Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار گرگان از تحقق 91.2 درصدی تعهدات اشتغال شهرستان خبر داد و گفت: تعهد اشتغال شهرستان گرگان در سال 1398 تعداد 5 هزار و 450 شغل بود که 91.2 درصد تحقق واقعی پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد حمیدی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهار کرد: تعهد اشتغال شهرستان گرگان در سال ۱۳۹۸ تعداد ۵ هزار و ۴۵۰ شغل بود که ۹۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد تحقق واقعی پیدا کرد و مابقی به دلیل کرونا در حال پیگیری است.

وی یکی دیگر از مشکلات موجود را ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد عنوان و تصریح کرد: به دلیل شیوع کرونا سامانه قطع شد و ۵۶.۵ درصد اشتغال ایجاد شده در سامانه ثبت شده است.

فرماندار گرگان جمعیت این شهرستان را ۴۸۰ هزار و ۵۴۱ نفر عنوان کرد و گفت: گرگان ۲۵.۷۱ درصد جمعیت استان گلستان را در خود جای داده است، ظرفیت‌های اقتصادی، زیربنایی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی در گرگان وجود دارد البته تنگناهای این بخش‌ها احصاء شدند.

حمیدی از پیش‌بینی ۸۱ طرح برای اخذ تسهیلات اشتغال فراگیر خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۲ طرح مصوب شد و برای ۴۲ طرح اعتباری بالغ بر ۳۵۹ میلیارد ریال در قالب تسهیلات برای اشتغال ۲۸۲ نفر پرداخت شد.

وی در خصوص برخی طرح‌های جهاد کشاورزی در گرگان بیان کرد: واحدهای صنایع تولیدی فعال جهاد کشاورزی ۵۰ طرح است واحدهای تولیدی گیاهی ۷۵ طرح و واحد دامی فعال جهاد کشاورزی ۲ هزار و ۷۹۷ طرح درنظر گرفته شده است، ۶ طرح نیز جزو طرح‌های راکد هستند.

فرماندار گرگان از افزایش واحدهای تولیدی فعال به ۱۱۱ طرح خبر داد و بیان کرد: واحدهای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد ۲۵ طرح است.

حمیدی در خصوص برنامه‌ها و طرح‌های سازمان صمت در سال جهش تولید گفت: طرح‌های ۳۰-۰ درصد شامل ۱۶۲ طرح است و تعداد طرح‌های ۵۰-۳۰ درصد شامل هشت طرح و تعداد واحدهای فعال با تولید کمتر از ظرفیت اسمی ۶ واحد است.

وی تعداد دامداری غیرفعال در شهرستان گرگان را ۶۹ واحد عنوان کرد و افزود: تعداد ۲ هزار و ۷۹۶ دامداری فعال در گرگان وجود دارد.

فرماندار گرگان در خصوص اعتبارات اشتغال روستایی گفت: تعداد پرونده‌های ارسال شده ۸۴۷ مورد بود که تعهد یک هزار و ۸۸۹ شغل را داشت که از این تعداد ۴۵۱ طرح با اعتبار ۷۶۳ میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و ۶ نفر عقد قرارداد شد.

حمیدی از دیگر پرونده‌های شاخص در گرگان را تکمیل فاز یک و دو هتل پنج ستاره «پارتیان» و تکمیل هتل «دلتا» عنوان کرد و ادامه داد: توسعه هتل «شانلی»، مرمت و تکمیل واحد «رضاقلی نژاد»، کاووش باستانی تپه تاریخی «قلعه‌خندان» و «تورنگ‌تپه» که در حال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

وی میزان اعتبارات در سال ۱۳۹۸ را ۹۱ میلیارد تومان و میزان اعتبارات شهرستان گرگان در سال جاری را ۷۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۱۹ درصد کاهش اعتبارات را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم این اتفاق مشکلاتی به وجود می‌آورد و بسیاری از پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند نمی‌توانیم به بهره‌برداری برسانیم.

فرماندار گرگان همچنین فقدان ادارات شهرستانی را از دیگر مشکلات مرکز استان گلستان برشمرد و گفت: این رویه باعث شده تا خدمت‌رسانی با مشکل مواجه شود در سطح استان ۶۲ هزار واحد صنفی داریم که بیشتر آنها در گرگان استقرار دارند اما در مرکز استان اداره صمت مستقل وجود ندارد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان که اکثر رسانه‌ها و کانون‌های هنری در مرکز استان است اما اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقل ندارد.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: 91 درصد تعهد اشتغال محمد حمیدی فرماندار گرگان فرماندار گرگان شهرستان گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: بر خلاف آنچه از سوی مدیرکل محیط زیست کردستان اعلام شده، شهرداری سنندج پیرو مکاتبه این دستگاه مبنی بر معرفی متقاضیان برای دریافت تسهیلات خودروهای فرسوده، ۲۳۴۳ نفر را به این دستگاه معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، حمید خضری با اشاره به مباحثی که روز گذشته مدیرکل محیط زیست کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه مبنی بر اینکه «در نامه‌ای به دفتر شهری و شهرداری‌های استان، خواستار معرفی متقاضیان دریافت تسهیلات تعویض خودرو فرسوده شده‌ایم و حال که حدود سه ماه از آن نامه‌نگاری می‌گذرد هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم» اظهار کرد: استفاده از چنین ظرفیتی که می‌توان شهر سنندج را از وجود خودروهای فرسوده نجات دهد برای شهرداری سنندج از اهمیتی زیادی برخوردار بوده و به عنوان خدمت‌گذار مردم هرگز کوتاهی صورت نگرفته است.

وی افزود: شهرداری سنندج در زمینه معرفی خودروهای فرسوده متقاضی دریافت تسهیلات بلافاصله بعد از مکاتبه اداره کل محیط زیست، در تاریخ بیست‌وهفتم دی سال گذشته لیست دو هزار و ۳۴۳ نفری متقاضیان تسهیلات تعویض خودروهای فرسوده را با امضای شهردار سنندج ارسال کرده است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: ضمن انجام مکاتبه و ارسال لیست متقاضیان در پیگیری‌هایی که از اداره کل محیط زیست انجام گرفت اعلام کردند فعلاً اعتباری تخصیص پیدا نکرده است و به محض تخصیص اطلاع خواهیم داد که تا این لحظه هیچ خبری از سوی آن دستگاه داده نشده است.

کد خبر 747431

دیگر خبرها

  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • تعهد ۱۵۹۹ نفری اشتغال در کبودراهنگ
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • ثبت ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال شهرستان اردستان
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی