Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد گفت: گزارش‌های مربوط به دوره پیشین شهرداری یزد بهت‌آور و شامل ابهامات بزرگی بود و مواردی چون گم‌شدن لودر یا مغایرت‌های اسناد دریافتی که ارقام میلیاردی را دربرمی گرفت شهر را در شوک فروبرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ونوس عامری امروز (شنبه) در دویست و چهل و نهمین جلسه شورای شهر یزد با گرامیداشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بیان خلاصه‌ای از اقدامات انجام‌شده در بررسی صورت‌های مالی شهرداری اظهار کرد: طبق بند ۳۰ ماده ۸۰ شوراها، شورای اسلامی شهر باید بر حسن اجرای مالی شهرداری نظارت داشته باشند که بر همین اساس فرایند بررسی مغایرت‌های صورت‌های مالی از تیرماه دو سال قبل شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه طبق ماده ۴۴ آئین‌نامه شهرداری‌ها لازم است گزارش‌های مالی سالانه پس از بررسی به مراجع ذی‌ربط ارسال شود، افزود: در زمان آغاز به کار شورای پنجم متوجه شدیم که آخرین گزارش حسابرسی مربوط به سال ۹۳ است.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: وقتی در سال ۹۶ گزارش مالی سال ۹۴ را خواستیم به ما اعلام شد که گزارش آماده نیست به طوری که آماده سازی این گزارش تا تیرماه ۹۷ به طول انجامید و پس از آن بود که بررسی‌ها آغاز شد.

عامری با بیان اینکه گزارش‌های حسابرسی در سه بخش مقبول، مردود و مشروط تنظیم می‌شود، تصریح کرد: گزارش‌های مربوط به شهرداری یزد، گزارش‌های مشروط بود که شامل بندهای شرط شد.

وی بابیان اینکه بندهای ابهامات و شروط مطرح شده توسط حسابرس را با دقت مطالعه کردیم و برای اولین بار در تاریخ شهرداری یزد به سمع و نظر مردم رسانده شد، خاطرنشان کرد: گزارش‌های رسیده بهت‌آور و شامل ابهامات بزرگی بود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: مواردی چون گم‌شدن لودر یا مغایرت‌های اسناد دریافتی که ارقام میلیاردی را دربرمی گرفت شهر را در شوک فروبرد.

شفافیت تنها راه ارتقا سیستم شهرداری است

عامری با بیان اینکه پس از انتشار گزارش‌های مالی بسیاری از ما حمایت کردند و برخی نیز انتقاد کردند، افزود: شفافیت تنها راه ارتقا سیستم است و آنچه مردم بدانند اصلاح خواهد شد و آنچه را ندانند به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

وی بابیان اینکه برخی از افراد ما را مورد عتاب و خطاب قرار دادند که شما کارکنان شهرداری را در نظر مردم خراب کردید و زیرسوال بردید، تأکید کرد: برخی گفتند هدف شما زیر سوال بردن شورای چهارم است و برای شورای پنجم حاشیه درست کردید و این اقدامات به سبب عملکرد ضعیف شورای پنجم است.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: عملکرد مالی خود متن است و چه‌کاری مهم‌تر از این موضوع در شهرداری وجود دارد؛ پول مردم به امانت در دست ما است و ما باید امانت‌دار آن باشیم.

وی با جمله‌ای از مقام معظم رهبری به منتقدین شفاف‌سازی پاسخ داد و گفت: مقام معظم رهبری در یازدهم آبان ۹۷ گفته‌اند که «مسئولان در جمهوری اسلامی عملکرد خود را شفاف در اختیار مردم قرار دهند» و از این‌رو ما با حرکت در جهت شفافیت می‌توانیم شعار ولایت مداری بدهیم و با رأی نه به شفافیت نمی‌توان شعار ولایتمداری داد.

عامری در پایان ضمن تشکر از مردم شهر یزد و سایر نقاط کشور در واکنش به اتفاقات جلسه شورای شهر یزد در روز ۱۱ تیرماه گفت: فارغ از جناح بندی‌های سیاسی افراد زیادی با من تماس گرفتند و از اخلاق سخن گفتند که نشان دهنده زنده‌بودن اخلاق در جامعه است و به‌درستی یزد دارالعباده شناخته شده است.

کد خبر 432014

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر يزد اسناد مالی شهرداری شفافیت تخلفات مالی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر یزد شهرداری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال نیازمند انسجام دستگاه‌های مربوطه تولید است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ضمن ارائه عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته و در راستای سند سه ساله توسعه استان درصد عملکرد قابل قبولی ارائه شد.

استاندار همدان در این جلسه ضمن تبریک اعیاد گذشته و پیروزی غرور آفرین گفت:  این پیروزی نشان از ظرفیت بالای جمهوری اسلامی است.

قاسمی فرزاد در تبیین شعار سال افزود:به ظاهر رویکرد اصلی شعار سال اقتصادی است، اما باید مسائل فرهنگی و اجتماعی هم مورد تاکید قرار گیرد و انسجام بین دستگاه‌ها می‌تواند روندکار را بهتر کند تا به تحقق شعار سال نزدیک شویم.

او بر جذب اعتبارات تخصیص یافته در سفر ریاست جمهوری به استان تاکید کرد و افزود: جذب اعتبارات تخصیص یافته در سفر باید از طریق دستگاه‌های مربوطه پیگیری و در ماه‌های آغازین سال کارساز شود و به ماه‌های پایانی موکول نشود.


استاندار  گفت: در موضوع آبرسانی بیش از ۱۷۰ کیلومتر اتصالات انجام شد که هر یک از اقدامات انجام شده از انتقال آب و تامین مالی هر کدام یک ابر پروژه است
قاسمی فرزاد گفت:  منطقه ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی و صنفی به سرعت باید عملیات اجرایی آعاز شود 

او به مسئله جدی مسکن اشاره کرد و افزود:یکی از مشکلات در همدان قیمت بالای زمین و مسکن است که به دلیل عدم عرضه این مشکل بوجود آمده است و اگر عرضه افزایش یابد قیمت زمین هم کاهش می‌یابد

در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان امروز ضمن ارائه عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته و در راستای سند سه ساله توسعه استان درصد عملکرد قابل قبولی ارائه شد.


در ادامه جلسه نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک اعیاد گذشته و پیروزی ایران در عملیات وعده صادق گفت‌: راهکار‌هایی برای تحقق شعار سال باید ارائه شود و همدان به معنای واقعی شاهد جهش تولید در سالجاری باشد چرا که اگر جهش تولید تحقق یابد همه مشکلات حل خواهد شد.

حمیدرضا حاجی بابایی از اعتبار ۱۹ هزار میلیارد دلار از فروش نفت در صندوق توسعه خبر داد و افزود:مدیران با پیگیری میتوانتد با جذب سرمایه گذار و جذب اعتبار از محل صندوق توسعه برای توسعه استان تلاش و از این اعتبار استفاده کنند.


او گفت: افزایش بودجه در شرکت‌های دولتی ۶۶۲ هزار میلیارد تومان و در بخش فرهنگی کشور ۳۶ هزار میلیارد تومان و ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه‌ی محرومیت زدایی اعتبارات قابل توجهی ست که در سالجاری میتوان لز لین فرصت بهره برد.


حاجی بابایی مسئله اصلی استان را مسکن و تامین مسکن عنوان کرد و افزود:باید ۳ هزار هکتار زمین برای تامین مسکن استان در نطر گرفته شود که امسال به طور جدی این موضوع پیگیری خواهد شد که نیاز استان۶۰ هزار قطعه زمین است.

او افزود باید در جامعه امید آفرینی ایجاد شود و این نیاز به همکاری مسئولان و اصحاب رسانه و بخصوص صداو سیما را می‌طلبد که اقدامات مثبت دولت و پیشرفت‌های استان انعکاس شود.

نماینده مردم همدان در بحث آبرسانی از جذب بودجه ۳۰۰ میلیاردی استان به سفر اخیر وزیر نیرو اشاره کرد و گفت این اعتبار برای تهیه دستگاه ازن زنی در تصفیهخانه شیخی جان در نطرگرفته شده است تا آب مطلوبتری به دست مردم برسد.


او همچنین به طرح بیمارستان هزار تختخواب اشاره کرد که پس از گذشت ۳ سال هنوز جانمایی مناسب صورت نگرفته که هر جه سریعتر باید جانمایی و اجرا شود
حاجی بابایی در پایان پیشنهاد کرد که جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان به صورت زنده و مستقیم از صداوسیما پخش شود تا مردم در جریان ریز اقدامات و پیشرفت و توسعه استان قرار گیرند

دیگر خبرها

  • باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • شعار سال باید در ابعاد مختلف تحقق یابد
  • تحقق شعار سال نیازمند انسجام دستگاه‌های مربوطه تولید است
  • لزوم ارایه برنامه جامع در حوزه فرهنگ و اقتصاد برای تحقق شعار سال
  • عملیات عمرانی با «مَنقاش» در اصفهان
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • تأمین مالی جمعی ابزاری مؤثر جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۳