Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین کمیته اجرایی بین‌المللی که کارآزمایی «یگانگی» (Solidarity) سازمان جهانی بهداشت درباره درمان‌های بیماری کووید-۱۹ می‌گوید با توجه به شواهد موجود درباره مقایسه هیدروکسی کلروکین با درمان استاندارد و ترکیب دو داروی ضد ایدز لوپیناویر/ریتوناویر در برابر درمان استاندارد، توصیه کرده است این دو بخش کارآزمایی متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این کارآزمایی مقدماتی نشان داد هیچکدام از این دو دارو باعث کاهش در میزان‌ مرگ‌ومیر بیماران بستری‌شده کووید-۱۹ در مقابل مراقبت استاندارد نمی‌شوند.

نتایج مقدماتی شواهد درباره افزایش مرگ‌ومیر در بیمارانی که این داروها را دریافت می‌کردند، هم به دست نداده است. اما برخی از نشانه‌ها درباره ملاحظات درباره ایمنی این داروها بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در کارآزمایی‌های دیگر درباره آنها وجود داشته است.

البته این تصمیم فقط برای بیماران بستری‌شده در کارآزمایی یگانگی گرفته شده است و بر سایر بررسی‌هایی که این داروها در بیماران بستری‌نشده یا برای پیشگیری پیش یا پس از در معرض قرار گرفتن به ویروس کرونا ارزیابی می‌کنند، تاثیری ندارد.

قبلا یک بررسی در آمریکا و کانادا هم نشان داده بود که هیدروکسی کلروکین در پیشگیری از عفونت با ویروس کرونا در افرادی که در تماس بیماران کووید-۱۹ بوده‌‌اند، تاثیر نداشته است. همچنین نتایج یک بررسی در آمریکا درباره تاثیر ترکیب این داروی ضد ایدز در درمان بیماران بدحال کووید-۱۹ نیز بی‌تاثیر بودن آنها را نشان داده بود.

هیدروکسی کلروکین در پیشگیری از کرونا بی‌تاثیر است نتایج یک بررسی جدید: داروهای ضد ویروس ایدز در بیماران بدحال دچار کرونا بی‌تاثیر هستند

نتایج مقدماتی کارآزمایی یگانگی برای انتشار پس از بازبینی کارشناسان مستقل در نشریات علمی آماده است.

کد خبر 527994 برچسب‌ها كروناويروس دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس دارو بیماران بستری کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز

حجت الله روستا رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س) با بیان اینکه این مرکز درمانی در تعطیلات نوروزی نیز همانند دیگر ایام سال، خدمات تخصصی و فوق تخصصی به بیماران و مراجعان ارائه می‌دهد، اظهار کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد از بیست و هشتم اسفند سال ۱۴۰۲ تا ششم فروردین ۱۴۰۳، بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در این مرکز، ارائه شده است.

او گفت: از مجموع ۱۱ هزار و ۲۰۶ خدمت ارائه شده به بیماران در این مرکز درمانی، ۷ هزار و ۳۱۶ خدمت مربوط به بیماران سرپایی و ۳ هزار و ۸۹۰ خدمت نیز مربوط به بیماران بستری بوده است.

او تعداد مراجعه کنندگان بخش اتفاقات بزرگسال در این بازه زمانی را یک هزار و ۵۳۲ بیمار و اتفاقات اطفال را نیز ۶۳۱ بیمار عنوان کرد و افزود: همچنین ۱۲۶ بیمار به دلیل نیاز به خدمات درمانی تکمیلی، بستری شدند.

رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز، تعداد عمل «جراحی قلب باز» انجام شده در این بیمارستان را در این بازه زمانی، ۶ مورد و تعداد آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی انجام شده را ۱۱۲ مورد اعلام کرد.

روستا افزود: بیمارستان قلب الزهرا (س)، یک بیمارستان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی اســت که به صورت میانگین ماهانه حدود ۸۰ هزار خدمت به بیماران سرپایی و ۳۰ هزار خدمت به بیماران بستری ارائه می‌دهد.

او تصریح کرد: بیمارستان قلب الزهرا (س) هم اکنون دارای ۲۳۸ تخت، ۱۰ بخش بستری و ۱۳ واحد پاراکلینیک بوده و ۶۱ پزشک متخصص و فوق تخصص درمانی و هیات علمی، ۴۳ پزشک عمومی و دیگر اعضای کادر درمان و اداری، در این بیمارستان به ارائه خدمت می‌پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • سقز چیست و چه خواصی دارد؟
  • چرا بجای درمان های گران قیمت از سقز استفاده نکنیم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • اهمیت مشاوره و آزمایش‌های پیش از ازدواج در پیشگیری از تالاسمی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • آنفلوانزا سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب می رساند
  • آنفلوانزا ممکن است سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب برساند