Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سمنان از مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان خواست تا در صدور مجوز فعالیت‌های صنعتی، همچون گذشته نسبت به حفظ و حفاظت از منابع زیست‌محیطی استان اهتمام ورزد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر عصر امروز در مراسم بزرگداشت میلاد باسعادت ضامن آهو، حضرت امام رضا(ع) و روز محیط‌بان در سرمحیط‌بانی سرتنگه در منطقه پرور از توابع شهرستان مهدی‌شهر اظهار کرد: استان سمنان به‌واسطه موقعیت جغرافیایی و اجتماعی، رشد شتابان صنعتی خود را آغاز کرده است و این روال استمرار خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: به‌موازات این رشد صنعتی، خطر و نگرانی محیط‌زیستی نیز افزایش می‌یابد که لازم است تا ضمن توجه به رشد صنعتی استان، نسبت به رفع دغدغه‌های زیست‌محیطی نیز بی‌تفاوت نباشیم.‌

استاندار سمنان از مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان خواست تا در صدور مجوز فعالیت‌های صنعتی همچون گذشته، نسبت به حفظ و حفاظت از منابع زیست‌محیطی استان نیز اهتمام ورزیده و این میراث ارزشمند را برای آیندگان حفظ کند.‌

آشناگر با اشاره به ظرفیت‌های غنی معدنی استان سمنان گفت: فعالیت معادن به‌نوعی تعرض به محیط‌زیست تلقی می‌شود که در این راستا باید دقت کنیم تا برای استخراج معادن و ثروت‌آفرینی با گشاده‌دستی اقدام نشود.

وی تصریح کرد: باید تلاش شود تا با استفاده از تجهیزات و فناوری‌های نو و جلوگیری از خام‌فروشی، نسبت به حفظ این میراث گران‌بها همراه با کمترین خسارت به منابع طبیعی و زیست‌محیطی اقدام شود.

انتهای پیام/74005/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار سمنان مدیرکل محیط زیست استان سمنان محیط زیست استخراج معادن معادن فعالیت های صنعتی استان سمنان زیست محیطی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، رحمن دشتی صبح سه‌شنبه در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری محیط زیست و پارک علم و فناوری اظهار کرد: پارک علم و فناوری خلیج فارس آمادگی دارد تا با تمام توان خود در زمینه‌های مختلف زیست‌محیطی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همکاری کند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر اضافه کرد: ما معتقدیم که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک، می‌توانیم راهکارهای نوین و مؤثری برای حل مسائل زیست‌محیطی استان ارائه دهیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و لزوم استفاده از دانش و فناوری در این زمینه، اظهار داشت: امروزه با توجه به چالش‌های متعددی که محیط زیست با آن روبرو است، استفاده از دانش و فناوری نوین در حل این مشکلات ضروری است.

عبدالرحمان مرادزاده اضافه کرد: در این راستا، انعقاد این تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری خلیج فارس می‌تواند گامی مؤثر در جهت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حل مسائل زیست‌محیطی استان باشد.

در راستای توسعه همکاری‌های مشترک و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حل مسائل زیست‌محیطی، تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و پارک علم و فناوری خلیج فارس منعقد شد.

ایجاد بستر مناسب و به‌کارگیری توانمندی‌ها و ظرفیت‌های طرفین به منظور فراهم کردن زیرساخت‌ها و تمهیدات لازم برای توسعه همکاری‌های مشترک، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حل مسئله محیط زیستی و راه اندازی خانه فناور محیط زیست از جمله اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

کد خبر 6086148

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی