Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید البرز حسینی در مورد بی توجهی برخی مالکان نسبت به ایمن‌سازی ساختمان‌های پرخطر و ناایمن، گفت:‌ در نخستین نشست کمیسیون عمران به موضوع ایمن‌سازی ساختمان‌های پرخطر ورود و پیگیری لازم را هم برای تعیین تکلیف لایحه قانون مدیریت یکپارچه ایمنی شهری و روستایی خواهیم داشت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به پلمب ساختمان‌های ناایمن، افزود: شرایط برخورد با ساختمان‌های ناایمن و پرخطر بسیار واضح و روشن است و قانون نحوه برخورد با مالکان متخلفی که نسبت به ایمن‌سازی ساختمان‌ها بی‌توجهی می‌کنند را مشخص کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اینکه نام ناایمن را از چه لحاظ روی یک ساختمان بگذاریم مترتب بر شرایط گوناگونی است در واقع ساختمان یا از حیث طراحی و سازه یا از نظر الحاقات مشکل دارد و هر کدام از این مباحث مفهوم مختص به خود را دارد همچنین قوانین در مورد اینکه تهیه نقشه ساختمان بر عهده چه کسی است، مالک چه وضعیتی دارد، مهندس ناظر آن چه کسی است و دستگاه‌های اجرایی باید به چه شکل عمل کنند کاملا روشن است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس یازدهم ادامه داد: اگر ساختمان‌های ناایمنی وجود دارد قوانینی هم بر آنها مترتب است اما اگر برخی از آنها از حیث ساختاری با آیین‌نامه‌ها همخوانی ندارند شهرداری و ساختار اجرایی کشور باید برای ایمن‌سازی آنها ورود و چاره‌اندیشی کنند.

حسینی با تاکید بر اینکه برای جایگزینی فعالیت کسبه ساختمان‌های فرسوده و ناایمن در محلی دیگر مشکل وجود دارد، تصریح کرد: اگر قرار است کسبه از ساختمان‌های ناایمن منتقل شوند باید برای تعیین ساختمان جایگزین چاره‌اندیشی شود تا معیشت آنها با مشکل مواجه نشود و این نیازمند هماهنگی بین بخشی است به طور قطع ساختمان‌های ناایمن به هیچ وجه قابل فعالیت نیستند و باید از فعالیت مشاغل و کسبه در آنها جلوگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه باید با مالکان ساختمان‌های ناایمن برخورد شود، گفت: باید بر روی موضوع ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن کار کارشناسی شود و برای ایمن‌سازی آنها به سرعت اقدام کرد زیرا جان و مال مردم در معرض خطر قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در واقع اگر ناایمن بودن ساختمانی تشخیص داده شد باید دستگاه قضا با افرادی که به هر نحوی در بی توجهی نسبت به ایمن سازی دخیل بودند برخورد قانونی لازم را داشته باشد البته اگر قرار است مجتمع تجاری ناایمنی تعطیل شود باید در وهله اول نسبت به تعیین ساختمان جایگزین چاره‌اندیشی ‌شود و به هیچ وجه درست نیست مجتمعی پلمب و تعطیل شود اما برای جایگزینی کسبه آنها فکر اساسی نشود در رابطه با ساختمان پلاسکو هم مشکل فضای جایگزین وجود داشت و باید ساختمان جایگزینی برای کسبه پیدا می‌شد./

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایمن سازی ساختمان ساختمان های ناایمن کمیسیون عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد +فیلم

کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، به بررسی آخرین وضعیت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز پرداخت.

کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، به بررسی آخرین وضعیت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز پرداخت.

وی افزود: کلیات این لایحه در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد، اما هنوز جزئیات آن مشخص نیست.

سرمدی واله با اشاره به اینکه در این لایحه عنوان تعطیلی پنجشنبه‌ها به صراحت ذکر نشده است، اظهار کرد: در این لایحه فقط به ارائه خدمات به مردم از شنبه تا چهارشنبه اشاره شده است.

وی افزود: بنابراین، باید در صحن علنی مجلس مشخص شود که آیا پنجشنبه‌ها نیز جزو روز‌های تعطیل هستند یا خیر.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در این لایحه ساعات کاری کارمندان در هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد، گفت: امیدواریم این لایحه در هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح و تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان مشخص شود.

نماینده مردم اسدآباد در خصوص تعطیلی بانک‌ها در روز‌های پنجشنبه بیان کرد: در لایحه دولت، بانک‌ها شامل تعطیلی پنجشنبه‌ها نمی‌شدند، اما در حال حاضر برخی از نمایندگان مجلس معتقدند که بانک‌ها نیز باید در روز‌های پنجشنبه تعطیل باشند.

کیومرث سرمدی واله در پایان اظهار داشت: باید منتظر ماند و دید که در صحن علنی مجلس چه تصمیمی در خصوص تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان گرفته می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • ساختمان های ناایمن در کدام منطقه تهران قرار دارند؟
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • محدوده بازار تهران رکورددار ساختمان‌های ناایمن
  • ویکند ۲ روزه در بخش‌خصوصی؟