Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@05:28:34 GMT

۴.۲۶ میلیون تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۰۳۰۴

به گزارش اکوفارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، اسمعیل اسفندیاری پور در حاشیه بازدید از مزارع نمونه گندم شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: آخرین میزان خرید گندم تا یازدهم تیرماه سال جاری 4 میلیون و 268 هزار تن به ارزش 10 هزار و 772 میلیارد تومان است که از این میزان مبلغ نه هزار و 992 میلیارد تومان معادل 93 درصد وجوه خرید از آغاز خرید تضمینی تا 11 تیرماه به کشاورزان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی با اشاره به میزان خرید تضمینی گندم در تیرماه سال 99 گفت: در مقایسه با سال گذشته در زمان مشابه بیش از 8 درصد خرید تضمینی گندم رشد صعودی داشته است. 

اسفندیاری پور ابراز امیدواری کرد: در فصل زراعی به پیش بینی تولید 14 میلیون تن گندم و خرید تضمینی بالغ بر 10 میلیون تن از این محصول، دست یابیم.

مشاور وزیر و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان این نکته که از سایر استان‌های دیم خیز نیز بازدیدهای مستمر به عمل آمده است، اظهار کرد: بحمدالله وضعیت تولید گندم در کشور خوب است و روند پرداخت وجوه نیز به نحو مطلوب ادامه دارد و می توان گفت روند پرداخت وجوه گندم خریداری شده به کشاورزان به مراتب بهتر و بیشتر از سال 98 است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: دستگاه‌های تأمین کننده مالی بایستی شرکت بازرگانی دولتی را مساعدت نمایند تا این شرکت بتواند همچون دو سه ماه گذشته وجوه کشاورزان را پرداخت کرده و رضایت کشاورزان را جلب نماید.

اسفندیاری پور با اشاره به این موضوع که تحقق این مهم موجبات دلگرمی و تشویق کشاورزان را نسبت به انجام به موقع کشت های بعدی را موجب خواهد شد، گفت: از اواخر شهریور ماه کشت پاییزه سال زراعی جاری انجام خواهد شد، در حوزه گندم برنامه تأمین بذر اصلاح شده از ارقام دیم و آبی را در دستور کار داریم و تا الان نیز به مقدار 200 هزار تن بذر گندم از ارقام جدید خریداری و تهیه شده است و تا تأمین کامل بذر مورد نیاز مزارع گندم کشور، این روند ادامه خواهد داشت.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش کشاورزی با استفاده از فناوری متحول می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه استان زنجان با بیان اینکه در حوزه گندم دولت فداکاری کرد تا برنامه‌ها به درستی پیش برود، افزود: طی دو سال گذشته به لحاظ ذخایر گندم در سیلوها خیال راحتی داشتیم و ضریب جینی استان نیز افزایش یافت.

وی یادآور شد: پارسال ۷۰ هزار میلیارد تومان پول خرید تضمینی گندم از سوی دولت کنار گذاشته بود که این میزان پرداختی دو و نیم برابر افزایش یافت.

استاندار زنجان اظهار داشت: سال گذشته در این استان نیز هفت هزار میلیارد تومان (همت) مبلغ خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شد.

افشارچی با بیان اینکه کشاورزی ما انرژی و هزینه بالایی دارد، گفت: برای بهره‌وری در کشاورزی یکسری کارها را شروع کرده ایم که ترویج کشت‌های گلخانه‌ای از جمله آنهاست.

وی افزود: با تغییر الگوی کشت نیز روشی را پیش می بریم که صرفاً ترویجی نیست.

افشارچی تصریح کرد: از مهمترین دغدغه‌های بخش کشاورزی مسأله بهره‌وری آب است که مجموعه استان باید برای آن تدبیر می‌کرد و در این خصوص نیز پیگیری‌های ویژه‌ای انجام می‌شود. در این مراسم از ۶ کشاورز نمونه ملی و ۴۲ کشاورز نمونه استانی قدردانی شد.
.

کد خبر 6084377

دیگر خبرها

  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی
  • بخش کشاورزی با استفاده از فناوری متحول می‌شود
  • خرید تضمینی گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم در خوزستان