Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@17:15:33 GMT

اجرای طرح سیل بند روستای یذاب خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۰۲۸۸

اجرای طرح سیل بند روستای یذاب خوزستان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصطفی هاشمی گفت: بعد از جاری شدن سیل سال گذشته در بخش شعیبیه شهرستان شوشتر استان خوزستان، بنیاد مسکن فارس به عنوان معین، در این منطقه فعالیت خود را آغاز کرد.

او با اشاره به احداث سیل بند روستای یذاب، هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از خطرات احتمالی آینده اعلام و اضافه کرد: براساس ارزیابی‌های انجام شده، احداث سیل بند اطراف روستای یذاب، برای جلوگیری از وارد شدن خسارت ناشی از سیلاب‌ها، اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی گفت: سیلاب رودخانه‌های "دز" و "کرخه" در استان خوزستان به دلیل طولانی بودن مدت رهاسازی آب از سدها، همواره باید پایش شود، برخی مواقع آب در این رودخانه‌ها به صورت نرمال بوده و برخی مواقع نیز با دبی بیشتر از سال‌های نرمال جاری می‌شود از این رو احداث سیل بندها در مناطق روستایی این استان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او بیان کرد: معمولا در برخی فصول، هنگام وقوع سیلاب، دبی رودخانه‌ها پس از تخلیه سیلاب کاهش یافته و به اندازه دبی پایه می‌رسد، اما در برخی رویدادهار به دلیل بارندگی در بالادست و رطوبت زیاد حوضه‌های آبریز سدها، حجم سیلاب دشت‌ها بیشتر شده و این آب به سمت روستاها حرکت می کند، در این شرایط احداث سیل بند و مهار حفاظتی اهمیت بیشتری دارد.

هاشمی ادامه داد: ستاد معین بنیاد مسکن استان فارس در استان خوزستان تا آخرین روزی که شهروندان و روستاییان شهرستان شوشتر نیاز به همراهی و مساعدت داشته باشند دراین استان فعال خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن فارس طرح سیل بند احداث سیل بند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۰۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل باعث تخلیه ۳ روستای جنوب استان کرمان شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از سه روستا در شهرستان‌های جازموریان و منوجان به دلیل طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب خبر داد. - اخبار استانها -

حمید سالخورده مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان کرمان، اظهار داشت: استاندار کرمان از روز گذشته در جنوب کرمان حضور دارد و به صورت میدانی و از نزدیک بر روند اقدامات نظارت دارد.

وی با اشاره به اینکه از چند روز گذشته و با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی هشدار سطح قرمز برای مناطق جنوبی کشور صادر شده است، بیان کرد: همه سازمان‌ها و دستگاه‌های استان در آماده‌باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه به علت شدت بارش‌ها و احتمال جاری شدن سیلاب دستور تخلیه روستاهای پورشعبان و حسین‌آباد در شهرستان منوجان و روستای کروچان در شهرستان جازموریان صادر شده است، گفت: از مردم درخواست داریم برای تخلیه روستاها با دهیاران همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تخلیه روستای کروچان جازموریان آغاز شده است، ادامه داد: این روستا در منطقه بحران‌زا و در معرض خطر سیل است و در گذشته نیز به خاطر سیلاب‌های ناشی از بارش‌ها دچار آبگرفتگی شدید شده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از فراهم بودن محل اسکان امن و اضطراری در مدارس سطح شهر زهکلوت خبر داد و گفت: اهالی کروچان به این مکان‌ها منتقل خواهند شد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است؛ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت
  • دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است/ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت
  • هاشمی پیگیر عدم‌حضور سرپرست‌ها در انتخابات/ مبینی نمی‌آید؟
  • قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان وبلوچستان براثر سیلاب
  • قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب
  • سیلاب راه ارتباطی ۳۷ روستای ریگان را مسدود کرد
  • فوتی‌ های بارندگی در هرمزگان به ۳ نفر رسید
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • سیل باعث تخلیه ۳ روستای جنوب استان کرمان شد
  • قطع شدن راه ارتباطی ١٠ روستای جنوب کرمان براثر سیلاب