Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@15:16:30 GMT

مردم از ماسک ان ۹۵ استفاده نکنند

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۰۱۷۲

مردم از ماسک ان ۹۵ استفاده نکنند

باشگاه خبرنگاران جوان: ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در اخبار شبکه یک ساعت ۲۱ اظهار کرد: از فردا زدن ماسک در کشور اجباری می‌شود و کارمندان و مسئولان ادارات و مراکزی که بدون ماسک در محل کار خود حاضر شوند به منزل برگردانده خواهند شد و آن روز غیبت برایشان رد می‌شود.

او ادامه داد: مردم به هیچ عنوان نباید از ماسک ان ۹۵ استفاده کنند، زیرا این نوع ماسک هوا را به داخل کشیده و به بیرون انتقال می‌دهد؛ بهترین ماسک از نوع سه لایه است و وزارت صمت هم مکلف شد تا ماسک ارزان توزیع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریرچی بیان کرد: مردم در خانه می‌توانند با سه پارچه ۲۰ در۲۰ و چرخ خیاطی یک ماسک مناسب تهیه کنند و احتیاجی به زدن ماسک پیچیده نیست.
اجبار استفاده از ماسک در مراکز شلوغ

معاون کل وزارت بهداشت افزود: بر اساس مصوب ستاد ملی کرونا استفاده از ماسک در مراکز شلوغ مانند اتوبوس، مترو و پاساژها اجباری است و ارایه خدمت به افراد فاقد ماسک ممنوع است

او بیان کرد: ضمانت اجرایی الزام زدن ماسک و نحوه عملکرد مسئولان کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا و وزارت کشور و بهداشت است و هرگونه تخلف گزارش می‌شود.

حریرچی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور از ماسک استفاده می‌کنند، افزود: سفارش به استفاده از ماسک یک کنش اجتماعی و امر به معروف است و برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ضرورت دارد.
استفاده از ماسک ۲/۵ برابر شده است

او افزود: امروزه میزان مصرف ماسک ۲/۵ برابر شده و الزام در زدن ماسک در همه کشور‌هاست به طوریکه جریمه چند صد دلاری برای افراد متخلف درنظر گرفته شده است.

معاون کل وزارت بهداشت در خصوص میزان شیوع کرونا ادامه داد: ویروس کرونا هنوز در همه دنیا به شدت در حال گسترش است و در مقایسه با ۵ یا ۶ ماه گذشته میزان ۶۰ درصد از موارد جدید بیماری مربوط به یک ماه اخیر است؛ در آمریکا تعداد ۵۵ هزار مورد جدید در یک روز شناسایی شده است.

حریرچی افزود: به دلیل مسائل اقتصادی و معیشت مردم همانند همه کشور‌ها بازگشایی‌ها انجام گرفته است و نمی‌شود کارخانه، اداره و دانشگاه تعطیل بماند؛ امروزه میزان شیوع بالارفته و بهترین و کم هزبنه‌ترین راه، استفاده از ماسک در زمینه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا است.

او گفت: اگر همه مردم از ماسک استفاده کنند میزان ابتلا به میزان ۸۵ درصد کاهش پیدا می‌کند و پنج درصد تولید ناخالص داخلی کشور حفظ می‌شود؛ در حال حاضر سازمان جهانی بهداشت تاکید زیادی بر استفاده از ماسک توسط افراد با هدف پیشگیری از بروز بیماری کرونا دارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: ایرج حریرچی ماسک کرونا استفاده از ماسک زدن ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۰۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت با هدف کاهش مصرف قلیان دخانی در ۱۰ استان کشور آغاز شده است.

طرح مطالعاتی دستگاه «پاکدم» یا «قلیان اکسیژن» در حال حاضر به صورت آزمایشی، تحت نظارت وزارت بهداشت حدود دو سال است که در ۱۰ استان کشور در حال اجراست. این وسیله ثبت اختراع شده و بعد از اینکه تأییدیه آن از سازمان غذا و دارو گرفته شد به عنوان تجهیزات پزشکی ثبت و در سازمان غذا و دارو استاندارد‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است. در این وسیله از ترکیب گاز‌های اکسیژن و N ۲ O با رعایت حدود تعیین شده در سازمان غذا و دارو برای اطمینان از اینکه ضرری برای سلامتی افراد نداشته باشد استفاده می‌شود.

به دلیل نگرانی وزارت بهداشت از افزایش مصرف قلیان که نسبت به سال۹۵ بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است، گسترش بی‌رویه مراکز عرضه قلیان بعد از همه گیری بیماری کرونا و ضعف در اجرای قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در مراکز عرضه قلیان که مستلزم همکاری تنگاتنگ ارگان‌های برون بخشی است، اجازه داده شد که طرح بررسی دستگاه پاکدم در ۱۰ استان کشور شامل تهران، آذربایجان شرقی، البرز، فارس، خوزستان، گیلان، مازندران، کرمان، بوشهر و سیستان و بلوچستان آغاز شود و در ادامه با درخواست دانشگاه‌های دیگر، هماهنگی برای توسعه مرحله آزمایشی طرح در استان‌های خراسان شمالی، اصفهان و زنجان انجام شد.

این طرح در مرحله آزمایشی قرار دارد و بعد از مشخص شدن نتایج مطالعه که تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی مرتبط انجام می‌شود؛ در صورت اثبات اثربخشی و تأثیر آن بر کاهش مصرف قلیان دخانی، به صورت سراسری اجرا خواهد شد. وزارت کشور نیز به استان‌های مجری طرح، این موضوع را ابلاغ کرده و نمونه برداری‌ها از استان‌های تحت پوشش این طرح در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است