Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:08:32 GMT

دهیاران استان بوشهر توانمندسازی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۹۹۲۴

دهیاران استان بوشهر توانمندسازی می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه دهقانی عصر شنبه در نشست مجازی دهیاران استان بوشهر به مناسبت ۱۴ تیرماه روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اظهار داشت: با تلاش شوراها و دهیاران طرح‌های بسیار خوبی در روستاهای استان اجرا شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر ادامه داد: بر اساس مصوبات کمیته آموزش و توانمند سازی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ۱۵ عنوان دوره آموزشی به صورت حضوری در استان بوشهر برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش ۲۳۰۰ نفر

وی افزود: در مجموع دو هزار و ۳۳۰ نفر از دهیاران، کارکنان دهیاری‌ها و اعضای شورای اسلامی روستاهای استان در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند و در سال جدید با توجه به شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد پنج عنوان دوره به صورت مجازی و بر بستر lms برگزار شده است.

وی گفت: هفتمین دوره آزمون و آموزش مکاتبه‌ای دهیاران استان در شش عنوان ابلاغ شده است که کتاب قوانین مقررات کاربردی شوراها و دهیاری‌ها به عنوان منبع آزمون معرفی شده و با توجه به شرایط کنونی جامعه هنوز تصمیم قطعی در خصوص زمان و نحوه برگزاری آزمون فوق صورت نگرفته است.

اجرای پروژه‌های عمرانی دهیاری‌ها

دهقانی در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی دهیاری‌ها نیز ابراز داشت: با توجه به تدوین سند عمرانی استان بوشهر دهیاری‌ها همگام با اهداف این سند و در راستای وظایف قانونی خود به توسعه زیرساخت‌های عمرانی پرداخته و دفتر امور روستایی و شوراها به صورت مستمر نسبت به بازدید و نظارت بر این پروژه‌ها اقدام کرده است.

مدیر کل دفتر روستایی استانداری بوشهر ضمن تشکر از مشارکت دهیاری‌های استان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: دهیاران استان با درک درست موقعیت با تمام توان و در راستای اهداف و مصوبات کمیته مبارزه با کرونا در استان، اقدامات بسیار ارزشمندی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا صورت داده‌اند.

جشنواره طرح‌های برگزیده دهیاران

تشریح جشنواره طرح‌های برگزیده دهیاران در سال جدید، تاکید بر استفاده از ظرفیت ساختمان‌های بلااستفاده دولتی در راستای تحقق اهداف آموزشی و اشتغال روستاها و لزوم نظارت بیش از پیش دهیاران بر روند ساخت و ساز روستایی از دیگر محورهای مورد اشاره در این جلسه بود.

در پایان نشست نیز به طرح پرسش از سوی تعدادی از دهیاران و ارائه پاسخ پرداخته شد.

کد خبر 4965875

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر استانداری بوشهر ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت شهرکرد بیرجند ایلام استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه مواد مخدر ستاد مقابله با کرونا دهیاران استان استان بوشهر دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، گفت: بر اساس پیگیری‌های مستمر صورت گرفته در وزارتخانه بهداشت رشته تحصیلی پرستاری به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد بوشهر بازگشت داده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعید رازقی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 17 هزار دانشجو در واحد‌ها و مراکز شهرستانی دانشگاه آزاد اسلامی استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در واحد بوشهر حدود 7 هزار دانشجو تحصیل می‌کنند، گفت: بر اساس افق مد نظر ما از مهرماه امسال هر واحد دانشگاهی در پذیرش دانشجو 20 درصد افزایش خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر افزود: نیروهای نخبه و کارآمد از گنجینه‌های این استان محسوب می شوند که باید متناسب با ظرفیت‌های موجود رشته‌های دانشگاهی ایجاد شوند.

وی از صدور مجوز فعالیت رشته پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر خبر داد و عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌های مستمر صورت گرفته در وزارتخانه بهداشت رشته تحصیلی پرستاری به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد بوشهر بازگشت داده شده است که در مرحله اول حدود 14 نفر دانشجو پذیرش خواهند شد.

رازقی با اشاره به اینکه به‌زودی تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با هلدینگ‌های نفت و گاز قرارگاه خاتم‌الانبیا منعقد خواهد شد خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه به‌منظور گسترش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه صورت می‌گیرد و از اتفاقات تاثیرگذار در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر خواهد بود.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور برای ورود به قراردادهای آموزشی و پژوهشی نفت و گاز در حوزه پروژه‌های قرارگاه باید با هماهنگی و نمایندگی دانشگاه آزاد بوشهر فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: این دانشگاه به تازگی در جشنواره مهدویت و امامت (مشاعره) در میان دانشگاه‌های ممتاز کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان در طرح راه‌های روستایی بوشهر
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند