Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:29:59 GMT

وزش باد شدید کردستان را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۹۲۹۳

وزش باد شدید کردستان را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی هواشناسی از امروز تا دوشنبه با توجه به افزایش ناپایداری‌های جوی در شمال‌غرب کشور و انتقال رطوبت، شاهد افزایش پوشش ابر و وزش باد (فردا و پس فردا گاهی شدید) در سطح منطقه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی پناهی گفت: در این مدت امکان رگبارهای پراکنده و نقطه‌ای همراه با رعد و برق در بعد از ظهرها تا اواخر شب در سطح استان به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی همچون شهرستان‌های سقز، بیجار، دیواندره و شرق مریوان به خصوص برای فردا یکشنبه و پس فردا دوشنبه وجود دارد.

وی افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جو استان نسبتا پایدار بوده و به جز رشد موضعی ابر و گاهی وزش باد پدیده قابل توجه دیگری نخواهیم داشت.

پناهی یادآور شد: با توجه به شکل گیری گرد و خاک بر روی منطقه از امروز تا روز دوشنبه کیفیت هوا و دید افقی در سطح استان تا حدوودی کاهش خواهد یافت و از لحاظ دمایی نیز امروز یک تا ۲ درجه دیگر دما روند فزایشی خواهد داشت اما مجددا از روز یکشنبه تا روز سه شنبه دما ۲ تا سه درجه کاهش پیدا کرده و اندکی از گرمای سطح استان کاسته می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اثر وزش باد امکان بروز خسارات احتمالی به سازه‌های کم استحکام در صورت رخداد آتش سوزی‌های احتمالی، امکان گسترش و شدت گرفتن آتش در مراتع و دشت‌های استان بواسطه وزش باد در روزهای یکشنبه و دوشنبه وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان با بیان اینکه میزان بارش‌ها در نیمه جنوبی استان قابل توجه نیست و هشدار زرد مربوط به بارش‌های رگباری صرفا جهت اطلاع رسانی است، گفت: اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز هر نوع آتش سوزی در مراتع استان و اطمینان از استحکام سازه‌های ساختمانی، پوشش پلاستیکی و درب و پنجره گلخانه‌ها از توصیه های هواشناسی در این مدت است.

برچسب‌ها وضعيت هوا کردستان بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا کردستان بارش باران سازمان هواشناسی وضعيت هوا کردستان بارش باران سازمان هواشناسی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۹۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد

مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی فارس با هشدار سطح نارنجی، اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه، بارش‌های رگباری و بهاری در استان شدت می‌گیرد و موجب بارش رگباری باران، رعد و برق، گاهی وزش باد و در برخی مناطق تگرگ می‌شود.

او تاکید کرد: بارش رگباری در مدت زمان کم می‌تواند با مقدار زیاد باشد. 

مدیرکل هواشناسی فارس اضافه کرد: این سامانه در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه برای مناطقی از استان به ویژه نواحی شرقی و نیمه شمالی و در شهرستان‌های آباده، بیضا، اقلید، بوانات، خرم بید (صفاشهر)، سرچهان، بختگان، استهبان، نی ریز و داراب پیش بینی شده است.

او تصریح کرد: این سامانه در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه همه نقاط استان و شیراز را فرا می‌گیرد. 

حقیقت افزود: با توجه به اینکه اثر مخاطره این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و سیلاب، احتمال طغیان رودخانه ها، لغزندگی جاده ها، صاعقه و سقوط اشیاء بدون مهار از ارتفاعات است، توصیه می‌شود: در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سفر‌های برون شهری، جابجایی عشایر، فعالیت‌های کوهنوردی و کار در ارتفاع احتیاط شود.

او بیان کرد: همچنین از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب، کانال‌ها و آب رو‌ها لایروبی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد
  • آسمان قزوین فردا ابری است
  • وزش شدید باد استان زنجان را فرا می‌گیرد
  • تداوم بارش‌ها تا چهارشنبه در ارتفاعات استان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • ادامه بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در کردستان
  • اوقات شرعی دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ به افق یاسوج