Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: مسائل آموزشی که برای فرزندان این منطقه نیاز به هزینه دارد، باید فارغ از نگاه کاسب کارانه اجرا شود و باری اضافه بر دوش خانواده‌ها تحمیل نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر در جلسه امروز شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: اگر چنانچه وضعیت بیماری کرونا در کشور ادامه یابد، قطعاً تغییراتی نیز در سیستم نظام آموزش و پرورش اعمال و روش‌های جدیدی برای امر تعلیم و تربیت ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای برنامه‌های جدید در آموزش و پرورش، افزود: با توجه به شرایط موجود در کشور و جهان، بعید به نظر می‌رسد تا پاییز امسال، واکسنی برای مداوای ویروس کرونا تولید شود، باید روش‌های پیشگیری به شدت مورد توجه قرار گیرد و برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان هم باید زیرساخت‌های لازم برای آموزش‌های غیرضروری فراهم و موانع و مشکلات برطرف شود.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با تأکید بر اهمیت برگزاری و مصوبات جلسات شورای آموزش و پرورش، بیان کرد: در شرایط فعلی حاکم بر جامعه به علت شیوع این ویروس منحوس، باید تشکیل جلسات شورای آموزش و پرورش به سمتی رود تا با توجه به امکانات و زیرساخت‌های شهرستان بتوان در مقابله با این بیماری اقدامات مناسب و مؤثری ارائه کرد.

مرسلپور با قدردانی از آموزش و پرورش برای ایجاد روش‌های نوین آموزشی در کشور ادامه داد: سامانه شاد یک برنامه جایگزین خوبی برای آموزش‌های حضوری بود، ولی مشکلاتی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها به وجود آورده که باید برای رفع این مشکلات اقدامات مناسبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه احتمالاً یکی دو سال آینده درگیر ویروس کرونا خواهیم بود، تصریح کرد: دولت و نظام نمی‌خواهد در هر شرایطی، دانش‌آموزان دچار رخوت و افسردگی در جامعه شوند،و باید بسترهای شهرستان را به نحوی فراهم کنیم تا در صورت ادامه این شرایط زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای آموزش‌ها و فعالیت‌های جایگزین و آنلاینی برای همه دانش‌آموزان منطقه ایجاد شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر ادامه داد: خوشبختانه مجموعه آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر توانست در فصل امتحانات پایان سال تحصیلی، بدون کوچک‌ترین مشکلی، آزمون‌های نهایی و حضوری را در منطقه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار کند.

مرسلپور با اشاره به اهمیت و ضرورت تشکیل جلسات شورای آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به اینکه شورای آموزش و پرورش در چارچوب قانون و براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تشکیل و تصمیمات این شورا لازم الاجرا بوده، حضور مسؤولان در جلسات این شورا ضروری است، هر مسؤولی که نمی‌تواند در جلسات اصلی شهرستان شرکت کند، در هر پست و مقامی که باشد باید از این شهرستان برود، غیبت مسؤولان در جلسات را به استانداری اعلام می‌کنیم .

وی با اشاره به فعالیت شورای آموزش و پرورش در راستای سیاست‌های راهبردی شهرستان، عنوان کرد: با توجه به وضعیت موجود در کشور برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان باید تدابیری اتخاذ شود تا برنامه‌های آموزش و پرورش با برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی شهرستان هم راستا و هم‌پوشانی داشته باشد.

فرماندار اسلامشهر با اعلام خبر تشکیل تیم فنی برای ارزیابی مشکلات فنی و عمرانی مدارس و فضاهای آموزشی شهرستان و رفع مشکلات آن‌ها گفت: مسائل آموزشی که برای فرزندان این منطقه نیاز به هزینه دارد، باید فارغ از نگاه کاسب کارانه اجرا شود و باری اضافه بر دوش خانواده‌ها تحمیل نشود.

مرسلپور با قدردانی از همه دستگاه‌هایی که در زمینه مقابله با ویروس کرونا در سطح منطقه فعالیت کردند، خاطرنشان کرد: خدمتگزاری به مردم یک نعمت است، برخی مسؤولان متوجه نیستند که فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار اندک است و باید از این فرصت برای خدمتگزاری به مردم استفاده بهینه شود چرا که وقت‌هایی که به هدر رفته برگشتنی نیست و سعی کنیم خادم صادقی برای مردم ایران اسلامی باشیم.

۲۳ باب مدرسه فرسوده در اسلامشهر

حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی اسلامشهر، اظهار کرد: در حال حاضر از مجموعه فضاهای آموزشی، تعداد ۲۳ باب مدرسه فرسوده و نیاز به تخریب و بازسازی دارند که در صورت عدم مرمت و بازسازی این ساختمان‌ها در آینده شاهد اتفاقات ناگوار و کمبود زیادی در فضاهای آموزشی خواهیم بود.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب محوطه برخی مدارس برای حضور دانش‌آموزان، بیان کرد: در حال حاضر عمده مشکلات مدارس اسلامشهر در زمینه ایزوگام، آسفالت و سیستم گرمایشی مدارس است و هر سال تعداد زیادی از دانش‌آموزان دچار آسیب‌دیدگی در هنگام حضور در حیاط مدرسه می‌شوند؛ در سال جاری علی‌رغم اینکه بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع محوطه مدارس منطقه آسفالت و بازسازی شده، ولی مدارس بی‌شماری نیاز به مرمت دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با تأکید بر برگزاری موفقیت آمیز آموزش‌های حضوری در منطقه خاطرنشان کرد: در پی شیوع ویروس کرونا با افزایش ۵۰درصدی حوزه‌های امتحانات نهایی در شهرستان از ۱۵ حوزه به ۲۲ حوزه، بالغ بر هزار و ۴۰۰ دانش آموز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با موفقیت و بدون هیچ مشکلی در آزمون‌ها شرکت کردند.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/گ۱/س

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش مدارس دانش آموزان اسلامشهر فرماندار اسلامشهر مسعود مرسلپور شورای آموزش و پرورش فرسوده آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر شورای آموزش و پرورش فضاهای آموزشی ویروس کرونا دانش آموزان زیرساخت ها آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 

نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: ضمن قدردانی از همکاری آموزش و پرورش، افتتاح خانه محیط زیست را برای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی و حفاظت از محیط زیست شهرستان ضروری دانست.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های آموزشی و حضور کارشناسان آموزش و مشارکت‌های مردمی و بازدید‌های میدانی، فعالیت خانه محیط زیست را برای دانش آموزان دماوندی ادامه خواهیم داد.

محمد فروتن رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز در این برنامه اظهار داشت: آموزش دانش آموزان در راستای حفاظت از محیط زیست از اهداف و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش شهرستان است و فرهنگ سازی در این زمینه در مدارس اولویت آموزش و پرورش خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • بهای اجاره غرفه‌ در نمایشگاه‌کتاب منصفانه یا کاسب‌کارانه؟
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان