Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های سومالی به نقل از وزیر خارجه این کشور نوشتند که امارات برای اشغال جزیره سقطری یمن به موگادیشو پیشنهاداتی ارائه کرده است.

به گزارش مشرق، احمد عَـَود، وزیر امور خارجه سومالی اخیراً طی اظهاراتی در محافل خصوصی پرده از تلاش امارات برای اشغال جزیره سُقُطری یمن، آن هم به واسطه سومالی خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میدل ایست مانیتور و رادیو مستقبل سومالی گزارش دادند که وزیر خارجه این کشور گفته، امارات به دولت سومالی «پیشنهاد سیاسی سخیفی» داده است؛ امارات از سومالی خواسته به جنگ علیه یمن ملحق شود و حاکمیت خود بر جزیره مذکور را اعلام کند.

بیشتر بخوانید:

نتایج رایزنی دولت مستعفی و مقامات سعودی در ریاض

بر اساس این گزارش، امارات نیز در مقابل ملحق شدن سومالی به ائتلاف سعودی و ادعا حاکمیت بر سقطری، بیمارستان شیخ زاید در موگادیشو را بازگشایی خواهد کرد.

این بیمارستان که خدمات پزشکی مجانی به شهروندان سومالی ارائه می‌کرد، سال ۲۰۱۸ به دنبال اختلافات دیپلماتیک بین ابوظبی و موگادیشو تعطیل شد.

وزیر خارجه سومالی در پاسخ به این پیشنهاد گفته است:‌ «سومالی‌ها ابزار بی‌ارزشی نیستند که برای اجرای خواسته‌های شما از آن‌ها استفاده شود. یمن همسایه و کشور برادر و دارای حاکمیت است. همه دنیا سقطری را به اسم خاک یمن می‌شناسند و از گذشته متعلق به یمن بوده است».

ادعای مخالفت سومالی با پیشنهاد امارات در رسانه‌های رسمی سومالی منتشر نشده است با این حال، امارات از سه سال پیش در تلاش برای تثبیت موضع خود در جزیره سقطری یمن است و در همین راستا، اقدام به ایجاد و حمایت موجودیت سیاسی و نظامی جدیدی در جنوبی یمن به نام شورای انتقالی جنوب یمن کرده است.

این شورای بعد از یک سال درگیری با دولت مستعفی یمن در جنوب و جزیره سقطری، دو هفته پیش نیروهای دولت مذکور را از جزیره کرده و آن را اشغال کرد.

امارات طی سال‌های اخیر تلاش کرده با تشکیل گروه‌های نظامی وفادار به خود در جنوب یمن، زمینه را برای اشغال جزیره سقطری را که از حیث موقعیت جغرافیایی و ژئوپولوتیک و منابع و جاذبه‌های طبیعی فراهم کند

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم تحولات منطقه یمن امارات دولت مستعفی یمن شورای انتقالی جنوب یمن ائتلاف سعودی موگادیشو سومالی برای اشغال جزیره جزیره سقطری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۹۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سيل دوبى ميزبانى آسيايى ايران را لغو كرد!

به گزارش "ورزش سه"، فدراسيون بدنسازى و پرورش اندام ايران كه قرار بود از ٣١ فروردين تا ٨ اردیبهشت ميزبان مسابقات مچ‌اندازى قهرمانى آسيا در جزيره كيش باشد، اعلام كرده به دلیل کنسل شدن پروازهای کشورهای مختلف‌ به دوبی‌ و در‌‌ پی سیل شدید و بی‌سابقه‌ در‌ امارات مسابقات که قرار بود در جزیره کیش برگزار شود، به تاریخ دیگری موکول شد. 

قرار بود ورزشكاران خارجى از كشورهاى مختلف خود را به دوبى رسانده و از آنجا با يک پرواز چارتر‌ مستقیما وارد جزیره کیش شوند، اما سیل اخیر دوبی فعلا مسابقات را به تعویق انداخته است.

باید دید وضعیت این میزبانی از سوی‌ کنفدراسیون آسیا چه زمانی مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وبا در سومالی از ابتدای ۲۰۲۴ تاکنون ۷۵ قربانی گرفته است
  • جدیدترین وضعیت دریاچه ارومیه + فیلم | جزیره‌های شمال‌غرب دریاچه غرق آب شدند
  • پرواز دو یا سه کوادکوپتر در اصفهان در حد اسباب‌بازی است/ حماس یک جریان ریشه‌دار مردمی و یک حرکت آزادی‌بخش در مقابل اشغال است
  • (تصاویر) دنیای زیر آب در جزیره کیش
  • تحقیر فرح توسط محمدرضا شاه در مقابل دوربین / روایت تلخ مقامات پهلوی از واگذاری بحرین / روش آموزشی بی‌نظیر امام موسی صدر / ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین
  • (ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۶ ریشتر جزیره شیکوکو ژاپن را لرزاند
  • سيل دوبى ميزبانى آسيايى ايران را لغو كرد!
  • مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا به تعویق افتاد
  • سخنرانی دردناک محمدرضا شاه درباره اشغال ایران
  • لغو مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا در کیش به دلیل سیل