جمعیت مقری به نام قرارگاه جوانی جمعیت را راه انداختند و مشکل‌های مربوط به مسائل جمعیتی در هر حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه این اقدامات تا حدودی موجب تغییر دیدگاه در مورد فرزندآوری شده است، ادامه داد: بر طبق آماری که توسط وزارت بهداشت اعلام شده آوردن فرزند دوم و سوم با افزایش آماری همراه بوده است.

رئیس اداره جمعیت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در زمینه جوانی جمعیت خلا قانونی نداریم، گفت: لازم است دستگاه‌ها در اعطای زمین و مسکن با والدین همکاری بیشتری داشته باشند و این مسائل بیشتر جدی گرفته شود.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • اعلام جزئیاتی از سفر ۳ روزه رئیسی به پاکستان
  • رئیس جمهور فردا تهران را به مقصد پاکستان ترک می‌کند
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • رئیس جمهور فردا (دوشنبه) تهران را به مقصد پاکستان ترک می‌کند
  • رئیس اداره جمعیت وزارت بهداشت خبر داد؛ افزایش میل خانواده‌ها به فرزند دوم و سوم
  • آیین‎نامه فروش اینترنتی دارو به زودی ابلاغ می‌شود
  • هر سال حدود ۵۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی در کشور ثبت می‌شود
  • آیین نامه فروش اینترنتی دارو به زودی ابلاغ می شود