Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، گفت: احتمالا نتایج اولیه آزمایش های بالینی دارو‌ی کرونا، طی دو هفته آینده بدست می‌آید.

او افزود: ۵۵۰۰ نفر در ۳۹ کشور در کمپین همبستگی آزمایش‌های دارویی کرونا زیر نظر هستند. این آزمایش تحت نظر ما و سازمان ملل انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس امیدواریم تا دو هفته آینده نتیجه خوبی بدست آوریم.

در این آزمایش، کارآیی داروهای موثر در مقابله با بیماری کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرد. این داروها شامل رمدسیویر، داروی ضدمالاریا (هیدروکسی کلروکین) و دارو‌های اچ آی وی به همراه اینترفرون است.

داروی هیدروکسی کلروکین که استفاده از آن برای بیماران کرونایی متوقف شده بود، در این آزمایش برای بررسی تاثیر آن در پیشگیری از بیماری کرونا استفاده می‌شود.

مایک رایان، مدیر امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت، گفت: بیماری تنفسی ناشی از ویروس کرونا باعث کشته شدن بیش از نیم میلیون نفر شده است.

او افزود: تاکنون واکسنی به طور قطع برای کرونا یافت نشده است، اما ۱۸ واکسن مورد تایید ما هستند که در مراحل اولیه آزمایش انسانی قرار دارند. در پایان سال به احتمال زیاد به واکسن کرونا دست پیدا می‌کنیم.

بیشتربخوانید

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره فرا رسیدن موج دوم شیوع ویروس کرونا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا داروی کرونا سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام اقدام عملی سازمان جهانی بهداشت برای غزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: دکتر بهرام عین اللهی تصریح کرد: بسیاری از نیرو‌های سلامت، پزشکان و پرستاران ما به‌صورت روزانه به ما مراجعه می‌کنند و از صحنه‌هایی که مشاهده می‌کنند، بسیار متاثر هستند و آماده اعزام و ارائه کمک‌های انسانی، دارویی و درمانی هستند.
وی افزود: متاسفانه اقدام عملیاتی خوبی انجام نگرفته و این ناتوانی سازمان‌های جهانی در استکبار جهانی و امپریالیسم آمریکا و کشور‌هایی همچون فرانسه و انگلیس و آلمان نشان‌دهنده این است که به گفته‌های خود هیچ اعتقادی ندارند.
وزیر بهداشت گفت: در حوزه سلامت ما تحقیقات سازمان بهداشت جهانی را داریم. این سازمان تقسیم‌بندی‌های مختلفی دارد که یکی از این تقسیم‌بندی‌ها، منطقه مدیترانه شرقی است که در این منطقه اخیرا انتخاباتی انجام شد و حنان حسن بلخی به عنوان رئیس منطقه شرق مدیترانه انتخاب شدند و به ایران سفر کردند که امروز سومین روز سفر ایشان است و ابتدا به اصفهان رفتند.

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • (عکس) حجاب مدیرکل منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در دیدار امیرعبداللهیان
  • تلاش سازمان جهانی بهداشت برای انتقال مجروحان غزه به سایر کشورها
  • الزام اقدام عملی سازمان جهانی بهداشت برای غزه