Web Analytics Made Easy - Statcounter

یازدهمین جلسه دادگاه متهمان ارزى هفت تپه امروز، ۱۴ تیرماه برگزار شد و در این جلسه، اسدبیگى گفت: بخشی از حقوق کارگران پرداخت شد و مابقی نیز به زودی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزارى دانشجو، يازدهمين جلسه دادگاه رسيدگى به اتهامات متخلفان ارزى هفت تپه امروز، ۱۴تيرماه در شعبه سوم دادگاه ويژه رسيدگى به جرايم اخلالگران و مفسدان اقتصادى به رياست قاضى مسعودى مقام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اميد اسدبیگی، مديرعامل شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه و يكى از متهمان ارزى اين پرونده، در ابتداى اين جلسه دادگاه، مىگويد: بخشی از حقوق کارگران پرداخت شد و مابقی نیز به زودی پرداخت می ‌شود.

 

در ادامه اين جلسه، وکیل متهم بصیرانی در دفاع از موکل خود اظهار مى كند: برخی از اتهامات مانند جعل و استفاده از سند مجعول در صلاحیت دادگاه کیفری ۲ است، زیرا این موارد مقدمه بزه اخلال را تشکیل می ‌دهد و رسیدگی به اتهام موکل در این زمینه میسر نيست. نماینده دادستان تصاویری را نشان داد که مهر اصالت ندارد و موکلم با سوءنیت ارز‌های دولتی را تصاحب كرده؛ اما شبهاتی وجود دارد. آیا شرکت دلتا از موکلم شکایت کرده است؟ لازم است اتهامات جعل رسیدگی شود، رای قطعی صادر شود و پس از آن موکل از بابت جرم اخلال مورد محاکمه قرار گیرد.

 

مسئول بازرگانی شرکت معتمد پارسه می‌گوید بصیرانی کارگزار صرافی میرزایی بوده و پیگیری حواله‌ها را انجام می‌داده است. باتوجه به این اظهارات موکل در کدام مورد جعل انجام داده است، شغل موکلم کارگزاری است واقداماتش منطبق بر ضوابط بانکی بوده و هیچ بانکی شکایت نکرده است. انجام عملیات ارزی طبق قوانین بانک مرکزی صورت گرفته است. موکلم از کارگزاران صرافی میرزایی بوده و اقداماتش مشمول قاچاق ارز نیست.

 

وکیل متهم بصیرانی ادامه مى دهد: موکلم کارگزار بانک مرکزی بوده و عنوان مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی فاقد وجاهت قانونیاست، چرا که موکل نقشی در امور ندارد و به جز کحال‌زاده شخصی را نمی‌شناسد. موکل صرفاً عملیات کارگزاری انجام داده و رستمیمی‌گوید موکل را برای اولین بار در زندان دیده است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متخلفان ارزی هفت تپه / باز هم استاندار خوزستان! کسی فریاد کارگران هفت تپه را نشنید / باز هم معرفت دانشجویان؛ مسئولان استان در خواب

 

نماینده دادستان در پاسخ به اظهارات وکیل متهم بصیرانی مى گويد: در جلسه قبل متهم بصیرانی حرف‌هایی زد که سراسر کذب است و اسناد آن وجود دارد. یکی از شرکت‌هایی که کارش تصفیه آب بوده و هیچ اقدامی در زمینه صادرات انجام نداده به کار خرید و فروش ارز پرداخته و از حسابش هزاران میلیارد واریز و برداشت شده است. سوال اصلی اینجاست چرا در سال ۹۴ به حساب متهم بصیرانی ارز واریز شده است؟ متهم بصیرانی عملیات مجرمانه را مدیریت می‌کرده است.

 

در ادامه، نماینده دادستان ضمن ارائه سندی، ابراز مى كند: این یک فقره حواله درباره شرکت دریای زئوس به رامک خودرو به مبلغ ۳۱میلیارد ریال است. تاریخ چک دوم مربوط به سال ۹۴ و چک به اسم متهم بصیرانی است. مبلغ آن نیز ۳۱ میلیارد ریال درج شده است. او می‌گوید من از اقدامات در بانک کشاورزی بی اطلاع بودم، اما ۶۰ پوشه مربوط به متهم بصیرانی در بانک کشاورزی وجود دارد. متهم میرزایی به جد درست گفته من را گول زده‌اند، امضای متهم میرزایی توسط بصیرانی مورد سوءاستفاده قرار می‌گرفته است. آقاى بصیرانی شما از مهر صرافی پالاب کیش سوء استفاده کرده‌اید.

 

شما چندین ملک از جمله ملک در زعفرانیه را به عنوان ضمانت قرار داده‌اید، چرا ملک‌های خود را برای ضمانت اسدبیگی گذاشتید؟ سوال این است شما چه نفعی از این موارد می‌بردید؟ شما یا سفیه هستید یا مجرم، قطعا مجرم هستید. شما چطور املاک خود را به عنوان ضامن کسی که بدحسابی‌اش برای بانک‌ها محرز شده بود به عنوان ضامن قرار می‌دادید؟ در جلسه پیش خودتان گفتید به اسدبیگی قرض داده‌ام. شما چرا رفتید ضامن ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومانی اسدبیگی شدید؟ وقتی که به او قرض هم می‌دادید، شما تحریم‌ها را دور می‌زنید یا ملت را؟ فساد شما خیلی بزرگتر از این موارد است.

 

نماينده دادستان ادامه مى دهد: اسناد و مدارک نشان می‌دهد که شما کار ارزی انجام می‌داده‌اید. شما داشتید تحریم‌ها را دور می‌زدید یا پولشویی می‌کردید؟ شما حساب‌های متعددی افتتاح کردید و در چت هایتان مشخصا می‌گفتید که از حساب‌های تضامنی نباشد. شما در حال دور زدن تحریم‌ها بودید یا پولشویی می‌کردید؟ بر اساس اقرار کحال زاده، شرکت‌هایکارگزار در قرارداد نیشکر، «دلتا» متعلق به میرزایی و شرکا و بصیرانی و «زوکان» متعلق به بصیرانی بوده است. در خصوص دلتا کاملا متعلق به بصیرانی است. این مغالطه شما است که همیشه داد می‌زنید که با این شرکت‌ها هیچ ارتباطی ندارم. اما اسناد و مدارکنشان می‌دهد که شما ارتباط داشتید. آقاى بصيرانى، شما گفتید پروفرم‌ها را صادر نکرده‌ام و به هیچ شرکتی نداده‌ام و هیچ ثبتسفارشی انجام نداده‌ام در حالی که شما ریال را تامین کردید . اسناد و مدارک خلاف گفته‌های شما را نشان می‌دهد. از کحال زاده پرسیده شد سود بصیرانی چقدر بوده است؟ ایشان گفته است سود بصیرانی در سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان بوده است. اسناد و مدارک نشان می‌دهد که شما همه کاره بوده‌اید و خرید و فروش ارز در اقرار شما وجود دارد بر اساس اقرار خودتان گفته اید در هر  صورت ریال را ما تامین می‌کردیم.

 

قاضی مسعودی مقام نيز در اين جلسه دادگاه مى گويد: آقاى بصیرانی، مجوز کارگزاری را ارائه دهید و متهم مدارک و مستندات را به رییس دادگاه تحویل داد. از بانک مرکزی مجوز ندارید؛ اما با بانک‌ها قرارداد دارید و اقدامات کارگزاری شما در قالب قرارداد است. متهم بصيرانى در پاسخ اظهار مى كند: کارگزاری یک سندیکا ندارد تا مجوزی اخذ شود. من از سال ۸۳ در حوزه سکو‌های نفتی درعسلویه کار کرده‌ام و از ۸۳ تا ۹۰، حدود ۹۵ درصد تجهیزات وارداتی بود. شرکت نیام، کالای ژنتیک کود آ‌ورده که مبلغش ۱۱۳ هزار یورو بوده و۴ کانتینر بعد از ثبت سفارش وارد کشور شده و سه هزار و ۶۱ یورو کارمزد تبدیل ارز بوده است. ریال ارز دولتی را تامین کردم این مورد چه اشکالی دارد؟

 

اين در حالى است كه متهم میرزایی در اين جلسه دادگاه مى گويد: بصیرانی به همراه منزوی در همه مسائل ارزی و ریالی دخالت داشتند. من درباره موضوعات خرید و فروش ارز هیچ دخالتی نداشتم.

 

در ادامه، نماینده دادستان خطاب به ميرزايى اظهار مى كند: در موضوع تبریز گفته‌اید که ۹۰ درصد سود برای بصیرانی و منزوی است. این سود‌ها مربوط به چه چیزی بوده است؟ میرزایی در پاسخ مى گويد: این سود‌ها مربوط به فعالیت‌های ارزی بوده است. تمام فعالیت‌هایارزی را بصيرانى انجام می‌داد.

 

منتظری، متهم ديگر اين پرونده در اين جلسه دادگاه مى گويد: شغل اینجانب آزاد است و درباره خرید و فروش شکر یک قرارداد شفاهیبا اسدبیگی داشتم که این همکاری هیچوقت انجام نشد. درباره بانک کشاورزی به من اتهامی زده شده است که آن را نیز قبول ندارم.

 

نماینده دادستان در ادامه ابراز مى كند: فردی به نام مبارکی که بازنشست بوده است به واسطه نفوذ اسدبیگی و صحبت‌های منتظری بهکار برمی‌گردد، نکته حائز اهمیت این است که هیئت تخلفات اداری بانک رفاه به خاطر تخلفی به این گستردگی یعنی پرداخت ۲۴ میلیونیورو بدون مصوبه، تنها متخلفان این بانک را به عدم دریافت تسهیلات و امتیازات دیگر محکوم کردند و این موضوع به واسطه نفوذمنتظری و مبارکی بوده است. آقاى منتظری، اگر شما سمتی نداشتید چطور نزد خدارحمی و شهیدی می‌رفتید. بر اساس اقاریرتان برایبازگشت کار مبارکی مساعدت شده است، چرا به شما مراجعه کرده‌اند؟ چون شما به اسد بیگی گفتید فردی که می‌خواسته است تخصیص ارز بدهد بازنشسته شده است.

 

شما به اسدبیگی گفتید اگر ارز می‌خواهید من این کار را در بانک رفاه برای شما انجام می‌دهم و به واسطه نفوذ ۲۶ میلیون یورو بدون مصوبه پرداخت شده است. شما دنیای معتمد پارسه را به بانک رفاه معرفی کردید و آن‌ها بدون مصوبه ارز گرفتند و شما از این افراد پول دریافت کردید.

 

وکیل متهم منتظری نيز در اين جلسه دادگاه مى گويد: موکل نقش کارگزاری میان بانک کشاورزی و هفت تپه داشته و اقدام غیر قانونی انجام نداده است و ارتباط موکل ربطی به ارز ندارد. اسدبیگی معرفی و جلساتی برگزار شده است و با توجه به ارتباطات بین بانک و شرکت نیاز به اعمال نفوذ منتظری نبوده است. رفتار موکل با هیچ یک از عناصر جرم اعمال نفوذ تطبیق ندارد و موکل از بابت آن دو فقره چک مالی تحصیل نکرده است. موکلم چه نقشی داشته که وصف معاونت برایش قید شده است. در حالی که عناصر جرم معاونت وجود ندارد. همچنین مبارکی گفته که منتظری به اسد بیگی اطلاع داده که می‌خواهد بازنشسته شود و اگر اقدامی صورت گرفته توسط اسدبیگی بوده است. در پایان با عنایت به محتویات پرونده عناصر اتهام اعمال نفوذ وجود ندارد و از دادگاه تقاضای صدور حکم برائت موکل را خواستارم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرونده هفت تپه هفت تپه قوه قضائیه فساد مفسدان اقتصادی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه نماینده دادستان اسناد و مدارک بانک کشاورزی متهم بصیرانی خرید و فروش نشان می دهد پرداخت شد وکیل متهم هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا نیروهایش را اخراج می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس نیوز، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا از اخراج بیش از ۱۰ درصد نیروی کار این شرکت خبر داد.

تسلا حدود ۱۲۷ هزار نیروی کار دارد و تصمیم جدید حدود ۱۴ هزار نفر را شامل می شود.

دو هفته پیش این شرکت تولید کننده خودروهای برقی از کاهش فروش خود در سه سال گذشته خبر داد.

این شرکت چندملیتی هشدار داده در سال جدید میلادی هم رشد فروش به طور قابل توجهی ضعیف تر از هدف اعلام شده خواهد بود.

اخیراً یک پرونده جدید هم علیه این شرکت خودروساز به اتهام نقض قانون پرداخت دستمزد کارگران در دادگاه کالیفرنیا باز شده است.

این پرونده از سوی دو نفر از کارگران سابق تسلا در دادگاه منطقه‌ای ساکرامنتو مطرح شده و آنها از جانب هزاران نفر از کارگران تسلا خواستار دریافت ۵ میلیون دلار خسارت از این شرکت شده اند.

کد خبر 6080169

دیگر خبرها

  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟
  • تسلا کارگرانش را اخراج می کند
  • تسلا نیروهایش را اخراج می کند
  • آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم
  • حقوق ۱۴۰۳ بدون تغییر / حق مسکن کارگران افزایش نیافت