Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستارگان جام جهانی 1990 با حضور روژه میلا، پل گاسکوئین و کارلوس والدراما / ویدیو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۰۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازبکستان با سرمربی مشهور دنبال قهرمانی/ رویاپردازی ازبک‌ها در آسی

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ازبکستان یکی از تیم‌هایی است که در سال‌های اخیر پیشرفت خیره کننده‌ای در فوتسال آسیا داشته است و توانسته است خودش را به رده سوم رنکینگ برترین تیم‌های آسیایی برساند. ازبکستان در حال حاضر در رده ۲۸ جهان و سوم آسیا قرار دارد.

آخرین دیدار تیم‌های ایران و ازبکستان سال گذشته بود که این دو تیم در دو دیدار تدارکاتی به مصاف هم رفتند و ملی پوشان ایران با نتایج ۸ بر یک و ۵ بر ۳ حریف خود را شکست دادند.

سرمربی در کلاس جهانی

هدایت ازبکستان را «خوزه وناسیو لوپز» برعهده دارد که یکی از نام آشناترین سرمربیان فوتبال جهان است. این مربی اسپانیایی که هدایت تیم ملی فوتسال اسپانیا را در کارنامه دارد ۲ بار با این تیم به عنوان قهرمانی اروپا و ۳ بار هم به فینال جام جهانی رسیده است. او همچنین در تیم‌های باشگاهی همچون «کاژا سگوویا» و «لوبل» توانسته است فاتح رقابت‌هایی همچون لالیگا، جام حذفی اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا شود.

سابقه حضور در جام ملت‌های آسیا

ازبکستان تاکنون در ۱۶ دوره مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا حضور داشته است و در ۴ دوره توانسته است به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کند و از سال ۲۰۱۴ تا کنون هم در تمام ادوار این بازی‌ها در بین ۳ تیم برتر قرار داشته است. ازبکستانی‌ها در سال‌های ۲۰۰۱، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶ نایب قهرمان آسیا شده اند و در آخرین دوره در سال ۲۰۲۲ هم سوم شد.

حضور در جام جهانی فوتسال

ازبکستان میزبان جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ خواهد بود و این اولین باری است که این کشور میزبان یک تورنمنت فیفا است.

در سال ۲۰۱۶ برای نخستین را راهی جام جهانی شد و در گروهی که تیم‌های پرتغال، کلمبیا و پاناما حضور داشتند با یک امتیاز (تساوی برابر کلمبیا) چهارم شد و از دور مسابقات کنار رفت.

این تیم در سال ۲۰۲۱ هم جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد و با روسیه، گواتمالا و مصر هم گروه شد و توانست با ۳ امتیاز (پیروزی ۲ بر یک برابر مصر) و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به مصر و گواتمالا راهی مرحله حذفی شد. اما در مرحله یک هشتم نهایی در دیدار با تیم ملی فوتسال ایران را نتیجه ۹ بر ۸ شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

ازبکستان به دلیل میزبانی در جام جهانی ۲۰۲۴ به طور اتوماتیک جواز حضور در این بازی‌ها را کسب کرده است.

جام ملت‌های ۲۰۲۴

جام ملت‌های ۲۰۲۴ علاوه بر اینکه مسابقات قهرمانی آسیا است حکم انتخابی جام جهانی را هم دارد اما از آنجا که ازبک به دلیل میزبانی در جام جهانی ۲۰۲۴ به طور اتوماتیک راهی این بازی‌ها شده اند با نگرانی کمتر و آرامش بیشتری پا به این بازی‌ها خواهند گذاشت. عربستان، عراق و استرالیا رقبای ازبکستان در مرحله گروهی جام ملت‌ها هستند. این تیم در آستانه برگزاری این مسابقات در چند دیدار تدارکاتی به مصاف حریفان خود رفت و نتایج زیر را به دست آورد:

* قزاقستان ۵- ازبکستان ۶
* ازبکستان ۲ - قزاقستان ۲
* جمهوری قرقیزستان ۲ - ازبکستان
* ازبکستان ۲ - جمهوری قرقیزستان ۲
* ازبکستان ۵ - لیبی ۲
* لیبی ۱ - ازبکستان ۳
* تاجیکستان ۲ - ازبکستان ۳
* ازبکستان ۵ - تاجیکستان ۲

کد خبر 6077677

دیگر خبرها

  • قضاوت ۲ داور ایرانی در جام جهانی قطر
  • مدیرعامل میلان: مجبور نیستیم ستارگان تیم را بفروشیم
  • دله آلی: هدف من شرکت در جام جهانی ۲۰۲۶ است
  • آلکاراس: مجبور شدم از مسترز بارسلونا کناره‌گیری کنم
  • قاسم‌پور در چه شرایطی حضور در آلبانی را از دست می‌دهد؟
  • حضور در المپیک را از دست دادم/ مسببان باید پاسخگو باشند
  • انصراف آلکاراس از تنیس مسترز بارسلونا
  • ازبکستان با سرمربی مشهور دنبال قهرمانی/ رویاپردازی ازبک‌ها در آسی
  • لیست ۱۴ نفره تیم ملی وزنه‌برداری در المپیک و مسابقات جهانی
  • بازدید ۱۴۰۰ گردشگر خارجی از دره ستارگان قشم