Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@21:37:39 GMT

استراتژی جدید ارتش انگلیس در برابر چین

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۹۷۶۲

استراتژی جدید ارتش انگلیس در برابر چین

فرماندهی ارتش انگلیس استراتژی جدیدی را به زعم خود برای "مهار تهدید" از طرف چین مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از روزنامه فایننشال‌تایمز، فرماندهی ارتش انگلیس استراتژی جدید برای مهار تهدید از سوی چین که در جریان پاندمی افزایش یافته است را مورد بحث قرار می‌دهد.

طبق گزارش این روزنامه، اخیرا فرماندهان نیروی هوایی، دریایی و زمینی انگلیس با شماری از وزرای کشور راهبردهای برای مهار تهدید چین گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است در پاییز وزارت دفاع انگلیس یک استراتژی دفاعی جدید تهیه کند که تمرکز خود را روی تهدید چین اختصاص خواهد داد.

این روزنامه به نقل از زبان توبیاس الوود، رئیس کمیته دفاعی پارلمان انگلیس نوشت: ما باید درک کنیم که چگونه با چین که در طول عمر ما در حوزه‌های اقتصادی، فناوری و نظامی از ایالات متحده پیشی خواهد گرفت، مقابله خواهیم کرد.

در میان استراتژی‌های نظامی که توسط فایننشال تایمز مورد بحث قرار گرفته است، ایجاد روابط با کره جنوبی و ژاپن و همچنان استفاده گسترده از فناوری‌های هوش مصنوعی و افزایش حضور نظامی در آسیا به چشم می‌خورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتش انگلیس چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۹۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ پس از آنکه آمریکا کمک مالی و نظامی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس نیز با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد. تازه‌ترین کمک‌های دولت انگلیس به اوکراین شامل ۵۰۰ میلیون پوند برای امور نظامی، ۴۰۰ خودرو نظامی، ۱۶۰۰ قبضه سلاح و ۴ میلیون مهمات انواع ادوات جنگی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

۱ – ریشی سوناک – نخست وزیر انگلیس 
۲ – جورجی استگ – فعال مدنی در انگلیس
۳ – شهروند انگلیسی 

نخست وزیر انگلیس پس از اهدای این کمک‌ها با بیان اینکه برای دفاع از کشورمان، منافع و ارزش هایمان باید بیشتر تلاش کنیم گفت: من امروز بیشترین بودجه برای دفاع ملی خودمان را در یک نسل اهعلام می‌کنپم.
ریشی سوناک افزود: بودجه ارتش مان را تا سال ۲۰۳۰ به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور افزایش می‌دهیم. ما بودجه نظامی را در شش سال آینده هر سال افزایش خواهیم داد و ۷۵ میلیارد پوند دیگر به ارتش اختصاص خواهیم داد.
دولت انگلیس در حدود دو سال اخیر، بیش از ۱۲ میلیارد پوند به اوکراین کمک کرده که اغلب آن، نظامی بوده است. مردم انگلیس بار‌ها با برگزاری تظاهرات گسترده این کمک‌ها را موجب گسترش جنگ در اوکراین و نابودی پول مالیات مردم انگلیس دانستند و با آن به مخالفت برخاستند.
جورجی استگ یک فعال مدنی در انگلیس در این باره می‌گوید: آمریکا خواهان صلح در اوکراین نبوده است. بریتانیا هم خواهان صلح در اوکراین نیست. غرب از جنگ اوکراین برای پیشبرد اهدافش در جهان استفاده می‌کند بنابراین ادامه جنگ در اوکراین را ترغیب می‌کند.
یک شهروند انگلیسی هم در این باره می‌گوید: میزان پولی که برای جنگ اختصاص داده می‌شود طبعاْ از بودجه خدمات عمومی کاسته می‌شود. دولتی که مدعی است نمی‌تواند در بحران گرانی جاری، دستمزد کارگران، پزشکان و پرستاران را افزایش دهداما برخلاف خواست اکثریت مردم کلی پول صرف ماجراجویی‌های نظامی وجنگ افروزی می‌کند. 
دولت انگلیس در حالی طی سال مالی جاری، ۳ میلیارد پوند دیگر به اوکراین کمک نظامی می‌کند که بدهی‌های دولت انگلیس به بیش از ۲ تریلیارد و ۷۰۰ میلیارد پوند و بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسیده است.

 

دیگر خبرها

  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت
  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند
  • لاپید: نتانیاهو هم مثل رئیس اطلاعات نظامی استعفا کند
  • استعفای رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل به دلیل ۷ اکتبر
  • سپاه هر جا که انقلاب دچار تهدید باشد، پاسدار ایران است