Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@10:51:55 GMT

کشف و ضبط ۱۰ قلم اشیای تاریخی در ایلام

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۰۱۷۷

کشف و ضبط ۱۰ قلم اشیای تاریخی در ایلام

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمالک شنبه زاده با اعلام این خبر افزود: در پی گزارش‌های واصله، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان چرداول، تعداد ۱۰ قلم اشیای تاریخی را از سه متهم کشف و ضبط کردند.

وی اظهار کرد: این اشیا شامل خنجر، دو عدد سوزن، دو عدد دستبند مردانه، دهنه اسب، ظرف دارویی، ظرف سفالی آبریزی و دو عدد متعلقات زین و یراق است که پس از انجام بررسی‌های کارشناسی مشخص شد که اشیای مکشوفه از جنس آهن، مفرغ، و سفال مربوط به دوران عصر آهن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام با قدردانی از فعالیت و تلاش فرمانده انتظامی شهرستان چرداول برای مبارزه با جرایم حوزه میراث فرهنگی گفت: پس از دستگیری متهمان، پرونده برای پیگیری به مراجع قضایی داده شد، خودرو متهمان نیز توقیف شده است.

کد خبر 4965890

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی ایلام کشف اشیاء عتیقه ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت شهرکرد ایلام بیرجند استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه مواد مخدر ستاد مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دست‌افزارهای سنگی نویافته کشف رود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این نشست تخصصی که در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، گفت: کشف رود، رودخانه‌ای تاریخی، اساطیری و باستان‌شناسی است که نویافته‌های عصر «پلئیستوسن» در امتداد این رودخانه کشف رود بخشی از تاریخ این سرزمین کهن را نمایان می‌کند.

احسان زهره‌وندی افزود: هم‌چنین با رونمایی از نخستین دست‌افزار‌های سنگی آشولی در شمال شرف فلات ایران دستاوردی مهم از تاریخ این استان و ایران در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی با اشاره به چالش‌های زیست محیطی پیرامون کشف رود گفت: با رونمایی از مطالعات باستان‌شناسی و نویافته‌های محدوده کشف رود اهمیت این رودخانه دوچندان شده و وظیفه همه دستگاه‌هایی اجرایی است که این میراث ارزشمند طبیعی و تاریخی را حفظ کنند.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: ارائه دستاورد‌های پژوهشی جدید محوطه قادرآباد توس نیز اهمیت منطقه تاریخی توس در کنار کشف رود را نشان می‌دهد و امیدواریم با روشن شدن بخشی از تاریخی کهن این سرزمین توجه مسئولان و مردم به این منطقه تاریخی جلب شود.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • کشف بیش از ۶۰ سکه‌های تاریخی در فسا
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • رونمایی از دست‌افزارهای سنگی نویافته کشف رود
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود